Gå til innhold

Båtførerkurs - eksamen og treningsoppgaver

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg går på et båtførerkurs. Dette er det helt vanlige kurset som snart kommer til å bli påbudt for alle med båt.

Jeg leiter etter tidligere eksamener eller andre treningsoppgaver jeg kunne trene med før eksamen, fordi jeg føler meg usikker på om jeg kommer til å klare dette.

Har problemer med å finne dette på nettet, noen som vet om noen eksamener e.l som ligger ute?

takk for evt. svar :roll:

ps. håper jeg postet emnet riktig, da jeg ikke fant noe bedre sted å poste

Endret av simen_gjel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Bare følg med og gjør det du skal i timene så går det bra ;) deviasjon, logg og misvisning på kompass kan være litt snirklig, men det går :p

Klarte det selv uten å "gidde" å lese til prøva.. Gjorde ikke noe særlig hjemme heller, så hadde kanskje flaks..

Kanskje det hadde noe med at pappa kjenner losen som rettet prøva.. :hmm:

Tenk sikkerhet! ;)

Endret av gilera
Lenke til kommentar
Bare følg med og gjør det du skal i timene så går det bra ;) deviasjon, logg og misvisning på kompass kan være litt snirklig, men det går :p

Klarte det selv uten å "gidde" å lese til prøva.. Gjorde ikke noe særlig hjemme heller, så hadde kanskje flaks..

Kanskje det hadde noe med at pappa kjenner losen som rettet prøva.. :hmm:

Tenk sikkerhet! ;)

jeg gadd heller ikke å øve til prøva, men jeg fikk alle rett for det. Det er bare å følge med å konsentrere seg på alle kursene så går det bra.

Lenke til kommentar

Kurset er latterlig enkelt.

Men du må følge med i timen.

Jeg tok det for flere år siden. Kan være endret.

Har du stor båt, vil jeg absolutt anbefale å installere en radio.

Den må du ha sertifikat for å betjene, og det har jeg.

Alt rett på den prøven og. Det er absolutt verdt det.

En gang motoren gikk heden, måtte jeg sende ut haster-melding. Ble tauet hjem av Redningsselskapet.

Å fise rundt på havet er enkelt nok. Men ikke undervurder OPPLÆRING når noe skjærer seg. Da bør du kunne litt av hvert om flytevester, fyrverkeri, kartlesing, RADIO og fysikk.

Alt dette er allikevel så enkelt at strykprosenten er lik null, selv blandt 16-åringene.

Endret av Kerrigan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...