Gå til innhold

Gjøre tre partisjoner om til en i fdisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter nå. Den står og henger i oppstarten, kommer ikke lenger enn til svart skjerm med hvit skrift og PCI device listing...

Den sa i fdisk etter at jeg slettet og lagde ny partisjon at jeg skulle restarte for at det skulle bli effektivert. Så jeg gjorde det og nå kommer jeg hverken inn i DOS eller noe annet sted

Finner ikke oppstartsdiskettene heller. Bare CDene.

Lenke til kommentar

Vel, hvis du nå har opprettet en ny partisjon, så kan du jo ikke lenger forvente at maskinen skal boote inn i Windows. Alt er jo fjernet. :)

Hvis fyren som skal kjøpe PC-en ikke har peiling, så kan du jo fikse alt for ham.

Jeg ville partisjonert på nytt.

c: 10GB

d: resten

Installér WinXP (e.l.) på c: og voila.

Lenke til kommentar

Vel.. Er booting fra cd utelukket?

Jeg mener.. ettersom du selvfølgelig vil ha NTFS og ikke FAT er det en fordel å boote med win-cden. Jeg ville nok ha gjort det.

Og HVIS du likevel vil ha FAT på c: så kan du formatere d: når du har innstallert windows. Der kan du bestemme format også.

Oh Yeah! :woot:

Lenke til kommentar

Åhh.. jeg vil nok en gang si hva jeg ville gjort.

1. Boote opp fra WinXP-plata. Du skal vel ikke installere Win98? :p

2. Følg menyen og velg installér osv.

3. Du kommer til en meny med oversikt over eventuelle partisjoner og diskplass.

4. Fjern alle partisjoner.

5. La en ny c: partisjon på ca. 10GB (det blir vel 10 000 MB)

6. Velg å installere på c:, formatér med NTFS og voila.

7. Etter å ha bootet inn i WinXP, så finner du fram til diskbehandling. Høyreklikk på Min Datamaskin og velg behandle --> diskbehandling.

8. Der finner du igjen oversikt over harddisken din. Velg den upartisjonerte plassen som da skal være ca. 70GB. Opprettet en partisjon av all denne plassen og formater med NTFS.

9. Du har nå;

c: 10 GB (OS, programmer)

d: 70 GB (DivX, mp3-er, dokumenter osv.)

Lenke til kommentar
Tviler på det, uansett så får jeg ikke flyttet noe særlig data til den nå.

Hadde den kun støttet disker opptil 64 hadde jeg jo sett 64 nå og ikke 10 som den gjør.

Du kjører en gammel F-disk utgave. Den rapporterer diskens størrelse MINUS 64GB. Linken som Hårek har lagt ut leder til en patch for å fikse dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...