Nathan Sykes Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jeg anbefaler deg og bygge selv. Har man gjort det en gang kan man det for alltid, og det er mange penger å spare. Er stort sett bare å følge bruksanvisningen til punkt og prikke, og spørre noen når man er i tvil. Evt. få nettbutikken til å gjøre det! Om du er ute etter top ytelse så anbefaler jeg også og kjøpe en rå pc til halvparten av prisen. Forskjellen på det man får for 15k og det man får for 30k er faktisk ikke så veldig stor, og du må huske at da kan du heller kjøpe deg en ny pc dobbelt så ofte. Ettersom utviklingen går så raskt vil du få dobbel ytelse av det du kjøper nå, om du kjøper en ny pc om 18 måneder. Alternativt kan man oppgradere med nye skjermkort underveis, det er ikke mer arbeid enn å åpne kabinettet, skru opp en skrue, dra ut en brikke, og sette inn en ny. Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Ville denne holdt lenge, tror du? https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=3217 Kan bytte ut skjermkortene med nye fra Nvidia om noen år. 'Syns du? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=58022 Denne vil være litt mer fornuftig for deg. Har ikke lagt med skjermkort siden du skal ha de nye som kommer over jula. Har heller ikke lagt med den kraftigste cpuen fra intel siden det ikke er noen som har den inne. Og har gått ned til litt mer fornuftig RAM forhold til pris. Er ikke helt færdig med oppsettet men du vil nok tjene mest ved å gå for det. Du trenger ikke den PC-en som jeg linket til med en prislapp på 50k. Lenke til kommentar
Nathan Sykes Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Uansett hvor bra pc man kjøper vil den ikke være "rå" i mer enn et års tid. Å bruke penger på å kjøpe en "millionær" pc, synes jeg personlig er ganske ulogisk. Forskjellen i ytelse på en god 15k pc og en god 30k pc vil jeg tippe ligger på rundt 15-20 %, og fra 30k til 60k med videre 5-10%. Husk at man kan plugge ut harddiskene og sette dem i en ny pc om et år, og beholde alt man har på PC-en uten store komplikasjoner. Over en to-års periode vil en da ha hatt mye råere ytelse enn om man kun kjøper en millionær/alien pc. Lite tips: det var nettopp en konkurranse om å bygge den råeste PC-en til 15k. Disse kan man utvide med mer lagring og et dyrere/nyere skjermkort og få en virkelig god pc. Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Jeg vil bare ha en PC som kjører crysis lett =/ Lenke til kommentar
zyx Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Er det noen seom vet om PhysX-kortene er kompatible med Crysis? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jeg vil bare ha en PC som kjører crysis lett =/ Lenke til kommentar
PanzerLoco Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 INGEN, eg gjenntar, INGEN pc klarer per dags dato å drive crysis lett med ALT på maks... Om du fast bestemt er ute etter det, må du sikkert vente 3-4 måneder eller kanskje til og med 6-8 måneder... Nye og MYE bedre skjermkort å utvikles for å drive det monsteret av et spill! Nuff said... Lenke til kommentar
held hofftage Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Nei! nei! NEI! Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 har er det mye kasting av penger ut av vinduet...skal være greit og bykke en super pc for 12-15K en Q6600 og 8800gt i SLI kombinert med litt lett overklokking blir nesten like heftig. eller en Q6600 og hd3870 om et par uker. og betale 20K extra for en pc hvor du faktisk ikke merker noen forskjell blir bare dumt. reis til syden, kjøp en pall med øl eller noe annet spennende. Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Jeg kan vell alltids kjøpe en billig stasjonær og oppgradere den som tida går Men jeg VIL ha det nye Nvidia skjermkortet To av dem hvis jeg kan. Men det jeg må være sikker på er at PC-en jeg kjøper skal ha et MONSTER hovedkort helt fra starten. Et som har plass til maaaaaaasse ram og som kan overklokke. Noen ideaz? Lenke til kommentar
PanzerLoco Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Ser liten vits i å ha plass til maaaaassse ram om du ikkje jobber med videoredigering, 3D design osv... 4 Gb er nok i massevis for deg, ingen spel eg kjenner til som krever over 2 gb minne per idag:) Lenke til kommentar
Nathan Sykes Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 hehe, gode hovedkort er ikke så veldig dyre, men om du tror hovedkortet er det viktigste i PC-en for å få god ytelse tar du feil og 4gb ram holder i flere år framover. 2gb også.. Å ha mer ram enn 2gb hjelper ikke på ytelsen i spill for øyeblikket. Du er tydeligvis ikke så rutinert når det gjelder å kjøpe pc og bygge pc'r enda. Ta noen gode råd og sats på en pc til 15k litt oftere, og få nettbuttikken til å sette sammen for deg. Ingen vil jobbe masse uten å få uttelling for pengene sine, eller? Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Kjøpte meg nettopp ny pc no her er oppsette mitt rekna med eg kom til og oppgradere den om ca 6 mnd. Du kan no sjå om det er noke får deg, rekna med den skal klare det meste til no. Skal bygge den sjølv, rekna med du må sikkert ut med 1000kr får at dei sakl bygge den til deg. Er 2 ting som mangler i oppsette det er ein DVD-brenner og OS det har eg so det bestillte eg ikkje Endret 9. november 2007 av Neddo Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hva er poenget med ultra, da..? ultra kortet klokker en del lengre enn gtx. Ultralortet har litt raskere ram, så det klokker en god del lengre. Jeg har ram på 2300mhz. Har selv hatt gtx også, så for meg, så klokket både gpu og ram mye bedre. Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Ser liten vits i å ha plass til maaaaassse ram om du ikkje jobber med videoredigering, 3D design osv... Hehe 3D modellering er tilfeldigvis min største hobby. Jeg har jobbet med 3D siden jeg var 10 Jeg går også på media&komm linja så jeg jobber ustanselig med video- og bilderedigering. Grunnen til at jeg vil ha en "spill" PC er at jeg prøvde crysys demoen og ble lammslått; om det så er det siste jeg gjør skal jeg spille crysis på 1680x1050 med alle instillinger på high og physics på very high. Så jeg må lage et oppsett som passer meg. Bynner nå. Kjøpte meg nettopp ny pc no her er oppsette mitt rekna med eg kom til og oppgradere den om ca 6 mnd. Du kan no sjå om det er noke får deg, rekna med den skal klare det meste til no. Skal bygge den sjølv, rekna med du må sikkert ut med 1000kr får at dei sakl bygge den til deg. Er 2 ting som mangler i oppsette det er ein DVD-brenner og OS det har eg so det bestillte eg ikkje Jeg likte kabinettet Jeg kommer sansynligvis til å bruke det oppsettet med noen få forandringer. Takker! Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hva med å satse på Quadro-kort for å få mer minne Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Men jeg VIL ha det nye Nvidia skjermkortet To av dem hvis jeg kan. Tipset må jo være at hvis du handler nå går du feks for et enkelt gtx. Når neste nVidia kommer på banen oppgraderer du etter behov og økonomi - vær trygg på at du vil nærme deg et femsifret beløp om du skal ha to stk av det råeste når de blir sluppet ... Og som leifeinar påpeker finnes enkle grep som gir mye ytelse for mye mindre sum. Ta også en titt her. Tomshardware gir en liten pekepinn på hva som er mulig med enkle metoder. Se feks at E6750 (kr 1324) og E6850 ( kr 1881) klokket yter så godt som like bra som sine storebrødre QX6850 (kr 6845) og QX9650 (kr 8000) i flere spill. Du kan jo også ta en titt på trådene som omhandler to eller fire kjerner, samt hvilke chipset (P35 el X38 ?) som er mest gunstig i forhold til senere oppgraderinger av CPU. Min oppfatning er at ved litt moderasjon på enkelte deler vil man ha mulighet for hyppigere oppgraderinger og derved ha mer igjen for pengene. Lykke til med kjøp, torfinn Endret 9. november 2007 av torfinns Lenke til kommentar
IntelCore Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Rå den, men synd alienware ikkje selger til Norge. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Nei den prisen er for dum. Denne vil kjøre crysis greit,nei ikke max det er det ingen system som greier i dag. https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=56223 Passe på og få G0 stepping på q6600. Kjørt på ca 8x450=3.6ghz(3.4-3.6ghz er noe Thermalright ULTRA120 Extreme greier) Minne 4gb kjørt på CL5 1200mzh(lett for ballistix) Da er vi på si 12k som yter omtrent det samme. 8800GT sli testing. http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=164238 Endret 10. november 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå