Lone*Desert-Fish Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Jeg skal kjøpe nytt HK og ny CPU. Tenker å overklokke, derfor velger jeg T-Bred-XP. Jeg har bestemt meg for dette HK tror jeg: ASUS A7N8X nForce2-SPP/MCP, ATX, USB2.0, LAN kr 1178,- på komplett. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl Så har leg lest at med dette kortet kan man stille multiplier opp og ned uten å låse opp multiplieren manuelt (man slipper lim og lakk på L-broer). Men hvilke CPU'er gjelder dette? Vet det bare er noen få og at det hvertfall ikke kan låse opp Palomino CPUer. Kan det låse opp en XP2000 T-Bred fra komplett? Tenkte nemlig å bestille den. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=4&GrpID=6&s=pl Hvis ikke kan dere si meg hvordan CPUer det kan låse opp så kanskje jeg kjøper en annen. På forhånd takk Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Ingen som vet? Jeg trenger svar.. Lenke til kommentar
_ak_ Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Dette lurer jeg også på, ingen som vet? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Kortet skal låse opp alle tbred prosessorene (Ikke palomino). Det eneste som kan være nødvendig for at dette skal fungere, er å oppdatere bios. (Jeg vet ikke hvilken versjon som følger med kortet) Derfor kan du godt handle den XP2000 prosessoren som du snakker om. (Så lenge det er Tbred) Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Okei, takk for svar! Det er jo bare suuupert hvis den blir unlocket uten at jeg tukler med den (lakker broene) :D Da kjøper jeg den XP2000 T-Bred på komplett. Den skal virkelig klokkes! 8) Lenke til kommentar
pc-killer1317 Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Alle prosessorer fra tbird b (xp 2400+) skal bli låst opp automatisk på nforce2 hovedkort. Har hørt at det er problemer med asus sitt kort. De har/hadde ikke bios med støtte for å låse opp prosessoren. Om de har gjort noe med det enda vet jeg ikke. Men det skal visst ikke være så vanskelig å låse opp prosessoren med en liten strømmledende tråd. Søk litt rundt på forumet og se hva du finner (har forresten mye info om asus og opplåsing av amd prosessorer). Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Jaja :-? Takk for de svarene jeg har fått! Jeg kjøper disse to delene og håper jeg kan stille multiplieren uten å gjøre noe mer med CPU. Skulle det ikke gå får jeg oppdatere BIOS og se da. Uansett kan det vel hende jeg kan stille opp til 166MHz fsb uten å redusere multiplier, bare jeg øker kjærnespenningen litt. 8) Lenke til kommentar
Orak Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Hvis du kjøper en Xp2100 t-bred med bra stepping kan du komme opp i 2.3 ghz.. Lenke til kommentar
Sykebil Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Min XP2400 er opplåst på alle hovedkort jeg har prøvd den på A7V333 A7V266-E og et msi kort husker ikke hva det heter. så jeg tror at det ikke gjelder på nf2 kort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå