Gå til innhold

Koble PC til TV

Anbefalte innlegg

Jeg har nå prøvd utallige guider i tillegg til å se på andres poster om hvordan de løste problemet. Det ser ut som alle finner en løsning... unntatt meg :(

Problemet er:

Jeg vil gjerne se filmer og tv-serier jeg har lagret på pc-en, på TV-en.

Jeg har fått tak i en s-video kabel som jeg har prøvd å tegne her:

Kabel.bmp

Altså: Man fester den røde, hvite og gule(s-video) til TV-en. Den røde og hvite samler seg til èn svart ledning som settes inn i SPDIF-inngangen på pc-en. Den gule er også gul på andre siden.. Den settes inn i s-video-inngangen på pc-en.

Alt vel sålangt, men nå begynner problemet. TV-en viser ikke annet enn snø og skurr med unntak av noen få ganger hvor jeg kan glimte en del av skrivebordsbakgrunnen min inne i snøstormen. Dersom jeg starter en film hører jeg lyden, men bildet blir ikke bedre.

Nå har jeg fått nok av guider, nedlastninger og oppdateringer... Nå spør jeg dere.. Vær så snill å hjelp meg.. Jeg vil så gjerne se ferdig One Tree Hill på en større skjerm!

Jeg har en 32" CRT-TV fra forrige århundre :nei: Alle kablene kan kobles inn foran (Ikke scart).

PC-en min er en HP Pavilion dv6184 kjøpt ifjor ved juletider. Den har s-video inngang på siden og SPDIF inngang foran.

PC-en min

Etter å ha fulgt guidene har jeg kommet fram til at jeg har et grafikkort :tease: NVIDIA GeForce Go 7400

Håper dere har mer nytte av slik informasjon enn jeg :p Og tusen takk for alle svar!

Hilsen Richardinho

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjorde et nytt forsøk:

1. Satte i kablene

2. Skrudde på TV-en og riktig kanal.

3. Skrudde på pc-en. Skjermen forblir svart.

4. Kommer meg inn på skrivebordet og setter på en film; Lyden kommer. Skjermen er svart.

5. Gikk inn på nView Desktop Manager på kontrollpanelet. Der fant jeg TV-veiviser.

6. Derfra valgte jeg Pal-B signalformat.

7. Nå kan jeg se en forhåndsvisning. Jeg ser noe skurrete hvit snø på TV-skjermen. Mitt neste alternativ er ”neste dersom du er fornøyd med forhånsvisningen”. Siden jeg heller er misfornøyd velger jeg avbryt.

8. Nå spør jeg om det er noen andre tips? :tease:

Lenke til kommentar

Jeg prøvde forresten med en annen PC nå, som er mye eldre. Den funket bortsett fra at skjermen kom i svart-hvitt. Hvis jeg bare kunne få den "nye" pc-en til å funke så skal jeg klare å fikse svart-hvitt problemet...

Men da er det hvertfall sikkert at det er pc-en det er noe "galt" med...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...