Gå til innhold

Billig stue-PC som kan bygges ut etter hvert.

Anbefalte innlegg

Jeg er i ferd med å bytte ut mitt nåværende gamle vrak med en ny og bedre maskin til avspilling av musikk, film etc., og trenger noen tips til hva jeg skal kjøpe.

Bruksområde:

Musikk, Internet, film opptil 720p

Krav:

Forholdsvis billig, stille, (dette er kanskje det viktigste,) og med muligheter for å bygge ut etter hvert.

Planen er å styre den med trådløs mus/tastatur som jeg allerede har, så mulighet for fjerkontroll til kabinettet er ikke nødvendig. Jeg har tenkt på Silverstone SST-LC17 som kabinett.

Jeg har lyst på et hovedkort med integrert DVI eller HDMI, samt optisk lydutgang, så kan jeg heller skaffe meg et skjermkort med mulighet for HD-dekoding når jeg får med TV/projektor med 1080p. Virker dette fornuftig?

Jeg kommer nok også til å gå til anskaffelse av en Blu-ray-/HD DVD-spiller etter hvert, så maskinen må kunne takle dette.

Komponeneter jeg trenger:

Kabinett, RAM, CPU, hovedkort, lydkort(?), skjermkort(?) og DVD-brenner. HDD har jeg.

Håper ikke jeg har glemt noe, og det er noen som har noen gode forslag.

Vennlig hilsen Petter

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme kabinett som du tenker på der. Kan ihvertfall anbefale det. Hører ikke disk eller vifter. Samt at det er god lufting på det :thumbup:

Har forøvrig bygget en htpc etter noenlunde de kriteriene du vil ha. Ikke for dyr, og kan oppgraderes om nødvendig.

e4400 2 ghz core 2 duo

2gb geil ram

asus p5b-plus

gforce 8600 gt hdmi

CPu

hovedkort

skjermkort

Kjører hdmi fra data til tv i full hd, og det funker genialt til film og spill. Bruker nesten ikke dataskjermen lengre her jeg sitter;D

kjøpte et ok hovedkort slik at jeg evt kan bytte cpu og få mer minne etterhvert, men sånn det er nå drar jeg 720 og 1080p uten at maskina jobber hardt i det hele tatt:P

Endret av darkz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...