ferik Skrevet 7. november 2007 Rapporter Del Skrevet 7. november 2007 Ikke akkurat det mest orginale bildet i verden, men jeg synes fargene ble litt stilig. men vil veldig gjerne vite hva dere synes om bildet Lenke til kommentar
Dolce_vita Skrevet 7. november 2007 Rapporter Del Skrevet 7. november 2007 Et helt greit bilde. Det første som slår meg er at det er litt uklart. Er det tatt håndholdt? Elers ser jeg du har brukt blits. Skru den av og spar heller litt strøm til flere eksponeringer Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 7. november 2007 Rapporter Del Skrevet 7. november 2007 Enig med DC.. Likevel synes jeg det er stilig med alle linjene i bildet, og som du sier, fargene i bakgrunnen er fine.. Ganske fin siluett? Lenke til kommentar
ferik Skrevet 7. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. november 2007 Et helt greit bilde. Det første som slår meg er at det er litt uklart. Er det tatt håndholdt? Elers ser jeg du har brukt blits. Skru den av og spar heller litt strøm til flere eksponeringer Ja, jeg er enig med deg der, det er ganske uklart egentlig. ikke så lett å fokusere på noe som er så mørkt, har du noen tips? men jeg ser ikke helt hvordan du ser at jeg har brukt blits, jeg gjorde ikke det, det står ikke noe om at jeg har gjort det i exif informasjonen heller, men det er ikke så viktig... Lenke til kommentar
Dolce_vita Skrevet 7. november 2007 Rapporter Del Skrevet 7. november 2007 Biletorientering: 1 Filendringsdato og -tid: 2007:11:07 19:49:39 Opptaksutstyrprodusent: Canon Opptaksutstyrsmodell bilete: Canon EOS 350D DIGITAL Program nytta: Adobe Photoshop CS3 Windows Person som laga biletet: unknown Eksponeringstid: 0.0666667 F-verdi: 13 Eksponeringsprogram: 1 ISO fartverdi: 100 Lukkarfart: 3.90689 Opning: 7.40088 Eksponeringsavvik: 0 Maksimal linseopning: 4.96875 Målemodus: 5 Blitslys: 16 Linsebrennvidd: 125 Brennplan X-oppløysing: 3954.23 Brennplan Y-oppløysing: 3958.76 Brennplan opplysingseining: 2 Eiga oppteikning: 0 Eksponeringsmodus: 1 Kvitbalanse: 1 Bilettakingsmodus: 0 Det er mulig at Opera spiller meg et lite puss her, men nok om det. Slik jeg tolker deg har du fokusert på selve krana. Du får et en bedre siluett ved å fokusere på sollyset. I tillegg får du da frem de fine fargene i solnedgangen. Bruk spotmetering og prøv deg frem ved å fokusere på ulike nyanser i lyset. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. november 2007 Rapporter Del Skrevet 7. november 2007 Jeg vil tro at grunnen til uskarpheten er at du har for lang lukkertid. Hvis du ikke har stativ, så må du opp med ISO. Utfra EXIF, ser jeg at du har brukt 1/15s, f/13 og ISO 100. Her kunne du fint ha klart deg med ISO 400, og f/8. Da hadde lukkertiden blitt ca. 1/160. Tror også at IS 800 hadde gått bra; for motivet tåler et litt kornete utseende. Tom Lenke til kommentar
ferik Skrevet 7. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. november 2007 (endret) vil ikke krana bli enda mer utav fokus hvis jeg fokuserer på sollyset? Jeg brukte stativ med utløser kabel... Endret 7. november 2007 av ferik Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. november 2007 Rapporter Del Skrevet 7. november 2007 I og med at du har brukt en brennvidde på 125mm, som er en relativt kort tele, så tror jeg nok at kranen blir i fokus med f/8 - du kunne fokusert på kranen for sikkerhets skyld. Bevegelses-uskarphet er det verste du kan ha, da det ødelegger hele bildet. Been there - done that. (egentlig still doing it once in awhile ) Tom Lenke til kommentar
ferik Skrevet 7. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. november 2007 da burde det vel egentlig ikke bildet være i ufokus, så da har jeg sikker komt borti stativet eller no sånt, jaja, skal ikke være lett legger til et til bilde, synes ikke det er så mye bevegelse i det... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. november 2007 Rapporter Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Hvis du har brukt stativ, så burde det vært skarpt. Men da bør du også sette kameraet i selvutløser-modus. For når du trykker ned utløseren så blir det en bevegelsesuskarphet. MEd selvutløseren, eller en fjernkontrol, så slipper du det. Edit: Motivmessig, synes jeg bilde nr. 2 fungerer mye bedre. Synd det har de samme problemene. Tom Endret 7. november 2007 av tomsi42 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. november 2007 Rapporter Del Skrevet 8. november 2007 Syns det var et stilig bilde. Altså det i første post. Fine farger på himmelen. (Firefox: "Flash = Flash did not fire, compulsory flash mode") Lenke til kommentar
ferik Skrevet 8. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2007 Hvis du har brukt stativ, så burde det vært skarpt. Men da bør du også sette kameraet i selvutløser-modus. For når du trykker ned utløseren så blir det en bevegelsesuskarphet. MEd selvutløseren, eller en fjernkontrol, så slipper du det. Edit: Motivmessig, synes jeg bilde nr. 2 fungerer mye bedre. Synd det har de samme problemene. Tom Men det burde vel ikke være noe problem når jeg bruker ekstern utløser, som er koblet med kabel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå