Gå til innhold

Call of Duty 4: Førsteinntrykk. PC

Anbefalte innlegg

Spilt litt online inatt, og fytte rakker'n (for å bruke det uttrykket).

Spilte Sabotage modus på en server med omlang 30 andre på. Helt sykt mye action og unlockables holdt meg i setet i en god stund.

Ble litt "redd" til å begynne med da jeg møtte folk på lvl 10 til 30, men jeg klarte meg helt bra. Og jeg har ikke spilt dette, eller cod2 mye online. Så det har ikke SÅ mye å si dette med levels. Og det går raskt oppover når du først kommer i "formen" på spillet.

Supert MP spill. Endelig. Tror dette gruser Crysis på multiplayer. (neida MrLG :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... Og der var spillet ferdig. Startet rundt midnatt, endelig skutt min siste skurk kvart over seks, på vanskeligste vanskelighetsgrad. Døde fryktelig mye, og var en del sinte ord i luften. Men "hei ho" for et fyrverkeri av et spill, kjedet meg aldri et halvt sekund. Alt stemmer, dette er COD i beste still! :D

Spillet leverer god grafikk, flyter aldeles nydelig, og det beste av alt, lyden. 5.1 Surrond får deg virkelig til å dukke med hodet; tror det så ganske komisk ut når jeg holdt på som værst :p

Lenke til kommentar
Et veldig fint spill. Fin grafikk, godt laget.

Men.. Jeg synes ikke det ble så mye Call of Duty lengere.. ble litt mere Ghost Recon: Advanced Warfighter. Så personlig synes jeg Call of Duty 1 og 2 er best.

Men Modern Warfare er ikke dårlig. Spillet er godt lagd, og det skal de ha.

Spillet er vell egentlig et gigantisk forsøk på å komme seg så langt vekk fra de slitene thompson maskingeværene, krabbingen på Omaha beach og invasjonen av frankrike. WW2 er så utrolig oppbrukt, og det er jeg såreglad for at spillselskapene endelig har forstått. Samtidig må jeg si meg enig i at de gjennomførte forsøket med en Meget God :!:

Lenke til kommentar

Da har jeg fått spilt gjennom på veteran. Vil tro at jeg brukte rundt 6,5 timer.

Var utrolig kjekt å få spille et nytt CoD. Har lengtet lenge etter et spill med så bra gameplay.

Jeg kjedet meg ikke et eneste sekund. Vil anbefale alle til å spille på en vanskelighetsgrad høyere en du hadde planlagt.

Snike seg rundt i buskene, snipe fra distanse. Storme med hagle, kjøre takktikk med riflene.

Er som å være barn igjen. Grafikken var variert, og så pent ut til enhver tid. Skogene var spesielt flotte.

Herligt utvalg av våpen var det også. AK var kult i close combat. Men jeg holdt meg som regel til sniper.

Banene var store og flotte, og det at man hadde flere muligheter for å entre fiendeleierene var utrolig genialt.

Alt i alt så var dette en utrolig flott førjulsgave. 9/10

Endret av H1lle
Lenke til kommentar

Det er multiplayer delen som selger spill. Det vil det alltid gjøre så lenge spill er få tak i på ulovlig vis.

Så jeg tror CoD4 kommer til å selge bra.

Irriterer meg over at Steam ikke releaser før den 12. november. Jeg har kjøpt CoD4 der for jeg liker systemet med Steam hvor jeg har alle spillene mine i en "portefølje" og bare laster ned de jeg ønsker å ha på harddisken for øyeblikket.

Så ingen CoD4 før på mandag... Men gleder meg stort. I mellomtiden kan jeg spille ferdig HL2 Episode 2 med det nye 8800GT kortet :)

Lenke til kommentar

Interesserer meg egentlig ikke så mye for SP lengre. Men når SP er så vellaget som dette så er det kanskje verdt bryet allikevel. Spilte SP og MP på Xbox hos en kamerat i går og ble mektig imponert. Ser frem til enorme mengder MP i tiden som kommer :D. Skal kjøpe PC versjonen etter jobb i dag.

Crysis er avbestilt.

Lenke til kommentar

Jeg ble svært skuffet da de sa CoD4 foregår i en moderne verden. Har liksom vært der før i Ghost Recon og Rainbow Six for å nevne to. CoD var jo WW2, og selv om det begynner å bli seriøst oppbrukt har de jo en rekke andre interessante kriger å leke med. Korea, Vietnam, Gulf krigen, WW1 for den saks skyld, Iran/Irak krigen, revolusjonen i Sovjetunionen, eller en eller annen av de evige krigene i Afrika for å nevne noen få. Men neida, de måtte jo selvsagt prøve å konkurrere med Ghost Recon, Rainbow Six og Hidden & Dangerous.

Hvordan er on-rail delen denne gangen? Jeg synes det ødelegger et ellers bra spill, som CoD og CoD2. (gadd aldri prøve 3'ern av den grunnen). Jeg vil være en soldat på slagmarken, ikke en nerd på 80-tallet foran en arkademaskin med en plastpistol. Riktignok klarte Ghost Recon: Advanced Warfighter den delen meget bra, men det er et solid unntak.

For øvrig har jeg blitt skuffet av stort sett hver eneste FPS spill siden Doom 3. Half-Life 2, Far Cry, BioShock, SWAT4 og Medal of Honor var alle en stor skuffelse. Doom 3 var bare "run n' gun", men de gjorde det perfekt. Alt var så old-school som det går ann, men hvem har sagt det er en dårlig ting? Jeg ble litt skuffet da vi endelig slo bossen i helvete og havnet tilbake på Mars før vi dro til helvete igjen, men på den annen side forlenget det et perfekt spill og gav oss enda litt mer da det egentlig skulle være ferdig. Ikke at jeg ikke så det komme. Doom uten Cyberdemon? Ikke helv... um, ikke sjans. ;)

Lenke til kommentar

mye varierende kritikk her. har prøvd demoen og må si at jeg nøt hvert eneste sekund. skal kjøpe det så fort jeg er ferdig med skolen i dag og skal sitte å game i hele helga. poster vell mine meninger om MP delen og singel player delen når jeg har prøvd det.

skal selfølgelig ikke ha SP på det letteste. en vetteran er en vetteran :D

Lenke til kommentar

Irriterer meg over at Steam ikke releaser før den 12. november. Jeg har kjøpt CoD4 der for jeg liker systemet med Steam hvor jeg har alle spillene mine i en "portefølje" og bare laster ned de jeg ønsker å ha på harddisken for øyeblikket.

Mente det var den 9. i steam også. Har jeg sett feil? I såfall litt kjipt å måtte vente mens alle andre kan spille (ja jeg har allerede kjøpt og preloaded).

Trodde steam fulgte release dato i usa.

Sitter på jobb, så kan ikke logge meg på steam og sjekke noe mer.

Lenke til kommentar

Åh du deilige djevel, for et spill! Hehe, den filmatiske greia med bilkjøringa rundt i jallaland i starten var bare så totalt rått. Og for en heidundrende grafikk man får iforhold til maskinvaren (har en laptop med core2duo 2ghz, 2gb ram, 8600m gt). Crysis-demoen med 17 fps med en blanding av medium, low og teksturer på high, ser ut som en smørje med kvalitetsdiaré. I COD4 var det bare å flekke opp på high og extra og nyte showet (går litt sløvt når det er veldig hektisk). Nei du dæven, hadde ikke så store forventninger til SP-delen, men dette leverte!

Lenke til kommentar

Er helt enig med Der Kommissar. Dritfett. :)

Men istedenfor å bytte til moderne tider, kunne CoD gått over til WW1... En veldig interessant krig. Altfor, altfor lite spill som handler om WW1 - ingen, faktisk. :/

WW1 var verdens blodigste krig, der over 10 millioner soldater måtte bøte med livet. WW2 var også utrolig omfattende, men føler på en måte at WW1 var større... Lag et spill som omhandler WW1 - og da skal vi se saker, da. ;)

Forestill dere at man drar seg fram fra skyttergraven, løper og hopper i ingenmannsland mens tusenvis av andre medsoldater løper i stor fart og blir meiet ned av tyskere.

Det er lov å drømme... :)

Lenke til kommentar

Dritfet multiplayer. Så intenst. Men håper dog på at de kunne lagd litt større maps.

Se på statsene mine etter noen runder. :)

post-133200-1194618615_thumb.jpg

Det jeg elsker med CoD er at det er så utrolig lett for folk å sette seg inn i det, og faktisk bidra effektivt istedenfor å bli åtsel for de mest drevne spillerne hele tiden. Såklart så er jeg CoD-veteran, og var med i en av de beste guildene - sorry, clanene (er litt WoW-ifisert akkurat nå) i Europa på CoD 1.

Endret av Slu
Lenke til kommentar
dette er det absolutt beste skytespillet jeg har prøvd i alle fall

Du kan tydligvis ikke ha prøvd Crysis :p

Dra tilbake til Crysis-trådene, thanks.

Haha skal det. Er nok forskjell på et spill som representerer next gen og muligens tidenes skytespill, og et spill som bare representerer en forbedret versjon av et spill vi har spilt før. :p men uannsett, opplevelsen av crysis er ikke grunnen til at jeg misliker dette spillet..

Noe av det latterligste jeg har hørt. Du burde vite bedre. Både CoD4 og Crysis er to av de største spillene denne høsten men gameplay messig knuser CoD Crysis. Eneste gode med crysis er friheten, historien og teknologien bak det (som faktisk ikke er så fantastisk uansett). Gameplay messig suger spillet med masser av random deviation, random IQ på folk og masse jalla nano piss. CoD4 er ett MP spill uansett og det er der det skinner. Crysis har ingenting å stille opp med i forhold til noen av CoD spilla. Dette sier jeg som gammel CoD/Farcry spiller og fremtidig Crysis spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...