ebukv Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Hei:) Hatt mopeden et halvt år nå, kjøpte mopeden brukt rett før sommeren. Defekt: - Baklys reagerer ikke på bremsinga på spaken på styret. (en del til 50 kr.) - Støtta er ikke på. - Slitt gasswire. Dette er ting som er lette og fikse, men siden jeg av latskap ikke har orket tatt moped-lappen har jeg heller ikke brydd meg å fikse. Dumt? Ja! Ellers har jeg ikke orginal-potta, sitter på et Ninja effektanlegg med lyd-demper (Ganske dyrt, men funker fjell!) Er blått neonlys under som har knapp oppe ved oljetanken, lett å ta av og på i fart:) Den er ganske strøken, ikke noe allvorlige skader eller noen småskader.. Pleid å vasket den etter turer der det har reinet masse og den har blitt møkkete.. Har forsåvidt stått i tørt i bua nå en god stund. Kjøpte mopeden for 14000, og vil ikke tape så altfor mye da siden jeg sparer til bil.. Dette er ikke endelig salgs-annonse, men hva ville du bydd? hva er den verdt? Her er noen bilder: Endret 11. november 2007 av ebukv Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) det kan være dyrt å fixe displayet, kansje du må kjøpe ny del til 2000kr. Det kan være fordel med km, årsmodel, så kan du ringe eller maile og få listeprisen på sykkelen. Også finne ut hva den koster ny. så kan du trekke 5% for hvert år ned i pris, så tror jeg du er inne på noe circa. Endret 8. november 2007 av pizzafordi Lenke til kommentar
ebukv Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Tja, jeg tror det bare er en ledning som er brudd i..Skal kansje ut måle de idag. Ja, men har ikke vognkortet i henda nå så var litt på sparket, siden jeg ikke har den infoen i hode.. Men takk, ingen som gidder å bare si hva de ville gitt? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Tja, støtta er brukket av, og da må den sveises på. Og skal den sveises så må du få det godkjent hos en sveiser(sånn at biltilsynet ikke kondemnerer moppa di på visning). Men hvis du skal selge så får du bare noen til å sveise, uten godkjennelses papirer osv. Selfølgelig vil det være et jævla stort pluss om du fikser det som er galt før du selger, speedo kan du kjøpe brukt på mopedportalen eller noe. Er fotstøttene skjeiv? Hvis du f.eks ser på sykkelen ovenifra, se om de er skjeiva, for da har de fotstøttende bøyd seg i en eventuell velt. Hvilken årsmodell? Hvor mye kjørt? Har den vært på reparasjon?(som vil trekke opp prisen). Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Tja, jeg tror det bare er en ledning som er brudd i..Skal kansje ut måle de idag.Ja, men har ikke vognkortet i henda nå så var litt på sparket, siden jeg ikke har den infoen i hode.. Men takk, ingen som gidder å bare si hva de ville gitt? Kjent problem at speedometeret klikker. Samme brukes på CPI og Malaguti også, og problemene dukker ofte opp like etter den er ny. Jeg tviler neppe du får fiksa det sjøl, når verkstedfolk ikke engang klarer å fikse det.. Selv om det er en del til 50 kroner som må byttes, koster jobben fort vekk 500-1000 kr. Er ikke alle som gidder/klarer å fikse ting sjøl. Kom med mer info om km stand, årsmodell, slitte dekk og andre ting. Servicehefte? Noe slark og lekkasjer? Rust? Slitte drev og kjede? Nye dekk koster fort vekk flere tusen kroner det også.. Siden sykkelen din ikke er i ordentlig stand, får du neppe mer enn maks 14k for den. Endret 8. november 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
ebukv Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Ja, sant det du sier! Nå har jeg lagt den ut for 13k på Autodb og Finn.no Så visst noe er inntrisert send en mell eller legg meg til på msn:) http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/detail.pl?nr=1696824 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Har du sjekka toppfart med gps? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Ja, sant det du sier!Nå har jeg lagt den ut for 13k på Autodb og Finn.no Så visst noe er inntrisert send en mell eller legg meg til på msn:) http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/detail.pl?nr=1696824 Du har jo ikke nevnt noe om speedometeret og støtta da. Det er noe jeg syns du burde nevne, og med at den til og med står støtta på en planke på bildene. For at du lettere skal få solgt den så bør du ihvertfall bytte pærene. Dette øker helhetsintrykket mye, og er ting som koster bare noen få kroner og tar 5 minutter og fikse. For å få annonsen litt mer seriøs, så bør du kutte ut overdreven bruk av punktum i slutten av setningene.. Samt rette opp skrivefeil. Noen velger bort annonsen pga slike bagateller og småfeil med sykkelen. Lenke til kommentar
ebukv Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Speedometeret er ikke noe gale med, har kjørt med den de 2 sisste dagene nå og speedometeret funker fjell! Ja, støtta glemte jeg, men den er ikke ødelagt, bare skrudd av.. Skrivefeil kan jeg ikke noe for. Pærene har jeg ikke råd til å fikse... Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Speedometeret er ikke noe gale med, har kjørt med den de 2 sisste dagene nå og speedometeret funker fjell!Ja, støtta glemte jeg, men den er ikke ødelagt, bare skrudd av.. Skrivefeil kan jeg ikke noe for. Pærene har jeg ikke råd til å fikse... Du har ikke råd til å fikse pærene? Det er jo snakk om maks 50,- totalt for alle pærene jo. Hvorfor i all verden har du skrudd av støtta? Sikker på at speedometeret viser riktig? Jeg har erfart at det kan vise 40 km/t når man kjører i 60 km/t og lignende. Samme med turtallet.. Lenke til kommentar
ebukv Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Fordet jeg bruker ikke støtta? Nei, alt viser riktig.. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Fordet jeg bruker ikke støtta?Nei, alt viser riktig.. Du bruker ikke støtta? Du kjører heller rundt med en plankestump i handa? Kan ikke helt skjønne hvorfor i all verden du har skrudd den av men.. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Den er knukket av, og man kan bare lene mopeden på bygninger/biler Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Den er knukket av, og man kan bare lene mopeden på bygninger/biler Ja, støtta glemte jeg, men den er ikke ødelagt, bare skrudd av.. Er den knukket av, eller har du skrudd den av? At man ikke trenger støtte, føyer seg inn i rekken blant mye dumt jeg har hørt.. Defekt:- Støtta er ikke på. ... Den er ganske strøken, ikke noe allvorlige skader eller noen småskader.. Får du bestemt deg? Hvis støtta er brukket av, så er det vel en grunn til det. Og da blir det vel litt feil å si at det ikke finnes noen småskader. Endret 11. november 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Knukket støtte: Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Uff, det der må nok sveises på igjen, ja. Jeg vil ihvertfall ikke ha sagt i annonsen at det ikke er noen småskader på den, når støtta ikke er der, ja da er det riktig galt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå