:Francis: Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Jeg vurderer en 58mm f/1.4. Det virker en del skarpere vidåpent enn Nikkor 50mm f/1.2 som jeg allerede har. Se --> http://www.nikoncafe.com/vforums/showthread.php?t=151077 Hva tror dere om 58mm f/1.4 vs 50mm f/1.2? Ettersom Voigtländer objektivet bærer Nokton navnet, er det kanskje mer optimalisert for bruk vidåpent på samme måte som Nokt Nikkor? Francis Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Konstruksjonen er mye eldre en noe Noct, mener jeg. Det er jo en nyproduksjon av gamle Topcon 58 fra sekstitallet. Og det beviser igjen at tiden ikke har beveget seg mye mtp optisk kvalitet. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Gresset er kanskje ikke noe grønnere på den andre siden? Francis . Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Jo, det kan det godt være. Før jeg begynte med AF var objektiver som ikke var rimelig skarpe på største blender et ukjent fenomen for meg. Gammel fastoptikk kan godt være bedre enn ny, så hvorfor skulle ikke den fra Cosina/Voigtländer være bedre enn den du har? Jeg elsker jo Nikkor 50/1,2 (som du har), men det er jo fullt mulig at den andre er bedre. Selv om jeg tviler på at den er veldig mye bedre, så jeg hadde neppe byttet i alle fall. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Må si at det frister veldig med 58mm f1,4. Får begynne å spare Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Det frister meg også, men jeg tror jeg må være fornuftig og slå tanken fra meg. Jeg kommer til å ha mye mer reell nytte av 24-70 f/2.8 som jeg også ønsker meg, så jeg tror jeg legger pengene i det i første omgang. En annen sak er at jeg hadde sikkrt fått juling hjemme hvis det hadde kommet pakke i posten med enda en 50mm... Francis Endret 24. november 2008 av :Francis: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg