anarkisten Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 noen med greie på partisjoner her ? skal selge pc-en, har hatt tre partisjoner og skal bare smelte alt til en. er i fdisk men sliter litt men å få smeltet dette Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Slett alle partisjonene. Så mekker du en ny og distrubierer all plass til den ene disken. Står forklart i fdisk hvordan du skal gjøre det. Lenke til kommentar
anarkisten Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Sliter nå. Den står og henger i oppstarten, kommer ikke lenger enn til svart skjerm med hvit skrift og PCI device listing... Den sa i fdisk etter at jeg slettet og lagde ny partisjon at jeg skulle restarte for at det skulle bli effektivert. Så jeg gjorde det og nå kommer jeg hverken inn i DOS eller noe annet sted Finner ikke oppstartsdiskettene heller. Bare CDene. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Vel, hvis du nå har opprettet en ny partisjon, så kan du jo ikke lenger forvente at maskinen skal boote inn i Windows. Alt er jo fjernet. Hvis fyren som skal kjøpe PC-en ikke har peiling, så kan du jo fikse alt for ham. Jeg ville partisjonert på nytt. c: 10GB d: resten Installér WinXP (e.l.) på c: og voila. Lenke til kommentar
anarkisten Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Fant oppstartsdisketter ! Så er det problemet løst.. Lenke til kommentar
anarkisten Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 har forsøkt å lage en ny partisjon, hadde tre før. men den nye ser ikke ut til å ha fått med seg alle MB.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 har forsøkt å lage en ny partisjon, hadde tre før. men den nye ser ikke ut til å ha fått med seg alle MB.. På hvilken måte da? og hvordan ser du det? Lenke til kommentar
anarkisten Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 det står 10756 MB jeg antar de mener 10 MB disken er på 80 jeg får ikke formatert C: i dos, da er noe galt med partisjoneringen ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Det er sikkert den velkjente fdisk bug'en. Fdisk fra Win98 skjønner ikke disker større en 64GB. Bruk prosentvis oppdeling, søk etter en oppgradering, eller bruk fdisk fra WinME. Lenke til kommentar
anarkisten Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Tviler på det, uansett så får jeg ikke flyttet noe særlig data til den nå. Hadde den kun støttet disker opptil 64 hadde jeg jo sett 64 nå og ikke 10 som den gjør. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Bare lag EN partisjon der du distrubierer 10GB. Bruk oppstartsdiskett og format c: Etter det burde du ha 80GB. Funker i alle fall hos meg. Lenke til kommentar
anarkisten Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Er noe liknende jeg forsøker på nå. Håper bare at win98 klarer å finne nok MB til å innstallere seg på, det klarte den ikke på flere forsøk i stad. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 http://www.bootdisk.com/ http://www.fdisk.com/home/ Her er det sikker noe som kan hjelpe deg med ditt lille problem. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Etter du har slettet alle de gamle partisjonene og opprettet en stor ny en, så husk å sett den nye partisjonen til å være "active" (helst en primary part.) for ellers så vil den ikke boote helt.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Tviler på det, uansett så får jeg ikke flyttet noe særlig data til den nå.Hadde den kun støttet disker opptil 64 hadde jeg jo sett 64 nå og ikke 10 som den gjør. Du må visst ha det inn med teskje. :wink: http://www.powerspec.com/support/tech_note..._reporting.html Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Vel.. Er booting fra cd utelukket? Jeg mener.. ettersom du selvfølgelig vil ha NTFS og ikke FAT er det en fordel å boote med win-cden. Jeg ville nok ha gjort det. Og HVIS du likevel vil ha FAT på c: så kan du formatere d: når du har innstallert windows. Der kan du bestemme format også. Oh Yeah! Lenke til kommentar
vegge Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Åhh.. jeg vil nok en gang si hva jeg ville gjort. 1. Boote opp fra WinXP-plata. Du skal vel ikke installere Win98? 2. Følg menyen og velg installér osv. 3. Du kommer til en meny med oversikt over eventuelle partisjoner og diskplass. 4. Fjern alle partisjoner. 5. La en ny c: partisjon på ca. 10GB (det blir vel 10 000 MB) 6. Velg å installere på c:, formatér med NTFS og voila. 7. Etter å ha bootet inn i WinXP, så finner du fram til diskbehandling. Høyreklikk på Min Datamaskin og velg behandle --> diskbehandling. 8. Der finner du igjen oversikt over harddisken din. Velg den upartisjonerte plassen som da skal være ca. 70GB. Opprettet en partisjon av all denne plassen og formater med NTFS. 9. Du har nå; c: 10 GB (OS, programmer) d: 70 GB (DivX, mp3-er, dokumenter osv.) Lenke til kommentar
Arbo Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Tviler på det, uansett så får jeg ikke flyttet noe særlig data til den nå. Hadde den kun støttet disker opptil 64 hadde jeg jo sett 64 nå og ikke 10 som den gjør. Du kjører en gammel F-disk utgave. Den rapporterer diskens størrelse MINUS 64GB. Linken som Hårek har lagt ut leder til en patch for å fikse dette. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Heg heier på Havegg!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå