Knopfix Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Hei har mulighet for å kjøre både 5GHz og 2.4GHz på min ruter,eventuelt begge deler samtidig. Hva er forskjellen på disse frekvensene? Kan tenke meg at 5GHz frekvensen ikke vil komme i konflikt med andre kanaler så fort som 2.4Ghz da det er det som er mest brukt hos hjemmebrukere. Men hvordan er forskjellen ellers når det gjelder signalkvalitet,styrke rekkevidde osv? Endret 7. november 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Det er små forskjeller. Som du antar så er 5ghz mer stabilt, siden det er i et høyere frekvensområde med mindre trafikk. Vet egentlig ikke fordelen med 2,4ghz. Men det må jo være noe, siden det stort sett er det eneste som brukes. Er jo noen nettverkskort som ikke støtter A-nettet (5ghz) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Vil tro 5Ghz er mer følsom for hindringer mellom sender og mottager. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Da antar jeg at hele poenget med 5GHz er å ikke komme i konflikt med andre kanaler så fort som med 2.4GHz kanaler? Ser at man kan velge mange flere kanaler med 5GHz også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå