MacManus Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jeg sitter her og vurderer å oppgradere PC-en litt. Har et gammelt hovedkort med 754, a64, AGP skjermkort og ddr1 minne. PC-en er ikke treg på alt, men føler det kan være på tide å oppgradere om ikke så lenge, den er nå blitt 4 år gammel. Jeg trenger kraft i CPU, skal klare å spille av HD filmer i 1080p uten problemer. 3D ytelse er ikke så viktig, så tenkte jeg skulle gå for HD X2600Xt skjermkort og trenger ikke mer enn 2gb minne forløpig tenker jeg. Største problemet mitt er om jeg skal gå for AMD eller Intel. For tiden virker det som intel har et ganske godt forsprang på AMD, men er det verdt pengene? Her er oppsettene jeg har sett på: Club3d X2600xt Twin2x 6400 ddr2 2gb Tenkte å kjøre disse to uavhengig av hovedkort og cpu, men er det noen som har noen bedre anbefalinger, tar jeg gjerne imot. Men jeg er veldig opptatt av HD-filmer, så tenker dette kortet er det beste alternativet, eller ihvertfall et X2600pro/XT, om det er club3d eller noen andre spiller liten rolle. Så over til problemet, AMD vs Intel (den evige kampen virker det som): Først Intel: Gigabyte hovedkort Intel Quad Q6600 2,4ghz Skal ha quad hvis jeg skal ha intel, og trenger en del s-ata kontakter, har 4 s-ata disker nå, og vil utvide... Så AMD: Msi K9N SLI Vet at dette gjerne ikke er det beste alternativet for hovedkort, men virket helt greit. A64 X2 6000 3,0ghz Vet at intel sitt er hakket kvassere enn AMD sitt, men er det verdt nesten 1200kr mer? Er det noe jeg burde vurdert istedet for det jeg har "valgt ut" nå? Jeg har PSU på 400Watt, vil det være nok forresten? Den er ikke mer enn 2 år gammel, er en NorthQ og tror den skal være ganske stabil og god. Ellers har jeg alt jeg trenger, hdd'er, dvd-rom/brenner og skjerm. Takker for alle forslag og all hjelp. Mvh MacManus Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Hater bumps, men trenger litt hjelp her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå