Gå til innhold

Lyd ifra PC til TV. Gjennom hovedkort eller X-FI?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lest en del forskjellige poster her på forumet om S/PDIF out, men er ikke helt sikker

på om hvordan dette funker med min set up. :)

Jeg har en HP Pavilion w5296.no som jeg skal koble til en TV jeg kjøper til jul. Maskinen har

et Nvidia 7800GTX så selve bildeøverføringen går gjennom en DVi-HDMi kabel. Sånn som jeg

har forstått det må jeg da i tillegg ha en kabel for lyd.

Fant ut at hovedkortet mitt har 1 S/PDIF out (http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00378480&lc=en&cc=us&dlc=en&product=1156655&os=228&lang=en).

Er det bare å koble en kabel til denne utgangen og så over i TV'en? Får ikke kjøpt surround-

anlegg på en stund så det holder med lyd ifra TV'en.

På forhånd takk! :D

PS: Vet ikke helt om noen her kan svare på dette, men jeg prøver. Planen er å kjøre dette gjennom

linux. Der er det ikke drivere som støtter X-FI enda, men dette er vel ikke et problem hvis S/PDIF

hører til onboard lydkortet?? Og hva gjør jeg med PC-høytalerne? Kobles disse fortsatt til X-FI og

så kommer det lyd ut til tross for at jeg bruker onboard lydkort eller må jeg stadig bytte mellom å

ha PC-høytalerne eller TV'en koblet til S/PDIF-utgangen? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du spør så mye ! :p

Men jeg er ikke helt sikker om tven funker som en receiver hvis du kjører den spdif kabelen til tven ( Heller ikke sikker om tven støtter det engang ) Det lureste løsningen er vel å kjøpe seg høytalersett dog mye bedre enn innebygde lyden I tven, hvis ikke det er noe groom greier som koster noe jævlig :p ) MEn ellers må du nok bruke dessverre ( Jeg ekke sikker) Pc høytalere som tv lyd, siden dvi kabel støtter ikke lyd så det er vel litt kjip !

Du fikk jo mye hjelp av detta innlegget :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...