Gå til innhold

noen spørsmål før bestilling

Anbefalte innlegg

Eheim 1250 vannsirkulasjonspumpe

690,00

INNOVASL1 Innovatek slange, Ø8/Ø10mm - Pris pr. 10 cm antall 30 60,00

140706R: Slangeklemme, Ø11.5 - Ø14.0

80,00

PRSKIT: Swiftech relèkit

235,00

Magnum GPU

449.00

Magnum NB

415.00

hvilke slangeklemmer og slange anbefaller dere? passer magnum nb til nforce2 ? tank har jeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

destilert vann med 10% frostveske og den dÆrre

Redline Oil Water Wetter

tenkte og satse på noe slikt men går redline og frostveske isammens?,er det vits med destilert vann da eller kan man bare tappe'ta'springen ?

Lenke til kommentar

Redline Oil Water Wetter

tenkte og satse på noe slikt men går redline og frostveske isammens?,er det vits med destilert vann da eller kan man bare tappe'ta'springen ?

er ikke water wetter det samme som frostveske?!? :woot::shrug:

Lenke til kommentar

Tygon/Silikon kan du lage litt krappere svinger på før de klapper sammen. PVC er forferdelig stiv og tåler ikke så krappe svinger, men den er gjennomsiktig og fungerer.

Springvann bør du ikke bruke. Ofte er det mye kalk i vannet som legger seg systemet. Kjøp batterivann på Esso feks.

Redline-saken har jeg aldri testa. Men hvis du blander blå frostvæske og rød guff får du kanskje en artig farge? ;-)

Edit: Bruker du silikonslange trenger du ikke slangeklemmer. Da holder det med strips. Ellers bør du bruke rustfrie slangeklemmer. Sjekk uansett at systemet er tett før du slår på maskina.

Lenke til kommentar

Redline Oil Water Wetter  

er ikke water wetter det samme som frostveske?!? :woot::shrug:

water wetter smører pakninger

Lenke til kommentar
Tygon/Silikon kan du lage litt krappere svinger på før de klapper sammen. PVC er forferdelig stiv og tåler ikke så krappe svinger, men den er gjennomsiktig og fungerer.

Springvann bør du ikke bruke. Ofte er det mye kalk i vannet som legger seg systemet. Kjøp batterivann på Esso feks.

Redline-saken har jeg aldri testa. Men hvis du blander blå frostvæske og rød guff får du kanskje en artig farge? ;-)

Edit: Bruker du silikonslange trenger du ikke slangeklemmer. Da holder det med strips. Ellers bør du bruke rustfrie slangeklemmer. Sjekk uansett at systemet er tett før du slår på maskina.

noen URLs til silikon slanger?

Lenke til kommentar

www.netconnection.no har silikonslange. www.datorbutiken.no har også men jeg skjønte ikke helt dimensjonangivelsen deres. Prøv å send en e-post.

Prisforskjellen på silikon og Tygon er ikke så brutal. Skal du ha vindu i kassa blir det etter min mening penere med gjennomsiktig slange typ Tygon/PVC.

En annen ting som kan vurderes:

Første gangen jeg la inn vann sløsa jeg veldig med slange når jeg prøvde ut forskjellige monteringer. En rull PVC koster veldig lite på feks ClasOhlson og slangeklemmer kan du bruke flere ganger. Kan være et tips å prøve seg fram med PVC før du ferdigmonterer med dyr slange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...