Niddy Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) $sql = "SELECT t1.topic_time, t1.topic_id, t1.forum_id, t1.topic_title, t1.topic_poster, t1.topic_replies, t1.topic_first_post_id, t2.user_id, t2.username, t3.post_id, t3.post_text FROM phpbb_topics t1, phpbb_users t2, phpbb_posts t3 WHERE t1.topic_poster = t2.user_id AND t1.forum_id = ------------ AND t1.topic_first_post_id = t3.post_id ORDER BY t1.topic_time DESC LIMIT 5"; Der hvor det står ------------ i koden over Hva skal jeg skrive der for å inkludere alle unntatt noen, f.eks 96 og 101? Takker på forhånd for all hjelp =) Endret 8. november 2007 av Niddy Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 where attributtet_ditt_id not in(96, 101) Lenke til kommentar
Niddy Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Jeg klarer dessverre ikke å hente den ut, får syntax error AND t1.forum_id = ------------ er den attributten jeg bruker. Jeg ønsker å hente alle forum unntatt 96 og 101. jeg prøvde WHERE t1.forum_id not in(96, 101) Endret 7. november 2007 av Niddy Lenke til kommentar
crysys Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Hva er feilmeldingen du får? AND t1.forum_id = "------------" WHERE t1.forum_id not in(96, 101) skal fungere. Lenke til kommentar
Niddy Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'WHERE t1.forum_id not in(96, 93, 105) AND t1.topic_first_post_id = t3.post_id OR' at line 1 Lenke til kommentar
roac Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Det hadde jo vært genialt om du gadd å poste spørrigen din, slik at vi kunne se hva som er feil. Men ut i fra den opprinnelige spørringen din ser jeg ikke bort i fra at du har to WHERE-statements. Lenke til kommentar
Niddy Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 spørringen min er jo i den første tråden. Lenke til kommentar
roac Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 spørringen min er jo i den første tråden. Det er ikke noe NOT IN i den spørringen! Lenke til kommentar
Niddy Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 nei, men hvordan må den se ut for å få det til? Utifra den øverste SQL-linja mi. Lenke til kommentar
roac Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 nei, men hvordan må den se ut for å få det til? Utifra den øverste SQL-linja mi. Hvis du ikke gidder å gi informasjon du blir bedt om, så gidder heller ikke jeg å hjelpe deg, sorry. Det er ikke noe vanskelig, men det har med respekt for andre folks tid å gjøre. Lenke til kommentar
crysys Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Tenk logisk: NOT IN er en del av "WHERE", så en plass før ORDER BY Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Så var det det med sløsing av andres tid igjen da. Jeg forstår godt hvorfor roac ikke gidder å svare her. Lenke til kommentar
Niddy Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Beklager, men jeg prøver å være så hjelpsom som mulig å gi den informasjonene jeg blir bedt om, mener ikke å sløse noen sin tid. Jeg klarte bare ikke å forstå hva han ville vite. Tror kanskje jeg misforstod hva spørringen er. Er det: echo "<p>" . "<a href='http://www.*fjernet*.com/forum/viewtopic.php?f=96&t=" . $row['topic_id'] . " ' class='type2'>" . $row['topic_title'] ."</a></p>"; Igjen, jeg tror bare jeg misforstod hva en spørring er og håper det over er spørringen. Beklager så mye hvis jeg har gitt for lite informasjon. Her er hele scriptet mitt: <?php $host = "localhost"; $user = "*******"; $password = "******"; $connection = mysql_connect($host,$user,$password); mysql_select_db("********_com", $connection); // Conection til database $sql = "SELECT t1.topic_time, t1.topic_id, t1.forum_id, t1.topic_title, t1.topic_poster, t1.topic_replies, t1.topic_first_post_id, t2.user_id, t2.username, t3.post_id, t3.post_text FROM phpbb_topics t1, phpbb_users t2, phpbb_posts t3 WHERE t1.topic_poster = t2.user_id AND t1.forum_id, t1.topic_first_post_id = t3.post_id ORDER BY t1.topic_time DESC LIMIT 5"; // Stater looping og echoing av innhold fra databasen // topic_id = IDen som er gitt til hver topic // forum_id = IDen som er gitt til hvert forum // topic_title = Tittelen på en tråd/topic // topic_poster = Samme som userID. IDen til brukeren som poster tråden // topic_replies = Antall svar i hver tråd // user_id = Iden til brukere // username = Selve brukernavnet til brukeren $result=mysql_query($sql) or die(mysql_error()); while ($row=mysql_fetch_assoc($result)) { // Slutt på tittel echo "<div>"; echo "<p>" . "<a href='http://www.******.com/forum/viewtopic.php?&t=" . $row['topic_id' ] . " ' class='type2'>" . $row['topic_title'] ."</a></p>"; // Slutt på posttexten echo ""; echo "</p>"; // Slutt på infobox echo "</div>"; } mysql_free_result($result); ?> Det er hele php scriptet. Og jeg ønsker IKKE å vise forum 96 og 101, men alle andre. Endret 8. november 2007 av Niddy Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 WHERE t1.topic_poster = t2.user_id AND t1.forum_id, t1.topic_first_post_id = t3.post_id ORDER BY t1.topic_time DESC LIMIT 5 Kommaet etter "AND t1.forum_id" ser ikke bra ut... Er vel der den berømmelige not in(96, 93, 105) skal inn.. WHERE t1.topic_poster = t2.user_id AND t1.forum_id not in(96, 93, 105) AND t1.topic_first_post_id = t3.post_id ORDER BY t1.topic_time DESC LIMIT 5 burde funke. M. Lenke til kommentar
Niddy Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Tusen takk, det funka =) Og beklager til alle andre for at jeg ikke var nøyaktig nok når jeg spurte om hjelp, skal prøve å bli bedre i fremtiden. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Damn, var nesten heelt lik phpBB scriptet mitt Hvorfor henter du ut poster fra alle forumene borsett fra 3? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå