Gå til innhold

Problem med IBM Deskstar 22GXP

Anbefalte innlegg

har en deskstar 22gxp som ble kjøpt for 2,5 år siden. problemet mitt med denne er at jeg ikke får bootet opp med den...maskinen går gjennom den normale startupen og finner hdd her, men straks den skal starte operativsys. stopper d helt opp!!!

har prøvd med oppstartsdiskett og sett på hdd der, men får ikke kontakt med den der, hverken med scandisk eller fdisk. får heller ikke formatert den...

har også prøvd med forskjellige ide-kabler.

har en liten mistanke om at den kanskje har tatt kvelden helt...

noen som har noen ideer?

prøvde også og sette disken inn i en annen maskin, men da tok det jævlig lang tid før windows starta opp, så jeg slo av maskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta og sett den som slave (med 1 annen hdd som master så klart) og boot windows.... da kan du prove og formatere og makke litt med Partition magic funker ikke det har den nok tatt kvelden..... :smile: viss det er 1 ibm disk er det EXTRA stor sansynlig het for den har tatt kvelden..... det er 1 STOR svakhet med dekstar serien...... :smile: :smile:

lykke til.....

Ps. beregnet levetid på 1 hd er 1 år.... da skal du regne med den går til helvette hva dag som helst.... TA BACK UP og smil :smile::)

Lenke til kommentar

YEPP.....kjenner meg igjen.

Kjøpte en slik disk hos Komplett for noen år siden. Den virket helt fint inntil den plutselig tok kveld. Tok disken med meg tilbake til Komplett, fikk byttet uten problemer. Den nye disken varte ikke mer enn 7 måneder....kaputt. Sint og sur dro jeg til komplett igjen. Denne gangen var det en ny mann jeg snakket med. Uvillig til å ta disken tilbake. Jeg hadde jo kun kvittering på den første disken. Til slutt kom vi til enighet. Jeg betalte et lite mellomlegg, så fikk jeg en ny disk. Denne gang fikk jeg en Western Digital 60gb. Den virker enda. Ingen fler IBM disker kommer til å havne i min maskin.

-The End-

p|cachu

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...