Gå til innhold

Er denne alienware PC-en rå?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Forstår jeg riktig, at du har planer om å kjøpe en monster PC til 40k på avbetaling/forbrukslån?!?! Isåfall er det det dummeste jeg har hørt noen gang :)

 

Det vil vel bli LITT bittert å fortsette å betale avdrag når PC-en har halvert seg i pris om et halvt år vil det ikke?

 

Kjøp heller en moderat PC, og sett pengene på BSU. Ja jeg føler meg som en gammel grinebiter nå, men noen må jo dra deg ned på jorda... ;)

Lenke til kommentar
Men som sagt, ville jeg ikke fått endra bedre ytelse igjen om jeg overklokket 8800 Ultra kortet?

Og hvordan kan jeg passe temp? :S

 

Finnes det foresten sterkere skjermkort enn dette? (GeForce 8800 Ultra)

 

Ta en titt på denne:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=73122

 

Nå er ikke jeg en ekspert på skjermkort, men for denne prisen må den jo være helt vill!

 

Dæven faen helvete fitte steike for en pris. That's all there is to it.

 

 

 

Noe jeg lurte på: Hva er sterkest av 1x GeForce 8800 GTX 768MB og 2x GeForce 8800GT 512MB ?

Endret av dahwan
Lenke til kommentar

Oppsettet mitt: www.gamereactor.no/profil/Pondus81 (blogg med navn "PC-bygging" og "PC-oppgradering").

 

Mye av det samme som de andre sier her inne, vil jeg slutte meg til. Rå i dag, middelmådig om 8 måneder og ubrukelig etter 1,5 år. Sånn funker det i dagens PC-komponentutvikling. Jeg bygget dette systemet selv og hadde ingen problemer. Men ikke ha på deg ullgenser, så berger nok produktene :)

 

Ingen vits i PC til 30-60k. Kjøp komponenter til 10-15k og bygg selv. Følg bruksanvisninger, spør og grav til du blir grå i håret, så får du det til!

 

Jeg kjører alt på max på Crysis og 1680x1050 og har fps på 30-50. Hvis du vil legge ned MYE penger i PC, kjøp en skjerm som takler spill!! Da tenker jeg oppløsningstak på 1920x1200, 2-5ms responstid og ikke over 24". Da kan du utnytte kraften i GTX, både singel og SLI. Skjermer har en tendens til å holde noe lenger i utviklingskappløpet. Skjermen MÅ være bra ellers kan du ikke utnytte skjermkortet ditt fullt ut.

 

Er jo fristende å tilby seg å bygge en PC til deg hvis du har så mye penger :)

Endret av Pondus81
Lenke til kommentar
Men som sagt, ville jeg ikke fått endra bedre ytelse igjen om jeg overklokket 8800 Ultra kortet?

Og hvordan kan jeg passe temp? :S

 

Finnes det foresten sterkere skjermkort enn dette? (GeForce 8800 Ultra)

 

Ta en titt på denne:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=73122

 

Nå er ikke jeg en ekspert på skjermkort, men for denne prisen må den jo være helt vill!

 

Dæven faen helvete fitte steike for en pris. That's all there is to it.

 

 

 

Noe jeg lurte på: Hva er sterkest av 1x GeForce 8800 GTX 768MB og 2x GeForce 8800GT 512MB ?

Det kortet som blir linket til der er ikke noe særlig til spill, det er ett proffkort rettet mot proffesjonelle folk til bruk av f.eks Autocad o.l.

Lenke til kommentar

Det hørtes bra ut. Det finnes ikke vanskelig. Og det er bra med hjelp å få rundt omkring. Du ser jo hvor mange som har interessert seg for tråden din. Gjør bare god research før du kjøper komponenter. Klikk på "utvidet info" på nettsider du skal kjøpe på f.eks. Og LES det som står der :). Du vil skjønne mer og mer dess mer du leser! Det finnes også en "Bygge-guide" under guider på hardware.no. Denne er noe gammel i forhold til produkter, men prinsippene er de samme i dag.. :) Lykke til!!

Lenke til kommentar
Men som sagt, ville jeg ikke fått endra bedre ytelse igjen om jeg overklokket 8800 Ultra kortet?

Og hvordan kan jeg passe temp? :S

 

Finnes det foresten sterkere skjermkort enn dette? (GeForce 8800 Ultra)

 

Ta en titt på denne:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=73122

 

Nå er ikke jeg en ekspert på skjermkort, men for denne prisen må den jo være helt vill!

 

Dæven faen helvete fitte steike for en pris. That's all there is to it.

 

 

 

Noe jeg lurte på: Hva er sterkest av 1x GeForce 8800 GTX 768MB og 2x GeForce 8800GT 512MB ?

 

2 x 8800GT er bedre en GTX og Ultra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...