Perre Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hei! Jeg har lest en del forskjellige poster her på forumet om S/PDIF out, men er ikke helt sikker på om hvordan dette funker med min set up. Jeg har en HP Pavilion w5296.no som jeg skal koble til en TV jeg kjøper til jul. Maskinen har et Nvidia 7800GTX så selve bildeøverføringen går gjennom en DVi-HDMi kabel. Sånn som jeg har forstått det må jeg da i tillegg ha en kabel for lyd. Fant ut at hovedkortet mitt har 1 S/PDIF out (http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00378480&lc=en&cc=us&dlc=en&product=1156655&os=228&lang=en). Er det bare å koble en kabel til denne utgangen og så over i TV'en? Får ikke kjøpt surround- anlegg på en stund så det holder med lyd ifra TV'en. På forhånd takk! PS: Vet ikke helt om noen her kan svare på dette, men jeg prøver. Planen er å kjøre dette gjennom linux. Der er det ikke drivere som støtter X-FI enda, men dette er vel ikke et problem hvis S/PDIF hører til onboard lydkortet?? Og hva gjør jeg med PC-høytalerne? Kobles disse fortsatt til X-FI og så kommer det lyd ut til tross for at jeg bruker onboard lydkort eller må jeg stadig bytte mellom å ha PC-høytalerne eller TV'en koblet til S/PDIF-utgangen? Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Du spør så mye ! Men jeg er ikke helt sikker om tven funker som en receiver hvis du kjører den spdif kabelen til tven ( Heller ikke sikker om tven støtter det engang ) Det lureste løsningen er vel å kjøpe seg høytalersett dog mye bedre enn innebygde lyden I tven, hvis ikke det er noe groom greier som koster noe jævlig ) MEn ellers må du nok bruke dessverre ( Jeg ekke sikker) Pc høytalere som tv lyd, siden dvi kabel støtter ikke lyd så det er vel litt kjip ! Du fikk jo mye hjelp av detta innlegget Lenke til kommentar
Perre Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Hehe! Jeg spør om mye ja. Tror jeg rett og slett må sjekke hvilke innganger som er på TV'en. Håper det skal gå bra. Men takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå