simenss Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Når studietiden begynner har jeg lyst til å gjøre noe annet enn å sitte i kassa, jobbe på gatekjøkken etc. Har sett litt på lokomotivfører og syntes det ser spennende ut. Siden det går tog det meste av døgnet har jeg også tenkt at dette også kan være greit å kombinere med studier? Er det noen som har erfaring med jobben og som kan si noe om det kan gjennomføres? Det er jo en egen utdannelse i deg selv. Er det mulig å ta hele lokomotivførerutdanningen på et år? Takk for alle innspill Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Må du ikke gå lokførerskole? Betaler ikke NSB studenter i dyre dommer for å ta utdanningen mot at de binder seg til å kjøre tog for NSB i X antall år etterpå? Lenke til kommentar
Mjoellnir Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Du må regne med å sette av minst et år på lokførerskolen og om du vil ha betalt under utdannelsen må du jobbe i to år etterpå. Så vidt jeg vet så er det ikke mulig å være lokfører på deltid. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Les dette Adjunkt? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Les dette Adjunkt? mm.. Ja, dette var feil. Søk opp lokfører på samme side, så finner du siden jeg prøvde å linke til. Endret 7. november 2007 av Peterman Lenke til kommentar
Wankstah Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Det går ikke an å være lokfører på deltid nei. Det er strenge regler for sånt. Men hvis du skal studere i Oslo så kan du kjøre T-bane eller trikk på deltid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå