Gå til innhold

Ny RAM som ikke fungerer

Starscream12

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har i maskinen nå Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024MB CL5 Kit w/two matched CM2X512A-6400 Dimm's Altså jeg har 4 brikker på 512 mb. Så jeg tenkte å skaffe meg 3 gig istedenfor 2 på maskinen. Så jeg kjøpte Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's. Deretter satt jeg i de nye brikkene i det gule sporet på hovedkortet, mens de andre 512 stod i de svarte sporene. Da jeg satt maskinen tilbake og starta den blir det bare en svart skjerm. Det eneste som starter er strømmen og viftene. Der bare blir den. Hva er galt? Går det ikke med en slik kombinasjon?

Hovedkortet er Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Socket-775

Alle svar mottas med stor takknemlighet

Endret av Starscream12
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale å ta ut den "gamle" rammen. Dersom det fungerer då, er det truleg problem mellom ramtypane. Du kan også prøve å ta ut/sette inn diverse kombinasjonar med ram, for å utelukke evt. defekte brikkar.

Eg har hatt samme problem ved bygging av ny pc, og det viste seg at når eg rensa kontaktane med elektronikkrens, fungerte alt som det skulle. (hadde fått fingeravtrykk på kontakten på den eine brikka)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...