Henriker Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Jeg har allered lagt inn windows xp og der virker harddisken som den skal, men windows har begynt å bli ustabil så jeg tenkte å legge inn windows på nytt. Jeg har ikke bootable windows xp så jeg setter i en oppstartsdiskett og prøver å formatere c: Men så kommer det en feilmelding som sier at C: ikke finnes Trenger hjelp fort!!! Lenke til kommentar
rabagast3 Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Du har sikkert oppstart diskett for win 98/me. Dette er "fat" operativsystem. Du bruker sikkert ntfs på xp. Denne vil ikke vises når du starter opp med 98/me diskett. Du må lage xp/nt oppstarts diskett(er) trur det er 6n eller 7 stykker. Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Jeg er 99,9% sikkert at du har formatert med NTFS filsystem, DOS-støtter ikke NTFS, så du får ikke tilgang til partisjonen med en DOS oppstartsdiskett Du kan laste ned ett program til å lage oppstartsdisketter for XP installasjon her http://home.no.net/solaguy/WinXP_EN_PRO_BF.EXE (laster det opp nå, er snart ferdig) Du trenger 6 disketter EDIT: ferdig å laste opp! Lenke til kommentar
Henriker Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 ja, jeg har ntfs! Takk for svar. Håper det går nå Lenke til kommentar
gustav Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Hei! Hvis du ikke får det til å funke, kan du kjøre kommandoen fdsk Deretter velger du å slette non dos partition (husker ikke ordlyden), deretter oppretter du en ny dos-partisjon. reboot, og du er klar til å formatere igjen. :wink: Lenke til kommentar
Henriker Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 takk CerveZa_ Laster ned nå er ikke sikker på om jeg har 6 disketter. går det an å endre til fat med f.eks partiton magic? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Men så kommer det en feilmelding som sier at C: ikke finnes Du kan laste ned ett program til å lage oppstartsdisketter for XP installasjon her http://home.no.net/solaguy/WinXP_EN_PRO_BF.EXE (laster det opp nå, er snart ferdig) Hvorfor gjøre det så tungvint når man kan bruke Fdisk til å slette partitionen eller bare la WinXP installasjonen ordne en format eller sletting av den gammle OS'et? Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 B|Real: pga at XP cd'en hans ikke er bootable! og ja Henrikser, du kan bruke PM til å konvertere fra ntfs til fat og omvendt Lenke til kommentar
Henriker Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Ok, takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 oppstartdisk fdisk - del partition oppstartdisk kjør setup eller install fra cd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå