xeon Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Under linux (RH 8.0) virker det helt greit å skrive (på Canon S-450), men nå jeg skal skrive ut via Samba så blir det hele litt mer problematisk. Satt opp følgende i smb.conf: [printers] comment = All Printers path = /var/spool/samba browseable = no public = yes guest ok = yes writable = no printable = yes Printeren kommer jo forsåvidt opp under serverusblp0, men problemet er at når jeg har installert den og skal prøve å få kontakt med skriveren får jeg beskjed om: Access denied, unable to connect Jeg har overhodet ikke noen anelse om hva som kan være problemet og derfor håpet jeg at noen av dere kunne opplyse meg litt her Lenke til kommentar
Booth Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Hvilke rettigheter har /dev/printern ? Lenke til kommentar
morbo Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Sjekk også denne linken: http://carebears.mine.nu/stuff/FreeBSD/HP%...%20how%20to.txt Lenke til kommentar
xeon Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Hvilke rettigheter har /dev/printern ? Meget godt spørsmål.. Hvordan finner man ut det? Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Hvilke rettigheter har /dev/printern ? Meget godt spørsmål.. Hvordan finner man ut det? ls -lh /dev/printeren Du kan enten endre rettighetene til /dev/printeren, eller ta å bruke en guest user som har tilgang til å skrive ut. Antaglivis har ikke nobody, som er default guest-user i samba, tilgang til å skrive ut. Prøv med guest account = bruker-som-har-tilgang-til-å-skrive-ut under [printers] Lenke til kommentar
xeon Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Fikk til å skrive ut etter en del knoting.. Er ikke helt sikker på hva det skyldes, men jeg tror det er fordi jeg ba Samba om å bruke driveren fra klienten.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå