mind Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Jeg har en hdd på 20gb som jeg har delt opp i 2 partisjoner. en med winxp og en me linux. i dag bestemte jeg meg for å fjerne linux, så jeg satt inn winxp cdn og boota opp.. gikk inn på repair og gjorde det som trengtes der (fixboot) og restartet. når jeg nå kom inn i windows så ser jeg det at de 3 andre hdd'ene mine som var fulle av ting som jeg fortsatt gjerne vil ha, var ikke synlige pga de var tomme..?? aner ikke hva som har skjedd og vil gjerne ha noen tips på hvordan jeg kan få rettet opp dette.. vil gjerne ha filene mine tilbake på forhånd takk Lenke til kommentar
mind Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 dere trenger ikke komme med et konkret svar på hvordan jeg løser dette problemet, men dere kan hvertfall komme med litt tips isteden for å bare lese dette og så gå igjen... trenger seriøst hjelp her.. aner ikke hva jeg skal gjøre... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 For det første, finner BIOS diskene? Du må se på partisjonene, enten med fdisk eller Disk Manager i XP. Hva er status? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 diskene hans blir funnet av pc`en ja, men alle står oppført med med ingen partisjoner...... (utenom windows disken) :-? Lenke til kommentar
eiga Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 GetDataBack vil klare å rette opp de aller fleste HD problemer. Lenke til kommentar
Wiker Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Har hørt om så mange tilfeller hvor partisjoner har forsvunnet i forbindelse med WinXP at jeg er blitt litt nervøs for å innstallere XP (er en av de få som ikke har gjort det ennå). Savner en mulighet for å ta backup av boot sectorer og partisjons tabeller/struktur. Synes godt dette kunne vært implementert av Norton eller PowerQuest i deres programmer. Har kun vært borti ett program som kan dette: "Active@ Partition Recovery". Når det gjelder ditt problem vil jeg tro at selve innholdet på partisjonene dine er intakt, men at det er partisjonstabellen som av en eller annen grunn (WinXP?) er rotet til. Her er noen programmer som kan være til nytte: Acronis RecoveryExpert, spesialprogram for å finne slettede eller forsvunne partisjoner. Demo kan lastes ned, men jeg vet ikke om demoen har noen funksjonalitets-begrensinger. http://www.acronis.com/products/recoveryexpert/ Active@ Partition Recovery, program for å finne forsvunne partisjoner og for å ta backup at boot sectorer og partisjons tabeller. Koster ikke allverden. http://www.partition-recovery.com/partition.htm Ontrack's EasyRecovery er flink til å finne slettede filer og å hente ut filer fra forsvunne partisjoner. http://www.ontrack.com/easyrecoveryprofessional/ Lenke til kommentar
mind Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 takker for svar.. håper det fungerer :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå