Gå til innhold

[Tilbud] Kjøp hdspiller og få 5 gratis HD-DVD-er!


Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Veldig godt tilbud da!

 

De filmene som jeg synes har best billdkvalitet - for de som ønsker mest "wow" effekt når de får spilleren (tatt etter slik jeg husker de) er:

 

Corpse bride

Hulk

The Fast and the Furious : Tokyo Drift

Chronicles of Riddick

The Prestige

 

- i denne rekkefølgen.

 

Van Helsing ser også veldig bra ut, Serenity og Troy også. De andre har jeg ikke sett ennå.

 

Tør ikke si hvor mye jeg betalte for HD DVD spilleren min i januar... Sukk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt ot; kan "boxen" vise fullHD (1920×1080)? (Mener da både med og uten hddvd)

 

Ja, og med boksen mener du selve X360?

Uansett ja i alle tilfeller, men du trenger HDMI eller VGA for å få full HD (1080p).

Mente xbox 360 ja.

Men vist jeg bruker komponent da, blir ikke oppløsningen 1920×1080 da? Bare med "i" i stede?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg lurer på en ting, jeg har problemer med DVD-avspilling fra min 360 mot min Panasonic PT-AE700E projektor (den gir semitransparente sorte horisontale striper som beveger seg ved avspilling), noen som har noen formening hvorvidt dette også vil være tilfelle ved avspilling fra en HD-DVD? Antar den da kjører i 720p, og ikke en merkelig greie slik den gjør med DVD og at det da vil funke.

Lenke til kommentar
Som film så anbefales Full Metal Jacket!

 

Som film så er jeg helt enig, men ikke den utgaven som de reklamerer med der den har fått dårlige anmeldelser på grunn av bildet.

 

Så hvis jeg skal annbefale noen av de filmene så blir det:

 

The Prestige

Swordfish

The Hulk

Fast and the Furious: Tokyo Drift

Chronicles of Riddick

Lenke til kommentar

Sinnsykt dårlig er den ikke, men den er ikke bra. Men Jeg har kun listet opp de som jeg har sett eller som har fått bra anmeldelser for bildet. Jeg har sett The Prestige, Swordfish og Riddick av de filmene, de to siste skal kjøpes inn når salget hos DD er i gang i løpet av denne månden...

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en ting, jeg har problemer med DVD-avspilling fra min 360 mot min Panasonic PT-AE700E projektor (den gir semitransparente sorte horisontale striper som beveger seg ved avspilling), noen som har noen formening hvorvidt dette også vil være tilfelle ved avspilling fra en HD-DVD? Antar den da kjører i 720p, og ikke en merkelig greie slik den gjør med DVD og at det da vil funke.

 

Dette hørtes merkelig ut. Jeg tror jeg ville tatt med spørsmålet sammen med noen bilder av fenonmenet over på projektordelen av forumet på avforum.no.

 

Men kjapt - har du prøvd å koble andre DVD spillere til projektoren? I så fall - hva slags tilkobling har du da brukt? Komponent, HDMI? Samme problem da? Og hva slags tilkobling bruker du fra 360? Når du er i dashboard og spill, er da slike striper fra 360'n også eller kun ved DVD avspilling?

Lenke til kommentar
Litt ot; kan "boxen" vise fullHD (1920×1080)? (Mener da både med og uten hddvd)

 

Ja, og med boksen mener du selve X360?

Uansett ja i alle tilfeller, men du trenger HDMI eller VGA for å få full HD (1080p).

Mente xbox 360 ja.

Men vist jeg bruker komponent da, blir ikke oppløsningen 1920×1080 da? Bare med "i" i stede?

 

Komponent gir deg 1080p i dashboard og i spill på Xbox 360. Ved avspilling av HD DVD gir komponent deg 1920x1080i signal ut. Dette er svært ofte uproblematisk fordi hvorvidt det gir noe kvalitetstap for deg overhodet kommer nemlig ann på hva slags fullHD TV (1080p altså) du har.

 

Svært mange Full HD TV'er håndterer 1080i på strak arm lager 1080p bilde ut av det som ser helt likt som om du skulle sendt 1080p signal til det fordi et 1080i signal fra HD DVD film inneholder 100% av informasjonen fra det orginale 1080p bildet på plata - det blir bare sendt litt annerledes over kabelen - men ingenting er borte - og det er opp til den enkelte TV/projektor å lage et ordentlig 1080p bilde ut av det.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Jeg lurer på en ting, jeg har problemer med DVD-avspilling fra min 360 mot min Panasonic PT-AE700E projektor (den gir semitransparente sorte horisontale striper som beveger seg ved avspilling), noen som har noen formening hvorvidt dette også vil være tilfelle ved avspilling fra en HD-DVD? Antar den da kjører i 720p, og ikke en merkelig greie slik den gjør med DVD og at det da vil funke.

 

Dette hørtes merkelig ut. Jeg tror jeg ville tatt med spørsmålet sammen med noen bilder av fenonmenet over på projektordelen av forumet på avforum.no.

 

Men kjapt - har du prøvd å koble andre DVD spillere til projektoren? I så fall - hva slags tilkobling har du da brukt? Komponent, HDMI? Samme problem da? Og hva slags tilkobling bruker du fra 360? Når du er i dashboard og spill, er da slike striper fra 360'n også eller kun ved DVD avspilling?

Problemet kommer kun ved spilling av DVD fra 360en. Å se vanlige trailere og film fra Marketplace og å spille spill fungerer smertefritt, og den kjører på component. Fungerer også fint å bruke vanlig DVD-spiller og PC mot projektoren, tror kanskje problemet ligger i at Xbox 360 kjører 625p på DVD-avspilling, og det ser ut som om projektoren ikke er spesiellt glad i det.
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...