Caliber Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Heisann, helt ny her på forumet jeg, tok en stund før jeg gadd å registrere meg, men d er verdt d, ikkesant......? Uansett, her er saken. Som denne sekjsjonen henviser til, har jeg bestemt meg for å skaffe meg en ny monster-pc, og la den gamle 600mhz'en hvile i fred..... har tenkt å bruke pc-buggeren på komplett.no, siden jeg ikke har noen erfaringer med å bygge pc(er) selv, og fordi jeg har hørt det er et rimelig alternativ for "sånne" latinger som meg..(er dette riktig....? ) Pc'en skal hovedsakelig brukes til spilling og div. multimedia, men skal også drive med en del grafiske applikasjoner, skolearbeid osv. Uansett, dette er det jeg har satt opp foreløpig: 105353 NN Diverse PC Eske Støtsikker 102227 pc produksjon norge 101114 Musmatte Blå 4/6mm 112012 Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sort 113267 Asus P4PE/GL/F/S-ATA Hovedkort 478/533 113053 Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC533 112684 Crucial PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 6ns 112040 NEC Diskettstasjon 3,5" 1,44MB, Sort 109927 Microsoft Win XP Home Eng Ink. CD-Plate 107943 Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM 113280 Plextor CD-brenner IDE 48x/24x/48x Sort 108205 Creative Soundblaster Audigy Player 107383 Intel Kort Pro 100Mbps PCI PILA8460C3 114547 Norton AntiVirus 2003 v9.0 Nordisk To av Asus hovedkortene hos komplett er PE-kort, hva er forskjellen mellom disse? Dessuten, er det nødvendig å skaffe meg DVD på datan når jeg har i stuen? Hvis ja, hvilken burde jeg velge (svart utførelse), hvis ikke, hvilken cd-rom burde jeg velge (svart den og)? Så er d skjermen da. Kunne tenkt meg en 19'', ikke LCD, men gammeldagse CRT, føler jeg får mer for pengene. Så litt på to av LG's modeller, F900B og F900P, hvilken burde jeg velge, hvis d er et godt kjøp i d hele tatt? 3d-kortet har jeg undret skikkelig på, hadde vært fristende å anskaffe meg et nytt FX, men både prisen og d faktum at ATI sikkert snart kontrer bekymrer meg, vil nødig kjøpe katta i sekken! Forslag? Er valget mitt av operativsystem greit? har hørt mange blandede tilbakemeld. om XP, men er ikke helt sikker på hva jeg skal tro. Dessuten flår jeg den gamle pc'en for noen brukbare komponenter, en nokså ny harddisk, optisk/trådløs mus, tastatur og div. kortlesere og usb-enheter som joystick. Phew, ble en lang meld. d her, men kjøp av ny pc er jo viktig, mye penger, er dere ikke enig? Så enten dere har invendinger om de komponentene jeg allerede har valgt, måten jeg kjøper de på eller forslag av en eller annen sort, bare si ifra! Takk på forhånd -------------------- Haakon Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Du burde vente til Intel har satt ned prisene sine i midten av februar.. Skal selv kjøpe data, venter til midten istedet. Spar penger...... Kjøp ATI de er best! Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Du burde vente til Intel har satt ned prisene sine i midten av februar.. Skal selv kjøpe data, venter til midten istedet. Spar penger...... Kjøp ATI de er best! Vet, hadde tenkt til å vente på Intel's priskutt ja, men er ikke lenge til d da! Spesifiser litt mer, refererer du til valg av 3d-kort når du sier ATI er best? Sånn som situasjonen er nå er vel et Raedon-kort, kanskje et 9500 (kan vel overklokkes oppimot et 9700) det beste kjøpet per i dag, men vil de klare å presse jeg over nVidia's FX med deres neste kort? Så nærme Raedon ligger FX, selv om Raedon ble lansert LENGE før d i d hele tatt ble snakk om FX tror jeg ATI har et overtak, men nVidia vil høyst sannsynlig ta opp kampen, kaste rundt seg med nye super-drivere til FX osv. Men har du ellers noen kommentarer til pc'en? Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 FX ligger på toppen akkurat nå, men d kommer et ATI kort til R350 som vist skal være bedre enn FX... Ikke kjøp FX så lenge du ikke har råd til det.. Heller vent til R350 kommer ut. I mens kan du kjøpe Radeon 9500Pro og instalere noen drivere så yter det som et 9700Kort.... Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Bra data, glemte det nesten!! Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 2 nettverkskort trenger du vel ikke ? Skjermkort, ville gått for ati radeon9700 pro der. Hvorfor ? Fordi det er det råeste du finner nå til dags. Ram : Corsair xms 512 brikke av 270032003500, you choice Skjerm, der har jeg egentlig ikke så mye peling, det eneste jeg kan si er at du ikke bør spare på pengene når du handler inn skjerm! Søk litt rundt, finn noen tester, så kommer du sikkert nærmere en løsning angående akkurat dette. Ellers ser det meget bra ut, eneste er at jeg synes chieftec sine bigtowere blir vell store, men jeg drar endel på LAN og sånt og da Lykke til uansett! Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Kjøp f.eks Sapphire Radeon 9500 med 128mb(NB! Viktig), bruk rivatuner vips så har du en 9700 Hvis du kan lodde, eller kjenner noen så har du en billig 9700PRO - gjøes slik: http://www.slapps.com/news/news.php?id=1448588288&mid= Ville også ha valgt en DVD-brenner, de begynner å bli billig. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Wrath of The Duck, din avartar er alt for stor.. MAX størrelse er 50x50, du har 100x100. Bra PC BTW Sleng i et R9700PRO Lenke til kommentar
sete Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Wrath of The Duck, din avartar er alt for stor.. MAX størrelse er 50x50, du har 100x100. Bra PC BTW Sleng i et R9700PRO Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 2 nettverkskort trenger du vel ikke ? Skjermkort, ville gått for ati radeon9700 pro der. Hvorfor ? Fordi det er det råeste du finner nå til dags. Ram : Corsair xms 512 brikke av 270032003500, you choice Skjerm, der har jeg egentlig ikke så mye peling, det eneste jeg kan si er at du ikke bør spare på pengene når du handler inn skjerm! Søk litt rundt, finn noen tester, så kommer du sikkert nærmere en løsning angående akkurat dette. Ellers ser det meget bra ut, eneste er at jeg synes chieftec sine bigtowere blir vell store, men jeg drar endel på LAN og sånt og da Lykke til uansett! Hvor får du de 2 nettverkskortene fra? Takk for tipsene a! 8) Er det noen som kan fortelle meg forskjellen på de to asus p4pe-hovedkortene på komplett.no? har det ene integrets lydkort eller no? Usikker der ass.... Lenke til kommentar
Veg_Ard Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Hehe... Du har 1 nettverkskort i Hovedkortet å ! Nydelig PC forresten Skal Bestille deler jeg å når Intel pentium prossessorene går ned i pris Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Er du student så kan du spare en del på å kjøpe WinXP student versjon i stedet. Det er i virkeligheten WinXp Pro, men med prislapp på 500-600kr. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 Er du student så kan du spare en del på å kjøpe WinXP student versjon i stedet. Det er i virkeligheten WinXp Pro, men med prislapp på 500-600kr. Takker for tipset! Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 Hehe... Du har 1 nettverkskort i Hovedkortet å ! Nydelig PC forresten Skal Bestille deler jeg å når Intel pentium prossessorene går ned i pris Da så... :wink: Joa, takk, men jeg sliter fortsatt med valg av både skjerm og en sort, stilfull 52x cd-rom som yter bra....... Vurderer å finne meg en DVD-spiller i stedet, men d er ganske unødvendig.. Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Kjøp heller Twinmos, d gjør jeg 512*2 istedet for 256*2 for samme prisen!!! Se linken for Test av Twinmos! http://www.tweaktown.com/document.php?dTyp...=review&dId=375 Lenke til kommentar
superman Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Koster nå ikke mye mer med en DVD-spiller enn med en Cd-spiller. Tviler på at en ca 200kr mer spiller noen særlig stor rolle når du skal ha så dyr PC uansett Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 Kjøp heller Twinmos, d gjør jeg 512*2 istedet for 256*2 for samme prisen!!!Se linken for Test av Twinmos! http://www.tweaktown.com/document.php?dTyp...=review&dId=375 Takk for enda et godt tips! Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 Tenker på å bytte til special edition-versjonen av WD 120gb HDD'en (8mb buffer), er dette noe vits i? Prisen er jo lavere!! Tror jeg leste et sted at denne "special edition'en" er noe tregere i visse sammenhenger, er dette fakta? Uansett ,hva syns dere? Lenke til kommentar
stranden Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 kjøp special edition! har maxtor selv da med 8 mb cache.. veldig stille også Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 kjøp special edition! har maxtor selv da med 8 mb cache.. veldig stille også Vel, siden du insisterer så.... :wink: Har du forresten noen forslag når d gjelder skjerm? Egentlig min største bekymring nå... Er vel mulig å få en god skjerm til rundt 4000, kanskje litt under og......? Så som sagt på to LG modeller med flatron billedrør, vanlig CRT skjermer ellers, F900B og F900P het de to modellene. Lå vel rundt en 500kr fra hverandre, men skjønte ikke helt hva forskjellen var? eneste jeg fant ut var at sistnevnte haddde NOE høyrer oppdateringshastighet..... Noen forslag? Kom gjerne med andre skjermer og, har absolutt ikke låst meg på noe her! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå