Dr.X Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 God dag alle sammen! Jeg har tenkt til å skjære ut to hull for to 120mm vifter. En på toppen og en i bunnen av kassa. Er det lurt å bruke stikksag? Med metallblad selvfølgelig. Hvordan skal man forholde seg? Har hørt at man burde smøre bladet med litt olje først, siden det kan bli veldig varmt osv.. stemmer det? Har ikke tilgang til en Dremel så... =) Dr.X Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Ingen som har prøvd det med stikksag før ?? Lenke til kommentar
dale Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Hei, jeg har laget hull med stikksag før. Med metall blad. Det blir ikke 100% pent hvis ikke du har ekstremt god tid med tanke på filing/sliping når du er ferdig. Jeg lånte et "borr" på 120mm som brukes til å lage hull i vegger o.l i forbindelse med lufte hull og sånne "ledninger bak veggen koblings bokser" hvis dere skjønner. Borret koster rundt 400k på Jernia, men jeg fikk som sagt lånt til meg ett. 122mm var det. Så det blir "litt" stort. Lagde 3 hull og fikk slipt dem med en spesial sliper på under 30 min... Utmerket resultat. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Joa! Funke fint med stikksag! 1 tips! Når du har saget å filet osv. så splitt opp ei ledning, som du tar rundt kanten! Dete r billig og fint! 8) Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 jeg synes det var vansklig å lage en kurve med stikksag, så jeg brukte dremmel istede, men hullborr er helt ypperlig Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 stikksag fungerer fint. har aldri brukt noen slags smøring når jeg har brukt stikksag, men har til gjengjeld ett stort forbruk av blad har funnet ut at stikksag funker ok i kurver ned til 3 cm i radius. blir kurven mindre kiler bladet seg fast og du må regne me masse ekstraarbeid. har du ei god stikksag og skikkelige metallblad (ikke kjøpt på europris o.l. ) får du mindre arbeid med pussing av kanten etterpå enn om du bruker dremel f.eks. en ting du bør huske på: hvis du ikke har planer om å lakkere kabinettet etter at du har kuttet hullene, så masker overflaten du sager på, og gjerne ta litt maskeringsteip på anleggsplata på saga, så slipper du stygge riper på kabinettet. å en ting til før jeg glemmer det: ta det med ro når du sager. hastverk fører ingenting godt med seg 8) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Hva med den nibbling cutter'n de har på microplex? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå