Fotoentusiasten Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Hei! Jeg er helt ny innen fotografering, og trenger derfor noen gode råd! Denne gangen trenger jeg noen gode råd angående hjemmestudio! Jeg har lest mye opp og ned på dette forumet og andre forum! Men det er ikke like lett å bli klok selv om man leser mye! Det er mange forskjellige meninger her ute! Budsjettet mitt er ikke stort! Og jeg har tenkt å bruke penger på objektiv® fremfor masse penger på studioblitzer! Jeg har sett på noen rimelige studioblitzer hos www.kaffebrus.com 110W og 200W studioblitz sett! Disse ligger innenfor en akseptabel pris for mitt budsjett! Men etter å ha lest litt rundt på nett ser jeg at mange bare bruker arbeidslamper med matpapir fra feks Clas Ohlson! Er dette et alternativ? Vil jeg kunne få like bra bilder med arbeidslamper som studioblitzer? I såfall er jo dette en meget gunstig måte å lage seg hjemmestudio på! Jeg har tenkt å begynne med hvit bakgrunn! Denne har jeg tenkt å kjøpe på Ikea! Store hvite bomulls laken! Håper noen har kunnskaper og kan gi meg noen gode råd! Lenke til kommentar
netrex Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Har fint lite erfaring med studio, bare vært der to-tre ganger, men kan ikke se hvordan arbeidslys kan konkurrere med blitz. Du vil få mye lengre lukkertider, og dette vil gi uklare bilder. Får du ikke lengre lukkertid, vil nok lyset bil utrolig ubehagelig å stå foran (om du skal ha motiver som kan bevege seg selvsagt), og varmt blir det nok også. Tror du står mye friere til å være kreativ med blitz framfor arbeidslys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå