Lange Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Det virker som jeg ikke kan spille noen spill med andre for med en gang jeg joiner en server blir jeg out of sync. F.eks i Two Worlds kan jeg joine hoved serveren, den serveren satt opp av de som lagde spillet, og jeg kan gå rundt i byen og alt funker fint, alle folka i serveen er i sync. Men med en gang jeg joiner gruppen til en annen spiller og han starter gamen blir jeg ut av sync. PS. Jeg har internet fra NeXtgentel og Dlink DI-524 ruter. Endret 21. november 2007 av Lange Lenke til kommentar
Lange Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Nei? Har veldig lyst på hjelp. Har ikke fått spilt et eneste multiplayer spill på 2 år nå :/ Lenke til kommentar
Lange Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Er jeg den første og eneste i verden med dette problemet eller ? Endret 8. november 2007 av Lange Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hva mener du med out of sync? Snakker vi ping her, eller? Lenke til kommentar
Lange Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Hva mener du med out of sync? Snakker vi ping her, eller? Ikke synkronisert med de andre. Her er symptomene i forskjellige spill: Steam spill - "Connection warning" med en gang jeg kommer inn, kan ikke bevege meg og så disconnecter jeg etter ca. 20 sec. Crysis MP - 20 000 latency The Guild 2 - Får "out of sync" melding etter noen minutter Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Skjønner. Forsinkelsen din til serveren virker latterlig høy. Har du skrudd av alt av nedlastingsprogrammer mens du spiller? Deler du internett linja med noen andre? Spiller du på norske servere? Hva skjer når du tar hensyn til det jeg listet opp over? Lenke til kommentar
Lange Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Jeg kan litt om internet altså . Nei jeg deler ikke internett med andre, og det er passord på det som jeg endret for noen dager siden. Som jeg sier er det bare på andre folk sine servere (i spill) jeg lagger. Internet explorer, nedlastnings programmer, alt annet fungerer 100%. Men på offisielle servere da, hvis jeg kan kalle det det, fungrer det også 100%. MMO'er som WoW fungerer. PS. Jeg prøvde også å port forwarde men det hjalp ingenting. PPS. Jeg har byttet ruter 3 ganger, så jeg tror ikke det er den det er noe galt med. Endret 9. november 2007 av Lange Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Okei, måtte bare forsikre meg Så det du sier er at ved gameing på lan så er det dårlig latency/ping? Spiller dere over trådløst, eller med kabel på netverket ditt da? Mulig jeg misforstår hele problemet her, isåfall må du rette på meg Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 om du vet at du ikke bruker linjen til andre ting mens du spiller, så kan problemet ligge i tungt pakketap. Annbefaler at du pinger mot www.nextgentel.com for å se om du får noe pakketap. prød i tillegg til standard ping pakkestørrelse (32bit) nær maks pakkestørrelse (bruk 1000bit). Større pakker vil være mye mer sårbare for pakketap, så selv om du ikke setr problemer på 32bit kan 1000bit avsløre problemet. Sjekk også hva din normale pingtid er mot nextgentel på denne måten, og se at det ikke avviker fra hva som er normalt. -Stigma Lenke til kommentar
Lange Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Okei, måtte bare forsikre meg Så det du sier er at ved gameing på lan så er det dårlig latency/ping? Spiller dere over trådløst, eller med kabel på netverket ditt da? Mulig jeg misforstår hele problemet her, isåfall må du rette på meg Over internet. Lan fungerer. om du vet at du ikke bruker linjen til andre ting mens du spiller, så kan problemet ligge i tungt pakketap. Annbefaler at du pinger mot www.nextgentel.com for å se om du får noe pakketap. prød itillegg til standard ping pakkestørrelse (32bit) nær maks pakkestørrelse (bruk 1000bit). Større pakker vil være mye mer sårbare for pakketap, så selv om du ikke setr problemer på 32bit kan 1000bit avsløre problemet. Sjekk også hva din normale pingtid er mot nextgentel på denne måten, og se at det ikke avviker fra hva som er normalt. -Stigma Det er et helt merkelig/bisart problem. Spill som WoW fungerer HELT FINT. Null problemer med MMO'r og spill som har fysiske servere. Altså spill som Hellgate: London hvor de som lagde spillet har satt opp egne servere FUNGERER HELT FINT. Men spill hvor folk lager server som I CS og Half Life 2 Deathmatch, de blir UTE AV SYNC MED eller FÅR EKSTREM HØY LATENCY. Jeg vet ikke hvilken av de det er faktisk. Men det ender opp med hver gang at jeg disconnecter, blir kicket eller at jeg stikker selv. Det er ikke et vanlig problem, når jeg skjekker farten min på sider viser det at alt fungerer helt fint. ALT ANNET enn sånne spill som jeg forklarte over FUNGERER helt fint Jeg er desperat, hjelp meg :/ Endret 10. november 2007 av Lange Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Høres ut som det er et portforwarding problem for meg. Nå har denne tråden holdt på lenge uten at man får vite hvilken ISP (Nettleverandør) du har eller hvilken hardware du bruker på nettverket. Telenorkunder m.fl. kan få sperret porter av sin isp. Har du forwardet port etter oppskrift på f.eks portforward.com? (velg router og deretter spill) Har du samme lokale ip på PC hele tiden? Sjekk om port er forwardet med http://canyouseeme.org/ Lenke til kommentar
Lange Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Nettleverandøren er ikke det Nextgentel som som jeg sa. Jeg har også prøvd å portforwarde spill men det hjelper ikke. Og det er ikke hardware på PC-en min det er noe galt med. Det er over 5 PC'r i dette huset og det er det samme problemet på alle. Og jeg tror ikke det er Telenor eller Nextgentel som sperrer fordi en venn av meg har det samme, men har har ingen problemer. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 DI-524 er en temmelig skral router, men siden du har NGT så har du vel routermodem foran også. Er dette satt i bridgemodus eller har du forwardet porter på begge routerne til de riktige ipadressene? Lenke til kommentar
toretors Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Du kjører ikke en hissig brannmur eller noe? Lenke til kommentar
Lange Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Bytta ruter 5 ganger :/ Og nei jeg har ikke brannmur. DI-524 er en temmelig skral router, men siden du har NGT så har du vel routermodem foran også. Er dette satt i bridgemodus eller har du forwardet porter på begge routerne til de riktige ipadressene? Kan det forårsake de probleme jeg har beskrevet da? Lenke til kommentar
Lange Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Løste problemet ved å koble meg direkte på ruteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå