Xane Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 kjøpte meg en wd 100 gb fra databutikken for et par dager siden. noe av det første jeg opplevde var en merkelig klikkelyd da jeg skrudde på maskinen. Ellers gikk oppstarten som vanlig. I dag fikk plutselig maskinen spontanrestart, og istedet for å restarte skikkelig, sto bare cd-spiller og brenner å blinket. Jeg tok ut WD disken, og da funket alt som normalt. Skrudde av maskinen, satt i WD disken, og før skjermen gikk på sto PC-en og lagde klikkelyden (som kommer fra WD disken) i ca 10 sekunder. En kamerat av meg har også denne disken, men han måtte sende den tilbake til Databutikken pga den ikke funker lenger. Den hadde også den samme klikkelyden som min... Folk klager på 75GXP? min har funket perfekt nå i 1 1/2 år, mens denne WD dritten begynner å klikke med en gang!!! Andre som har hatt det samme problemet, eller vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Agree!!! WD har en jæve*ig klikke lyd når den jobber. Skulle ønske jeg valgte en Segate når jeg kjøpte min PC... akk ja... _________________ Det er med en blanding av fortvilelse og overbærenhet vi registrerer at årets TV-innsamling skal gå til formål som ikke kan bekjempes med pe (Meldingen endret av Amund fordi det var lagt inn en halvveis tabell i signatur) [ Denne Melding var redigert av: amund på 2002-01-05 17:59 ] Lenke til kommentar
tvika Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Jeg har også en 100 GB WD disk.. fønker utmerket, rasende bra disk spørr du meg. Bråker bare litt mer enn segat disken min, men så kjører den bare 5400 rpm og ikke 7200 - så jeg kan ikke klage. :smile: __ TV Lenke til kommentar
Trondj Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Jeg har to WD disker, en på 100GB og en på 40GB disse funker veldig bra for meg ikke hatt noen problemer av noe slag. Før det hadde jeg fire IBM disker, hadde ikke noe annet enn problemer med disse. Lenke til kommentar
extreme Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Uvitende er du bare. Nå skal jeg opplyse deg. Hvis en harddisk lager "klikkelyder" betyr det at skrivehodet er trøkt nedi en magnetplate, og harddisken er defekt. Dette kan skje hvis den detter i gulvet, eller blir slengt rundt litt for mye når den sendes i posten. Dette kan skje med alle merker, uavhengig av merke. Hvis du vet hvordan en harddisk er bygd opp, så skjønner du hva jeg mener (Omtrent som stiften som er trøkt nedi en LP). Har 1 stk WD100 disk med 8mb cache selv, kan bare anbefalle denne. Raskeste IDE disken på markedet, og jeg har aldri hatt noen problemer med den! Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Quote: On 2002-01-05 17:31, Xane skrev:kjøpte meg en wd 100 gb fra databutikken for et par dager siden. noe av det første jeg opplevde var en merkelig klikkelyd da jeg skrudde på maskinen. Ellers gikk oppstarten som vanlig. I dag fikk plutselig maskinen spontanrestart, og istedet for å restarte skikkelig, sto bare cd-spiller og brenner å blinket. Jeg tok ut WD disken, og da funket alt som normalt. Skrudde av maskinen, satt i WD disken, og før skjermen gikk på sto PC-en og lagde klikkelyden (som kommer fra WD disken) i ca 10 sekunder.En kamerat av meg har også denne disken, men han måtte sende den tilbake til Databutikken pga den ikke funker lenger. Den hadde også den samme klikkelyden som min... Folk klager på 75GXP? min har funket perfekt nå i 1 1/2 år, mens denne WD dritten begynner å klikke med en gang!!!Andre som har hatt det samme problemet, eller vet hva som kan være galt? Ta kontakt med selg og få en ny på garantien. Det du har opplevd er DOA, dead on arrival. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 hei. Jeg kan ikke forstå at det er problemer med WD!!! Jeg har selv en NYMODERNE maskin med 60GB WD og har aldri hørt noen "Klikkelyder" (Vær snill å definere hva det betyr...) Før jeg kjøpte denne, så kjøpte jeg en IBM 75GXP.... Den laget klikke lyder... Ett pip, 2 klikk, 1 pip, 2 klikk osv. Det viste seg at den var ødelagt FØR jeg tok den ut av innpakningen. Jeg tror bare personen bak innlegget var uheldig!!! Det er SVÆÆÆÆÆRT uheldig at kvalitetsmerket WD har gitt ut noe som "SUGER". Jeg har også hatt mange WD-disker gjennom årenes løp..... WD har aldri feilet!!! Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 hallais! jeg har 80 gb wdc disk, den er det ingeting feil med.. den er rask og alt det der... kan bråke litt though :sad: jash2k, grei nok disk dette :smile: Lenke til kommentar
picachu Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Som jeg skrev i et annet innlegg.. Mine 2 wd disker funker som en drøm. WD600AB og WD800BB. Tidligere erfaring med IBM sine disker er kun negativ. Har mistet en masse data; ca 2000 bilder, mp3, mail helt ifra 1994(som jeg hadde backup av på cd-er, men som min datter fikk tak i) programmer +++ Blir forbanna bare jeg tenker på det. Synes du er litt rask på avtrekkeren når du begynner slik etter noen dagers bruk. Det kan jo ha skjedd noe i løpet av post-gangen. Lykke til p|cachu Lenke til kommentar
Colin Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Skjønner ikke at dette er noe å diskutere. Her opplever en person at hans disk er defekt, og så skal alle fortelle om sine disker. Hvis disken er defekt, så er den defekt, uansett om andre har gode erfaringer med disken. Har selv WD disk uten problemer, men det er jo ikke det samme som at alle disker er helt perfekte. Pål Lenke til kommentar
JonE Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Jeg har selv 4 stk WD1000 - det er null problem med disse - med unntak av èn ting. Har testet denne disken med litt eldre hovedkort - spesiellt noen med VIA chipset. I de fleste tilfellene så blir ikke disken detektert av BIOS. Dette har det vært skrevet frem & tilbake om på WD sine egne forum, uten at WD har reagert. Men på de samme forumene så ble det beskrevet en løsning som fungerte på mine kontrollere også: 1. på en 40 pins kabel - klipp over bane 1 2. på en 80 pins kabel - klipp over bane 1 og 2 Bane 1 er den siden av kabelen som er rød. Dette gjør at disken blir detektert av BIOS, uten andre bieffekter. Ellers så er diskene støysvake nok for meg, og bråker mindre enn mine maxtor og ibm disker. Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 IDE-Kabelen på min WD-disk fikk den til å lage klikke-lyder, byttet kabel og klikke lyder forsvant. Lenke til kommentar
TVPR Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 extreme: Så er da også din WD en SE-disk. Og svindyr. Men joda, den er nok verdt det. Likevel, jeg holder meg til IBM. Bedre harddisker finner du ikke, ytelsesmessig. Selv om de støyer no helt forj*vlig. Lenke til kommentar
Xane Skrevet 6. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2002 Quote: On 2002-01-05 22:15, extreme skrev:Uvitende er du bare.Nå skal jeg opplyse deg.Hvis en harddisk lager "klikkelyder" betyr det at skrivehodet er trøkt nedi en magnetplate, og harddisken er defekt. Dette kan skje hvis den detter i gulvet, eller blir slengt rundt litt for mye når den sendes i posten.Dette kan skje med alle merker, uavhengig av merke. Hvis du vet hvordan en harddisk er bygd opp, så skjønner du hva jeg mener (Omtrent som stiften som er trøkt nedi en LP).Har 1 stk WD100 disk med 8mb cache selv, kan bare anbefalle denne. Raskeste IDE disken på markedet, og jeg har aldri hatt noen problemer med den! har lest flere benchmarker + hørt masse positivt om WD (det var jo derfor jeg kjøpte disken!) Grunnen til at jeg skrev at den suger er fordi en venn fikk akkurat samme problemet, med samme type disk... (begge bestilte fra databutikken.com) Mulig vi har vært uheldige begge to, men jeg tviler på at skrivehodet er trykket ned i plata (jeg vet faktisk åssen en harddisk er bygd opp). Den virker som den skal nå, bortsett fra at den lager de møkkalydene av og til. Får frysninger av dem :sad: Jeg spurte bare om noen hadde det samme problemet - Ingen grunn til å føle seg truffet fordi dere har WD disker :smile: Det var forresten IBM disken som forårsaket spontanrestartingen. Satt den i en annen maskin og kjørte scandisk på den for å få den til å virke igjen. Saken er altså at jeg har en restartende ibm disk og en klikkende WD disk... jippi :sad: Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 quote: extreme: Så er da også din WD en SE-disk. Og svindyr. Men joda, den er nok verdt det. Nå er jo WD 100Gb den billigste og raskeste 100Gb harddisken på markedet. Sjekk ut http://www.hardware.no Det at 2stk. har hatt trøbbel med WD vil ikke skremme meg fra å kjøpe den. Hvis dere har sett hvordan man behandler pakker på posten så er det kanskje ikke så rart at de var ødelagt.. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Hei! Har ein 6,4 og ein 20,4Gb WD disker og har ikkje opplevd noko feil på dei .. :wink: Du har nok som nemt av andre tidligare oplevd DOA dead on arival..Altså at produktet du har kjøpt ikkje fungerte da du fekk det..Da har du muligheten/rett til å levere inn produktet å få eit nytt/eventuelt repparert det produktet du har no.. DOA er noko som "alle" kan oppleve ein gang.. Ein må tenke på at ein del produkt blir masse produsert i eit x-antall enheter..At nokre få av desse ikkje vil fungere/ha feil er vanskelig å ungå... Du har nok "bare" vært den uheldige denne gangen.. Sjølv om det er iriterande dei gangane ein har "gleda" seg til eit produkt for så å finne ut at det ikkje fungerer som det skal.. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Alle disker kan jo være DOA. (Skyld på Posten) Jeg kjøpte ern WD 40Gig til dama. den ville ikke detekteres av BIOS. og maskinen nektet å boote. JEg tok ut Disken, gikk inn i bios, og satt den inn først da, og prøvde å autodetektere den. Det funket fint helt til neste gang jeg skrudde den av. (reboot funket fint) løsningen var å klippe av leder 1&2 på kabelen. (PGA jordingsfeil sa de på support.) Nå funkern som aldri før. Det gjør også de 2 IBM diskene mine da. Lenke til kommentar
house Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 er jo litt styggt å begynner å herpe kabler å greier da.. men som sagt, mye kan slå feil inne i en kabel, du kan knekke lederene f.eks.. bytt kabler å annen dritt, hender jeg har problemer med MOLEX kontaktene mine, ut fra PSU er det en molex som det er 2x hun-molex på, 1 av dem funker ikke, dette synes jeg er merkelig, men som sagt, det er mer mellom himmel å jord enn vi aner, da er vel dette tilfelle i en PC oxo ?? 1010001001110101010100111001001001010101010 <= binære bæsje-lyder Housey _________________ jeg er kuuuul -> www.gfx-hysteria.com [ Denne Melding var redigert av: house på 2002-01-07 13:32 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå