Manfred Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jeg har en klasse som ligger under App_Code i asp.net-applikasjonen. Denne er ikke definert på noen annen måte enn "public class", men jeg skulle gjerne fått tak i gjeldende Session-variabler i denne klassen, uten å måtte sende dette inn som parametre i constructoren eller lignende. Noen idé om hvordan jeg kan gjøre dette? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Eneste muligheten jeg har funnet selv er å la klassen arbe fra System.Web.UI.Page... Det er muligens litt grisete? Lenke til kommentar
alftore Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Kan du ikke få tak i HttpContext dersom du inkluderer System.Web? Bare passe på at du ikke kaller klassen fra steder hvor context ikke er initialisert enda. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Det Alftore sier er riktig. Page.Session er egentlig bare en "snarvei" til HttpContext.Current.Session. Prøv Reflector så kan du se selv hva som egentlig skjer når du bruker Page.Session: http://www.aisto.com/roeder/dotnet/ Endret 8. november 2007 av jorn79 Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Jeg arvet Page, men å bare hente HttpContext er vel en bedre idé Jeg var inne på det, men usikker på hvor jeg kunne finne det, så takktakk Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jeg arvet Page, men å bare hente HttpContext er vel en bedre idé Jeg var inne på det, men usikker på hvor jeg kunne finne det, så takktakk https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=858957 Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Så tråden, men siden den omhandlet noe litt annet, så så det ikke interessant ut.. Beklager den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå