Occi Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Hei Har et problem med PC-en min: Mer eller mindre hver gang jeg starter PC-en så henger den seg, som oftest etter bootscreen. Skjermen blir svart, men PC-en fortsetter å kjøre, ingenting skjer. Rebooter: og da pleier det å gå når jeg velger å starte Windows på vanlig måte. Noen som har en idé om hvorfor dette skjer? Har en kompis som hadde noe lignende, og han mistet alt på harddisken sin :s Prøvde også å sjekke hvordan det stod til i BIOS, og da hang det seg etter kort tid da også. Må også legges til at jeg driver å overklokker noe (Q6600 G0 på 2.8GHz.) Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Du har vel en SATA disk kanskje? Hva mener du med bootscreen? POST eller etter Windows logoen? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Har bare S-ATA disker ja, 2 stk. En i S-ATA 1 slot'n, og en i S-ATA 3 slot'n. Er nemlig en DVD brenner/rom i S-ATA 2 slot'n. Og når jeg tenker på bootscreen tenker jeg på etter Windows logoen. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Må også legge til at jeg har 2 OS, 2x Windows XP PRO. På samme harddisk, på hver sin partisjon. Får melding om å velge OS ved oppstart. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Bump :\ Henger seg nå på førsteboot når jeg kommet inn i Windows også.. Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Skjer dette bare når du overklokker? Kanskje du har glømt å justere ratio mellom minnefrekvens og fsb i bios. Viss du ikke kommer inn i bios nå så må du resette bios med cmos jumperen på hovedkortet. du kan lese mer om det i hovekort manualen. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Har hatt lignende problem med maskin tidligere. (uoverklokket) Da var det minnet som førte til feilen. Satt opp spenningen på minnet litt og så forsvant problemet. Men da du overklokker har du vel sikkert allerede høy minnespenning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå