Hidden Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Lurer på om noen kan hjelpe meg her. Låner et Compaq USB ISDN modem da jeg har flyttet og det nye stedet ikke har ADSL .. (ja, jeg hater å måtte gå tilbake til ISDN, men det er en annen sak). Dette er nesten litt komisk, slik er problemet: * Jeg plugger i USB modemet, det blir funnet av Win2k og innstallert, bruker den nyeste drivern jeg har funnet på nettet (har prøvd fler, samme resultat). * Går på nettet, det går ulidelig tregt, noe jeg tror det alltid har gjort med dette modemet på maskinen det hører hjemme. Sjekket port innstillinger og slikt, men hovedsaken er at jeg kan sende og motta e-mail og slikt. * Logger av, slår av maskinen for dagen når jeg er ferdig med den (har kombinert arbeids og soverom). ** Når jeg så booter dagen etter, får modemet ikke kontakt med nettet, det kommer ikke ut. Uansett hva jeg gjør. Så.. jeg må avinstallere og så innstallere modemet på nytt hver eneste gang jeg skal på nettet!. Det er litt komisk, om enn virkelig irriterende. Kan noen innvie meg i de mørke hemmelighetene som ligger bak Compaq produkter, er jeg en synder som ikke har en Compaq PC å bruke det med, og blir straffet på den måten fordi det ikke oppdager en Compaq BIOS når jeg booter? Det er jo latterlig isåfall. Trenger tips uansett, dette er ikke holdbart i lengden På forhånd takk. Har som sagt Win2k, med SP3, bruker Start.no oppkobling Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Lurer på om noen kan hjelpe meg her. Låner et Compaq USB ISDN modem da jeg har flyttet og det nye stedet ikke har ADSL .. (ja, jeg hater å måtte gå tilbake til ISDN, men det er en annen sak). Det høres defekt ut, hva med og prøve med et nytt et? Lenke til kommentar
aron Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Compaq´s veier er uransakelige. Har opplevd lignende problemer med 3com Bluetooth usb adapter mot mobil. Måtte avinstallere hele greia hver gang jeg skulle koble opp for 2. gang. Sendte hele greia i retur og prøvde pcmcia-kort i stedet, og det funker. Komplett har ISDN kort til ca 300 kroner, feks. dette Bilion funker bra det jeg har flere som går problemfritt etter flere år. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Takk for svar, begge to. Da ser det ut til at jeg må kjøpe et ISDN kort igjen. Vel, jeg hadde et i en annen PC, men lot det følge med når jeg solgte den. Hadde hatt ADSL en stund og greier.. Takk for tipset anyways! :smile: Og ja, Compaq's veier virker å være uransakelige. De har et kontrollbehov som jeg anser å være på grensen til sykelig, Microsoft style. Maskinen modemet opprinnelig blir brukt på er en Presario, og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fortalt eieren at han kan glemme å be meg om hjelp med f*enskapet igjen etter et mareritt av problemer. Jeg har pekt på HP annonsene noen ganger og mer enn hintet at han burde tenke på en av dem. Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Og ja, Compaq's veier virker å være uransakelige. De har et kontrollbehov som jeg anser å være på grensen til sykelig, Microsoft style. Maskinen modemet opprinnelig blir brukt på er en Presario, og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fortalt eieren at han kan glemme å be meg om hjelp med f*enskapet igjen etter et mareritt av problemer. Jeg har pekt på HP annonsene noen ganger og mer enn hintet at han burde tenke på en av dem. Ehh.. Du vet at HP har kjøpt Compaq, og at de slutter/har sluttet å produsere de "gamle" HP PC'ene, og heller konsentrerer seg på å vidreutvikle Compaq seriene? Ja, forrestene... den USB saken skal funke på alle slags PC'er, ikke bare Compaq. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Og ja, Compaq's veier virker å være uransakelige. De har et kontrollbehov som jeg anser å være på grensen til sykelig, Microsoft style. Maskinen modemet opprinnelig blir brukt på er en Presario, og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fortalt eieren at han kan glemme å be meg om hjelp med f*enskapet igjen etter et mareritt av problemer. Tja, jeg synes Compaq og Aptivaer er greie jeg. Det tok litt tid og lære knepene og særhetene men nå synes jeg de er like greie som noe annet. ISDN-kort og adaptere som oppfører seg rart er ofte overspenningskadet er min erfaring og det er ingenting og bruke mye tid på og prøve og fikse. Jeg har hvertfall en slik Compaq-adapter liggende som jeg antar enten var defekt ved levering eller fikk smell i et tordenvær, det funker nesten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå