Richardinho Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg har nå prøvd utallige guider i tillegg til å se på andres poster om hvordan de løste problemet. Det ser ut som alle finner en løsning... unntatt meg Problemet er: Jeg vil gjerne se filmer og tv-serier jeg har lagret på pc-en, på TV-en. Jeg har fått tak i en s-video kabel som jeg har prøvd å tegne her: Kabel.bmp Altså: Man fester den røde, hvite og gule(s-video) til TV-en. Den røde og hvite samler seg til èn svart ledning som settes inn i SPDIF-inngangen på pc-en. Den gule er også gul på andre siden.. Den settes inn i s-video-inngangen på pc-en. Alt vel sålangt, men nå begynner problemet. TV-en viser ikke annet enn snø og skurr med unntak av noen få ganger hvor jeg kan glimte en del av skrivebordsbakgrunnen min inne i snøstormen. Dersom jeg starter en film hører jeg lyden, men bildet blir ikke bedre. Nå har jeg fått nok av guider, nedlastninger og oppdateringer... Nå spør jeg dere.. Vær så snill å hjelp meg.. Jeg vil så gjerne se ferdig One Tree Hill på en større skjerm! Jeg har en 32" CRT-TV fra forrige århundre Alle kablene kan kobles inn foran (Ikke scart). PC-en min er en HP Pavilion dv6184 kjøpt ifjor ved juletider. Den har s-video inngang på siden og SPDIF inngang foran. PC-en min Etter å ha fulgt guidene har jeg kommet fram til at jeg har et grafikkort NVIDIA GeForce Go 7400 Håper dere har mer nytte av slik informasjon enn jeg Og tusen takk for alle svar! Hilsen Richardinho Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Heisann, har du sjekket at PC-en sender ut PAL-B signal på svideo utgangen din? Du skal kunne sjekke dette via Nvidia sitt control panel under start-control panel. Vanligvis pleier Nvidia å ha ein egen funksjon for å stille inn TV'en. Lenke til kommentar
Richardinho Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Gjorde et nytt forsøk: 1. Satte i kablene 2. Skrudde på TV-en og riktig kanal. 3. Skrudde på pc-en. Skjermen forblir svart. 4. Kommer meg inn på skrivebordet og setter på en film; Lyden kommer. Skjermen er svart. 5. Gikk inn på nView Desktop Manager på kontrollpanelet. Der fant jeg TV-veiviser. 6. Derfra valgte jeg Pal-B signalformat. 7. Nå kan jeg se en forhåndsvisning. Jeg ser noe skurrete hvit snø på TV-skjermen. Mitt neste alternativ er ”neste dersom du er fornøyd med forhånsvisningen”. Siden jeg heller er misfornøyd velger jeg avbryt. 8. Nå spør jeg om det er noen andre tips? Lenke til kommentar
Richardinho Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Jeg prøvde forresten med en annen PC nå, som er mye eldre. Den funket bortsett fra at skjermen kom i svart-hvitt. Hvis jeg bare kunne få den "nye" pc-en til å funke så skal jeg klare å fikse svart-hvitt problemet... Men da er det hvertfall sikkert at det er pc-en det er noe "galt" med... Lenke til kommentar
Richardinho Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 YES! Klarte å fikse det til slutt! Jeg "neddaterte" driveren til grafikkortet og vips; One tree hill er på gang i stua;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå