vStyle Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hvilken matte tok du da? Og hvilken er den letteste man kan ta for å komme inn der? Er ikke så glad i vanskelig matte.. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Eneste du trenger for å komme inn er Studiekompetanse (om du skal gå spilldesign) om du skal gå spillprogrammering trenger du 2MX (veit ikke om de har skifta navn på det nå jeg etter den nye reformen) Altså: Spilldesign - Generell studiekompetanse + masse penger. Spillprog. - Generell studiekompetanse, Matte 2MX + masse penger. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Er vel kanskje fordel å ha fysikk og 3MX tror nå jeg da du kommer til å få bruk for det i studiet. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Som sagt kommer det an på hva du skal gå. Om du skal gå Spillprog så lønner det seg ja Lenke til kommentar
redsword Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 er det sånn kjempedyrt å gå på NITH? jeg vurderer å gå der etter jeg er ferdig med lærlingetiden min. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Ja det er sånn kjempedyrt å gå på NITH Bachelor Informasjonsteknologi med valgfritt studieprogram Semesterpris kr 27.500,- Forkurs for Bachelor Ingeniør (1 år) Semesterpris kr 19.800,- Forkurs kun realfag, matematikk, fysikk og kjemi (1 år) Semesterpris kr 13.300,- Forkurs enkeltfag Norsk kr 9.700,- Engelsk kr 4.850,- Samfunnsfag kr 4.850,- Matematikk kr 15.900,- Fysikk kr 11.500,- Kjemi kr 2.800,- Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Et semester er altså et halvår. Lenke til kommentar
redsword Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 oioioi. bare begynne å spare da jaja.. blir nok bra en dag Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Du har lånekassen for slikt, ingen fare. Lenke til kommentar
redsword Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 lånekassen er alltid snill Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Japp, du får garantert lån. 120000. Lenke til kommentar
redsword Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 vil ikke ha SÅ mye i lån. hater å sitte og betale stooore lån. hehe Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 vil ikke ha SÅ mye i lån. hater å sitte og betale stooore lån. hehe 120000 i lån, ca 50 på skole og resten i aksjefond, så får du litt avkastning også Lenke til kommentar
redsword Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 hehe. kjøpe olje aksjer Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Kun de færreste som ikke tar opp lån som lånekassen når de studerer, ser ikke noe problem med det. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Lånet er der jo for at du skal få muligheten til å ta deg en utdanning. Er ikke bare, bare å få seg ett lån som student, med 0 inntekt, 0 i formue og 0 i sikring. En vanlig bank ville aldri gitt en person uten penger og sikring lån, spesielt ikke ett som er rentefritt under hele studietiden din. Hvis du ikke trenger alt lånet, sett det på sparekonto og betal tilbake masse av lånet så fort du får deg lån da du har fått renter på ett rentefritt lån. Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Fra VGS synspunkt er det kun matte og fysikk som gjelder gjerne med kreative ting i tillegg (design etc). Med andre ord gå hele veien med naturvitenskapelig matte + fysikk men velg gjerne valgfag som mere peker mot kreative ting (tegne, formgivning, design). Som andre skriver så er IT på VGS en vits uansett og totalt unyttig. Lær deg heller C++ på egenhold og lag enkle spill selv. Glem java Husker selv jeg satt å lagde spill til C64 i basic når jeg var 12 :-) Det er leeeeeeenge siden. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Er vel litt uenig i at du kan glemme java helt. Joda, C++ er mye kjappere og kraftigere språk, men hvis du først har lært deg ett objektorientert språk skal det ikke mye fikling til før du kan ett annet. Men hvis du først og fremst skal lære deg kun ett språk, lær deg for all det C++. Lenke til kommentar
ballerusk Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Du har også "Opplevelsesproduksjon og interaktive medier" (Hamar) og "spillprogrammering" (Rena) ved Høgskolen i Hedmark: http://dinframtid.no/eway/default.aspx?pid...:0:9967:4:::0:0 Lenke til kommentar
jabberjab Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 EA har en veldig god side med informasjon om hvilke veier man kan gå for å bli spillutvikler, samt god informasjon om spesifikke stillinger. Alt finner du her; http://jobs.ea.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå