Gå til innhold

Er denne alienware PC-en rå?

Anbefalte innlegg

Å. Vell, hvis den lanseres med støtte for DDR2 og DDR3 før jeg skal kjøpe så tar jeg det. Hvis ikke satser jeg på DDR3. Kan vell ikke skade å kjøpe ram like rask som prosessoren min xD

Det er fordelen med Stasjonær PC. Jeg kjøper 1x 8800GTX og bruker det en stund. Når jeg har råd kjøper jeg bare et til ^^

Det samme med ram. Jeg kjøper 1024MB DDR3 1600Mhz ram og kjøper flere som tiden går.

Kan jeg ha flere merker RAM i en PC? (Som bruker samme sockets)

Altså kan jeg bruke et kingston 1024MB kort og et OCZ 2048MB kort? Begge med forskjellig frekvenser?

Endret av dahwan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Å. Vell, hvis den lanseres med støtte for DDR2 og DDR3 før jeg skal kjøpe så tar jeg det. Hvis ikke satser jeg på DDR3. Kan vell ikke skade å kjøpe ram like rask som prosessoren min xD

Det er fordelen med Stasjonær PC. Jeg kjøper 1x 8800GTX og bruker det en stund. Når jeg har råd kjøper jeg bare et til ^^

Det samme med ram. Jeg kjøper 1024MB DDR3 1600Mhz ram og kjøper flere som tiden går.

Altså kan jeg bruke et kingston 1024MB kort og et OCZ 2048MB kort? Begge med forskjellig frekvenser?

Det skal gå helt fint og ha ram av forsjellig størrelse og merke i maskina

Men det kommer an på hvor kresent hovedkortet er. Men på de fleste nyere hk går det helt fint. Men hvis det er forskjellig hastighet på minnet vil den raskeste brikken klokke seg ned for og matche den tregeste. Den vi også få samme timings som den tregeste rammen.

Lenke til kommentar

DDR3 koster altfor mye enda. Råder deg heller å gå for DDR2. Dessuten 1GB RAM er altfor lite i disse dager. Selv for XP. Nyeste spilla bruker opp mot 2GB RAM så.... Jeg har 4GB RAM og kjører Vista64. Under spilling av Crysis brukte systemet litt over 3 GB RAM... Crucial PC8500 2GB setta koster deg ikke mye, og holder om du skal overklokke også. (DDR2 altså)

Heller kjøpe ett 8800GTX nå og bruke det en stund, selge det, og så kjøpe ett 9800GTX når det kommer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ok... Men hvis jeg kjøper et HK som støtter DDR2 så må jeg jo kjøpe helt nytt HK når DDR3 blir vanelig. Er ikke det litt kjipt?? :ermm:

Når DDR3 er vanlig er også resten av PC-en utdatert...

Lenke til kommentar

Joda ^^

hva syns du om oppsettet mitt? Fant akkurat ut åseen jeg lager en handlevogn. PC-en ble hyggelig billig i motsetning til det jeg hadde forestilt meg :fun:

Var redd for at det ble opp i 20 000 for en så bra spillPC. :thumbs:

Men det som vil få meg til å bestemme meg mellom DDR2 og DDR3 er din ærlige mening:

Er DDR3 MYE bedre enn DDR2 ? (Dobbelt så raskt)

Her er opsettet mitt så langt. Det står Nvidia Nforce 680i der, men den byttes ut med Nforce 780i når det kommer ut for salg. Hva syns du? :dribble:

Endret av dahwan
Lenke til kommentar

680i basert hovedkort egner seg ikke så bra sammen med en Quad. Nforce 780i blir sikkert bedre. Men ville gått for ett P35 eller X38 kort da.

Du kan gå for DDR3 nå ja...men velg da de aller billigste brikkene som det er overhodet mulig å kjøpe! Så selger du dem, og kjøper bedre brikker når prisene har blitt lave nok. Det burde skje om 1 år eller før. Å betale over 3000 kr for 2GB DDR3 er ikke verdt det i det hele tatt!

Lenke til kommentar

Ok. :yes:

Men det jeg lurte mest på var om alt på det oppsettet passer sammen og kommer til å fungere. Jeg mener; jeg har vell ikke valgt skjermkort som ikke vil arbeide med prosessoren eller RAMen eller noe lignende som ville ha lignet meg :p

Harddisken jeg har liggende her hjemme er SAMSUNG SP2014N. Vil denne fungere med alle delene?

Lenke til kommentar

Bedre CPU kjøler... Vet du hva, jeg vet virkelig -10% om CPU kjølere. Jeg forventer ikke at du finner noe for meg, men det hadde virkelig vert snilt av deg om du fant en kjøler som passet til mitt kabinett og som hånterer HOTTE saker :D

Jeg skal kjøpe 4 gig ram, men jeg har et stramt budsjett og jeg skal begynne med 2 gig :)

Lenke til kommentar
Bedre CPU kjøler... Vet du hva, jeg vet virkelig -10% om CPU kjølere. Jeg forventer ikke at du finner noe for meg, men det hadde virkelig vert snilt av deg om du fant en kjøler som passet til mitt kabinett og som hånterer HOTTE saker :D

Jeg skal kjøpe 4 gig ram, men jeg har et stramt budsjett og jeg skal begynne med 2 gig :)

Thermalright ultra 120 xtreme... Dette er kjøleren for deg :)

Lenke til kommentar

Jooomm.... SLI høres rått ut :D

Men hva mener du med vifter til CPUkjøleren? Jeg håpte vifter liksom var en del av CPU kjøleren :p

Men jeg har tre vifter liggende hjemme som jeg fikk for en stund siden. Er det bare for meg å montere de rundt i kabinettet mitt? :p

F.eks fixe en av dem til å sikte på prosessoren, en på skjermkortet og en på harddisken imens jeg lar hovedviften (Som jeg håper er inkludert i kabinettet/strømforskyningen) pushe alt ut av kabinettet. Går det an?

Lenke til kommentar
Alt passer sammen ja, er harddisken IDE eller Sata?

Jeg er gaanske sikker på at harddisken er SATA... Men jeg synes liksom "IDE" høres så kjent ut så jeg er ikke sikker ^^'

Skal sjekke når jeg kommer hjem.

Er denne rå?

Ring captain obious og spør!

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...