Ulven Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hei, er meningen med denne funksjonen at bildet skal fylle hele skjermen i lengde og bredde ? Hos meg blir bildet kun fylt i lengden og ikke i bredden. Hva kan dette skyldes ? Bruker hdmi-dvi på tvn. Lenke til kommentar
glosi Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hei, er meningen med denne funksjonen at bildet skal fylle hele skjermen i lengde og bredde ? Hos meg blir bildet kun fylt i lengden og ikke i bredden. Hva kan dette skyldes ? Bruker hdmi-dvi på tvn. Det er et valg for dette under System, der finner du DVD oppskallering. (husker ikke om hovedvalget het akkurat det, men du finner det som et undervalg til et av valgene. Lenke til kommentar
Toreal Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Det er widescreen tv du har ikke sant? Har aldri hatt det problemet du snakker om, PS3 er en veldig god dvd spiller Gåt til: Settings---BD/dvd settings-- Dvd upscaller-- Her skal den stå på "Full screen" Under Dvd Wide display har jeg valgt letterbox Håper dette hjalp Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Det er widescreen tv du har ikke sant? Har aldri hatt det problemet du snakker om, PS3 er en veldig god dvd spiller Gåt til: Settings---BD/dvd settings-- Dvd upscaller-- Her skal den stå på "Full screen" Under Dvd Wide display har jeg valgt letterbox Håper dette hjalp Har 40" widescreen ja. Eneste som forandre seg om jeg går fra "av" til "full" på oppskalering i ps3 menyen er bredden. Høyden på filmen er den samme 576 regner jeg med. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Ser man noe forskjell om man bruker component kabel? Jeg har heller ikke hd tv, den yter max 480p. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Svært mange filmer er filmet slik at det SKAL være sorte områder oppe og nede. Oppskaleringen øker bare oppløsningen og fyller de tomme pixlene på en smart måte ved å hente informasjon fra de som allerede er der. Lenke til kommentar
Jimmith Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Dette har nok som Geofransk sier på grunn av produksjonen av filmen. Les denne artikkelen "why don't the black bars go away" for å finne ut hva som skjer og eventuelt dette stykket om"anamorphic widescreen" hvis du vil vite litt om hva som gjør at noen filmer fyller skjermen helt fint. Endret 8. november 2007 av Jimmith Lenke til kommentar
psino Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hei, er meningen med denne funksjonen at bildet skal fylle hele skjermen i lengde og bredde ? Hos meg blir bildet kun fylt i lengden og ikke i bredden. Hva kan dette skyldes ? Bruker hdmi-dvi på tvn. Uhm. Hæ? Lengden og bredden er akkurat det samme slik jeg ser det. Mener du høyden og bredden? Er noe sært å kalle høyden for lengden, når den er den korteste. Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Hei, er meningen med denne funksjonen at bildet skal fylle hele skjermen i lengde og bredde ? Hos meg blir bildet kun fylt i lengden og ikke i bredden. Hva kan dette skyldes ? Bruker hdmi-dvi på tvn. Uhm. Hæ? Lengden og bredden er akkurat det samme slik jeg ser det. Mener du høyden og bredden? Er noe sært å kalle høyden for lengden, når den er den korteste. Ja, ble litt feil. Men noen har tydeligvis forstått hva jeg mente og sent meg på rett vei. Takker for det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå