RoSoka Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Hei..jeg har akkurat opppdaget at man med hjelp av gjennopprettingsverktøyer kan lagre mye med på en hard disk. eks når du har fult på hardisken, så kan du slette eks en film, og lagre en annen film. Så når du vil se den du har slettet kan du bare hente fram den igjen. her er mitt prob: Jeg har brukt Finaldata til å hente slettede filer. Det funker bra, men d er mange filer jeg sletter som den ikke finner! noen som vet om et bedre gjennopprettingsprogam jeg kan bruke ? Takk Lenke til kommentar
BBC Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 For å si det rett ut: Det er en idiotisk måte av deg å "lagre" filer på din harddisk! Selv om du klarer å hente frem en fil, så er det ikke sikkert at det går neste gang. En av kritereriene for at et recovery-program skal fungere, er at man ikke har lagret en fil på samme fysiske plass som den forrige filen lå. Dette fordi at når du sletter en fil, så slettes ikke selve filen ifra harddisken, det er bare refereranse i filtabellen til den fysiske plasseringen som blir fjernet. For at du også skal kunne ha en større sjanse for å recovere en fil, så bør du også defragmentere harddisken din - da slipper recover-programmet å søke igjennom hele disken etter filfragmenter. Noen programmer du kan bruke: Easy Recovery GetDataBack Men som sagt, ikke slett viktige filer i håp om at du klarer å recovere de - det vil bare rett og slett ikke fungere i lengden. Kjøp deg heller en større harddisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå