Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Glir fra hverandre..?

Gjest Rådvill_gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Rådvill_gjest

Hei! Ble kjent med ei kjempesøt jente for noen mnd. siden. Har truffet henne en god del siden da og jeg ble mer og mer forelsket i henne. Det var heller ingen tvil om at hun også var forelsket i meg(!) Men nå har det seg slik at på de siste treffene våre har jeg ikke akkurat har vært så flink til å vise hvor glad jeg faktisk er i henne, har vel heller vært litt tilbakeholden etter som jeg er livredd for å bli ødelagt av enda et brudd... Vet at dette er dumt, men det er bare noe som ligger i bakhodet uansett hvor mye man prøver å bli kvitt det.Gikk gjennom et års depresjon pga. ex'n... Hadde hvertfall akkurat bestemt meg for å sette min psykiske helse på spill igjen å satse fullt ut på denne jenta da ting begynte å gå litt skjeis... :

Problemet er det at i det siste har hun blitt veldig knapp og reservert i forhold til meg. Og paranoid som jeg er tror jeg virkelig at ting holder på å gå galt her. Hun som til vanlig er ganske så pratsom sier ikke så stort verken på telefon eller sms når jeg prøver å få kontakt. Jeg bor et godt stykke unna henne så vi møtes ikke så veldig ofte å kan snakke ansikt til ansikt. Sist jeg møtte henne sa hun at vi kunne møtes til helga, men når jeg bekrefta avtalen over msn sa hun at det ikke gikk, kort og greit. Dette virker jo ikke som noe spesielt selvfølgelig, men dette har pågått en stund nå... Nesten alltid opptatt med noe og virker ikke like gira på å møtes som før. Hun ble kort sagt plutselig avvisende på det meste og jeg vet at dette er 100% min feil, jeg har rotet det til. Grunnen til at jeg er så bekymra er at det var akkurat slik bruddet med ex'n satte igang. Klarer ikke noe sånt igjen!

Er det noe jeg kan gjøre for å rette opp dette?? Vet det er et diffust spm. men aner egentlig ikke hva jeg holder på med i det heletatt når jeg skriver dette... Burde jeg bare spørre henne rett ut hva som foregår eller legger jeg bare press på henne da? Er jo fortsatt i oppstartfasen egentlig, og jeg vet at jeg ikke har vist meg fra noen bra side... Noen som har noe konkret jeg kan iverksette?

Vi er begge 17 år btw...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel hvis alt dette startet etter at du ble tilbakeholden med å vise at du liker henne så er det nok det som er problemet og hun har nok legget merke til dette og blitt sånn som hun er mot deg nå. Jeg ville kanskje ha tatt en prat med henne, om at du var litt tilbakeholden i starten fordi du var redd for å bli såret igjen, men du liker henne veldig godt og vil gjerne fortsette å være sammen med henne. Planlegg en date i samme slengen da, hvis hun vil også være sammen med deg. Noe i den duren, hvis du skjønner.

EDIT: For meg så virker det som om hun har mistet interessen for deg, kanskje pågrunn av at hun trodde at du ikke var intressert i henne lenger?

Endret av Saykin
Lenke til kommentar
Gjest Rådvill_gjest

Tusen takk for svar! Må vel prøve å få en prat med henne. Tenkte å nevne det med at jeg er redd for å bli såret igjen, men er litt redd for at det skal "skremme henne vekk" på en måte... Lemper jo en del ansvar over på henne da hvis dere skjønner. Hun blir kanskje også redd for å gå videre med meg i fare for at hun skal ødelegge meg totalt igjen... Eller er jeg helt på jordet her?

Lenke til kommentar

Nei, du har helt rett der, men er nå jeg! Hvis en gutt hadde kommet til meg og sagt "du virker så unnvikende mot meg, håper du fortsatt liker meg for jeg vil ikke bl såret igjen" da hadde jeg med en gang rygget unna.. Da må jo JEG ta ansvaret for den smerten ex'en hans påførte han da jo! Og det er da ikke rettferdig.. Dessuten vil vel ingen jenter bli "tvunget" inn i ett nytt forhold eller være en medlidenhets-støtte for en gutt som sliter psykisk.. er ikke akkurat det morsomste som finnes! Ikke at du er det men, hvis du føler deg truffet så kan du jo tenke over det.. :)

Jeg råder deg til å spørre på en diskre måte om hun er interessert.. ikke bare "er du interessert lenger eller?" heller finne en litt snillere og ikke-direkte måte å spørre på..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Gjest Rådvill_gjest

Akkurat, vil ikke dumpe noe negativt på denne jenta i det heletatt... Så da dropper jeg bare å si at det er fordi jeg er redd, må bare få fortelle henne at jeg virkelig liker henne, men at jeg har vært dårlig til å vise det. Vil bare fortelle henne at jeg vet at jeg har vært en idiot, trenger ikke nødvendigvis spørre henne rett ut om hun fortsatt liker meg, det kommer vel fram etter hvert av seg selv. Eller er jeg fortsatt på jordet her...? Ah... blir gal..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Forsøk å gjøre noe uventet sammen med jenta. Vær spontan, og konsentrer deg på nuet. Slutt å bekymre deg for alle mulige og umulige hindre. Ikke anklage henne for noen ting, men forsøk å komme i det rette "modus" sammen, og forklar hva du føler. Det kan jo være at egen paranoidhet, er akkurat bare det.

Lykke til!

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...