RaZeR91 Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Fikk to rambrikker på 1 GB vær i posten idag, har samme brikkene fra før av men ville ha 4 GB. Satte di i og slo på PC-en, reiste inn på Min Datamaskin for og kikke hvor mye ram jeg hadde nå. Men nå sto det bare att jeg hadde 2.75 GB ram?!?! Vet jeg ikke får mer enn 3.2 - 3.5 GB ram med XP 32-bits, men burde jeg ikke få litt mer enn 2.75 GB ram da? Hadde 2 GB fra før av og satte inn 2 GB til, men står bare att jeg har 2.75 GB ram, har samme brikkene så jeg vet ikke va som er problemet... Noen som kan hjelpe mg? Og med det samme, kommer SP1 for Vista ut i år eller i 2008? Takk for alle svar! Endret 7. november 2007 av RaZeR91 Lenke til kommentar
Caze Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Har du integrert skjermkort? I tilfelle er det nok dit deler av RAM blir omdirigert. Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Windows 32bits klarer maks å addressere 4gb minne. Dette gjelder totalen av minnebrikker og skjermkortminne. Ser at du har 1gb på skjermkortet. Det blir litt bortkastet. Du får investere i 64bits os, når du går tom for minne Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jepp, jo mer minne på skjermkortet jo mindre adresseområde blir det igjen å bruke på systemminnet. Problemet løses ved å installere et hvilket som helst 64bit OS: Vista, Ubuntu, XP etc. Lenke til kommentar
Lorentzt Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Har man planer om å kjøpe 4gb ram blir man litt lurt av 'lure' kortene med 1gb ram. Er en del av de som ikke yter bedre enn sine 512mb søsken og i tillegg reduserer de ramen på PC-en din . Lenke til kommentar
RaZeR91 Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Okey, takk for hjelpen Får vel bare kjøpe Vista 64-bits snart da..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå