pang1 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hei. Jeg har satt sammen en Rack PC til musikkproduksjon. Budsjettet mitt er ca 7000. Jeg har fra før DVD-ROM, CDRW, IDE-HD, skjermkort, lydkort, firewirekort osv. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=58315 Kan noen verifisere at dette er en god pakke til prisen og at delene passer sammen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hei. Jeg har satt sammen en Rack PC til musikkproduksjon. Budsjettet mitt er ca 7000. Jeg har fra før DVD-ROM, CDRW, IDE-HD, skjermkort, lydkort, firewirekort osv. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=58315 Kan noen verifisere at dette er en god pakke til prisen og at delene passer sammen? De delene passer sammen, dog jeg ville anbefalt og gått for en q6600 istedenfor e6850. Det er fordi q6600 er en firekjerne, noe som jeg vil tro vil være fordelaktig ved musikkredigering og lignende. Lenke til kommentar
pang1 Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Hei. Hmm er ikke den kun 2,4Ghz? Vil den fungere på samme hovedkort og ram? Hei. Jeg har satt sammen en Rack PC til musikkproduksjon. Budsjettet mitt er ca 7000. Jeg har fra før DVD-ROM, CDRW, IDE-HD, skjermkort, lydkort, firewirekort osv. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=58315 Kan noen verifisere at dette er en god pakke til prisen og at delene passer sammen? De delene passer sammen, dog jeg ville anbefalt og gått for en q6600 istedenfor e6850. Det er fordi q6600 er en firekjerne, noe som jeg vil tro vil være fordelaktig ved musikkredigering og lignende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Den er kun på 2,4Ghz ja, men den har til gjengjeld to kjerner mer enn hva er e6850 har. Dessuten vil en q6600 med letthet la seg overklokke til 3Ghz stabilt uten større problemer. Den vil fungere med samme hovedkort og samme ram. Lenke til kommentar
tAno16 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Hei. Hmm er ikke den kun 2,4Ghz? Jo, men husk at Q6600 kjører på 4 kjerner. Dermed prosesserer den utrolig effektivt. Dersom du får en G0 (SLACR) så kan du uansett lett pushe den opp til 3 GHz. Bare pass på å ha god luftsirkulasjon og kjøling. EDIT: PacMan var visst før meg. Endret 8. november 2007 av tAno16 Lenke til kommentar
pang1 Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Hei. Hmm er ikke den kun 2,4Ghz? Jo, men husk at Q6600 kjører på 4 kjerner. Dermed prosesserer den utrolig effektivt. Dersom du får en G0 (SLACR) så kan du uansett lett pushe den opp til 3 GHz. Bare pass på å ha god luftsirkulasjon og kjøling. EDIT: PacMan var visst før meg. hva slags vifte anbefaler dere til Q6600 da? Lenke til kommentar
NoBrainer Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Ville anbefalt et 4U kabinett med 120mm vifter. E6850 lar seg lett klokke til 3,6GHz. Men siden Q6600 og E6850 er "like" dyre, så blir det bare smak og behag. Hvis du ikke vil begynne med overklokking men vil ha et stabilt system som du bare skal glemme, så skaff E6850 nå og bytt den ut når nyere Quad på 45 nm kommer til en rimlig penge. Siden dette er produksjon, spørs om det er proff eller ikke, så burde du tenke på ECC minne. Men med et budsjett på 7k så regner jeg med at det er "amatør" proff og da ikke virksohetskritisk at serveren stopper. Husk backup bare. Lenke til kommentar
pang1 Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Ville anbefalt et 4U kabinett med 120mm vifter. E6850 lar seg lett klokke til 3,6GHz. Men siden Q6600 og E6850 er "like" dyre, så blir det bare smak og behag. Hvis du ikke vil begynne med overklokking men vil ha et stabilt system som du bare skal glemme, så skaff E6850 nå og bytt den ut når nyere Quad på 45 nm kommer til en rimlig penge. Siden dette er produksjon, spørs om det er proff eller ikke, så burde du tenke på ECC minne. Men med et budsjett på 7k så regner jeg med at det er "amatør" proff og da ikke virksohetskritisk at serveren stopper. Husk backup bare. hmm jeg ser at noen av programmene støtter 4 kjerner og multiprosessor. Da ser det ut som jeg ender opp med en quad 6600, men hvordan er det å klokke opp denne? hvordan gjør man det forresten? jeg har ikke plass til 4HE rack så jeg må bruke 3 så jeg lurer på om det er noen fine vifter jeg kan bruke i det kabinettet? takk for hjelpen. Endret 11. november 2007 av pang1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå