Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Utslipp og Toyota (og andre bilprodusenter)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er heller ikke nødvendig at du sitter her å klager på hva andre folk gjør.

Om du vil starte en diskusjon om dette så får du lage en ny tråd om hva du syns om folk som kjører på ferie med campingvogn

Endret av MaSo
Lenke til kommentar
jo ca 4 uker i året drar jeg campingvogn, og da må jeg ha en bil som orker det.

Løsningen er enkel: Kvitt deg med campingvogna, skaff en mindre bil og dra på andre typer ferie der det å dra på ei campingvogn ikke er nødvendig.

campingvogna blir, det er min form for ferie,

men hvis avgiftene blir mye mindre på miljøvennlige biler så blir jeg nok å vurdere en bil nr 2

jeg kjører tross alt ca 90 km hver dag til og fra jobb, dette blir ca 20.000 km i året.

totalt med annen kjøring ligger jeg på ca 30.000 km pr år + ca 5000 km ved campingvogn

30.000 km med en bil som bruker lite drivstoff og som er miljøvennlig ville jo være et stort pluss, MEN først må avgiftene kuttes mye.

Lenke til kommentar
Om du vil starte en diskusjon om dette så får du lage en ny tråd om hva du syns om folk som kjører på ferie med campingvogn

Når og hvor skrev jeg noe helst om hva jeg mener om campingvognturister? Jeg diskuterer sak og ikke folk, og saken er biler, bilbruk og miljøhensyn.

Sett fra en miljøsynspunkt er det selvsagt galskap å kjøre rundt i en altfor stor bil 48 uker i året for å kunne slepe på ei campingvogn noen få dager i en 4 ukers ferie. For campingvogner slepes bare fram og tilbake i disse ukene, resten av tiden er den plassert på en campingplass som medbrakt hytte. Miljømessig hadde det vært bedre å parkere campingvogna permanent på campingplassen og heller kjørt en mindre bil til og fra.

Lenke til kommentar
Løsningen er enkel: Kvitt deg med campingvogna, skaff en mindre bil og dra på andre typer ferie der det å dra på ei campingvogn ikke er nødvendig.

Utifra hva du har skrevet her så virker det som om at folk som ikke har råd til å ha 2 biler, men vil ha campingvogn ikke skal få lov til å ha campingvogn.

Lenke til kommentar

Utifra hva du har skrevet her så virker det som om at folk som ikke har råd til å ha 2 biler, men vil ha campingvogn ikke skal få lov til å ha campingvogn.

Les det jeg skriver, jeg skriver ikke innleggene mine mellom linjene. Hvis du mener innleggene mine inneholder meninger mellom linjene som ikke passer i denne tråden, så rapportér innleggene mine til moderator.

Lenke til kommentar
[...]hvis du har problemer med mine innlegg, så rapportér de.

</discussion>

Nå er det jo fullt mulig å komme med tåpelige innlegg uten at de nødvendigvis fortjener å bli rapportert. Du kan selvfølgelig synes de er tåpelig å ha en større bil enn det som er nødvendig for daglig bruk fordi man skal trekke en campingvogn noen uker i året, men det blir som å si at ingen trenger bil, så lenge de er villig til å oppgi mobilitet, om man skal trekke "Sett fra en miljøsynspunkt" helt ut.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...