Gå til innhold

Ps3 eller ikke PS3, det er spørsmålet

bkf_94

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Akabra, han spør om hvorvidt han skal kjøpe ps3, eller om han skal holde seg til 360. Sier seg vel selv hva slags svar han får. 360 er overlegen PS3 for øyeblikket, derfor kan det vel umulig anbefales å kjøpe ps3 ?

noen vil si det, og ja kanskje i realiteten er det sant.. men det er feelinga når du sitter der som teller.. folk kan si at et spill suger, eller at et band suger, men har jeg feelinga når jeg hører på det eller spiller det er det alt som teller for min del.. hvis denna karen har feelinga når han spiller 360, så holder han seg der. alle er så opptatt av hva som er overlegent best i alt.. men det er det du syns som teller.

Lenke til kommentar
noen vil si det, og ja kanskje i realiteten er det sant.. men det er feelinga når du sitter der som teller.. folk kan si at et spill suger, eller at et band suger, men har jeg feelinga når jeg hører på det eller spiller det er det alt som teller for min del.. hvis denna karen har feelinga når han spiller 360, så holder han seg der. alle er så opptatt av hva som er overlegent best i alt.. men det er det du syns som teller.

På et diskusjonsforum der det spørres etter tips om kjøp av PS3 eller ikke, særlig når trådstarter har 360 fra før, er det naturlig å sammenligne konsollene. Trådstarter har ikke sagt noe om en negativ feeling under spilling på 360, og har uttrykt at han kommer til å beholde 360'n pr. i dag.

Derfor synes jeg det er naturlig at problemene ved PS3 trekkes inn i diskusjonen, og for å få et sammenligningsgrunnlag er det naturlig å sammenligne med 360.

Når det gjelder ting som er nevnt i tråden: Jeg har ikke brukt 360-kontrollen nok til å kunne uttale meg om den, men jeg er ikke helt fornøyd med PS3-kontrollen. Det er et faktum at enkelte spillutviklere prioriterer 360, og dermed får man noe ytelsesproblemer på PS3.

Jeg står stadig for det jeg sa tidligere i tråden: Vent med å kjøpe PS3 til det har kommet ut et spill du virkelig har lyst på. Det kan være Ratchet & Clank, MGS4, eller GT5 for eksempel.

Lenke til kommentar
Ikke kjøp, 360 har bedre funksjoner, bedre spill, bedre utviklere, bedre onlinetjeneste, bedre kontrollere, bedre headset, bedre utseende (elite) og bedre alt.

Selv har jeg kun ps3, så ikke "fanboy" meg

Mye som kanskje er bedre på X360 ja, men de fleste vil ikke gå med på at kontrollerne er bedre :)

Ikke vondt ment apollox.. Men, akkuratt kontrollen vil jeg si er bedre til 360.. Ligger bedre i handa enn noen annen kontroll jeg har prøvd.. (er selvfølgelig en smaksak.. men, 360 går jo for å ha en kjempegod håndkontroll.. sett bortifra D-padden..)

Men.. tilbake til saken..

Hittil har jeg faktisk kost meg mye mer på min PS3 enn jeg gjorde noensinne på min 360!

Det må nevnes at jeg ikke hadde helt spillgleden da jeg fikk den.. og, spilte på en 21" pc-skjerm.. mens jeg nå har veldig spillglede og spiller med projektor... men, spill som Heavenly Sword, Ratchet & Clank, Folklore og Recistance er veldig gode spill! Samt gode multi spill som Skate, Guitar Hero 3 og COD4... Selv spilte jeg aldri online på 360'n pga dårlig nett.. men, ser ikke store mangler på PS3 sin tjeneste heller...

Så, ja! Jeg anbefaler en PS3.. Kanskje også litt spessielt siden du sikkert vil spille de gamle PS2 spillene dine.. så, husk og ikke gå for 40gb utgaven.. :)

Men, jeg har allerede sett at du kommer til å kjøpe den når de spillene du er interessert i kommer.. noe som jeg syntes var en veldig god beslutning! :)

Lenke til kommentar
*klapper sarkastisk* han kommer inn i detta forumet og spør om råd til ps3, står sony her. så kan xbox gutta slutte og slenge reklame for 360 og bare la oss hjelpe han med det han faktisk spurte om:) halleluja

fatter ikke at dere klarer å gjøre dette til enda en konsoll krig.

Jeeesus god dammit hva er det som er problemet her?! Folk som henger her inne må slutte med det der paranoide konsollkrigpisset sitt en gang for alle. Slenge reklame rundt for 360? Hvis det var meg du siktet til så får du sende meg en pm der jeg har gjort det så skal jeg svare for meg. Jeg forholder meg til trådstarters spørsmål, men prøver objektivt å svare på et tilleggspørsmål fra en annen bruker. Hvis ikke folk tåler det, kan man like godt legge ned hele diskusjon.no

Og til kron: Nei jeg gidder ikke gi deg noen link, jeg legger denne saken død slik at tråden forhåpentligvis kan leve videre.

Takk og god natt

Lenke til kommentar

Nå var vel litt av poenget at trådstarter allerede hadde en 360. Han hadde nok tenkt å kjøpe en PS3 for å spille PS3-spill, ikke multiplattformtitlene som allerede er tilgjengelig for 360.

Edit: Så at det var flere innom diskusjonen jeg ikke hadde fått med meg. Da var det egentlig ganske greit.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Sett at en PS3 (60GB, som du trenger for å spille de gamle spillene dine) med Motorstorm, Resistance: Fall Of Man og en ekstra håndkontroll koster 4990,- (Platekompaniet og Siba)

+ at The getaway og MGS koster rundt 450,- (900,- totalt) på release. (Antagelig nærmere 500,-)

Da er du oppe i 5.890,- NOK.

5.890,- / 4 = 1472,5 (Deler da på de to spilene som også følger med pluss The Getaway og MGS).

Det er mye penger--->

Da blir det visst 1472,5 per spill inkludert de to spillene du får med mer eller mindre ufrivillig i prisen ;-) ) Det er vel et relativt bra tilbud det, om man skal kjøpe seg konsoll uten å ha noen fra før.

Kjøper du konsollen kun for Getaway og MGS, da betaler du 2945,- (Nesten tre tusen) per spill.

Også får du spilt de fleste av de gamle PS spilla dine da, så du kan vel trekke en tusenlapp fra et av spillene, hvis du faktisk kommer til å benytte deg av denne funksjonen. Jadda, også har du Blu-ray osv, men du må kjøpe de filmene også. Ikkenoe spess du trenger når du har en 360.

Setter bare ting i perspektiv-

Jeg hadde ikke kjøpt den hvis jeg hadde X-box 360, men mulig jeg er et stk. økonomipyse...

lykke til.

edit: Prisjusteringer ;-) Var ikke SÅ galt alikevel, men fortsatt en del penger.

Endret av Eruthan
Lenke til kommentar

Nå sa han vel for øyeblikket.. og, da hjelper det lite å se på 2008..

Men, hvem kjøper vel en konsoll kun for 2 spill? Dersom man kjøper en konsoll kjøper man gjerne flere spill enn de 2 man er mest interessert i..

ellers kan man vel også si til 360 gutta:

Elite for 4000, Halo 3 500, Gears of War 500...

oi.. det blir fort 2500 for vært spill der også.. Jeg håper du ser hvor dumt det argumentet ditt var..

Men, nå skal jeg spille Ratchet&Clank.. så, dere får ha det fint med regnestykker og tull og tøys.. :)

Lenke til kommentar

Jepp, jeg sa for øyeblikket :)

Det er overhodet ikke meningen å såre noen med det utsagnet, og jeg mener enhver person med en smule fornuft klarer å forstå hva jeg mener.

Xbox 360 tilbyr langt mer enn PS3 når det kommer til spillkonsollfunksjonalitet. Selvfølgelig kan man argumentere med at PS3 har innebygd trådløstkort, innebygd Blu-ray, minnekortleser, usb porter i fleng osv. Jeg klarer ikke å se at dette skal være relevant for å få en god spill opplevelse.

En god spillopplevelse får man derimot fra et stort biblotek av tilgjengelige titler, gode multiplayer funksjoner (eks. mulighet til å sende meldinger mens man spiller og bruk av headset og kamera for audiovisuell kommunikasjon). Dette klarer dessverre ikke PS3 å levere per dags dato, derav min slutning om at 360 for øyeblikket er bedre.

Selv kvittet jeg meg med min 360 lenge før ps3 kom, fordi jeg ble lovet en mye bedre spillopplevelse med denne konsollen. Jeg venter fortsatt i spenning :)

Det skal være sagt at jeg digger min ps3 pga Blu-ray, minnekortleser, lintuxkompabilitet, bt fjernkontroll, psp remote play, hdmi osv osv, men jeg vil IKKE anbefale ps3 for noen som har 360 fra før og er ute etter en spillkonsoll

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke kjøpt den hvis jeg hadde X-box 360, men mulig jeg er et stk. økonomipyse...

lykke til.

Svar= Ja det er du. Mulig du ikke har skjønt det men han har _mange_ ps2 spill og ser ps3 spill som attraktive og har lyst til å skaffe seg flere. Hvordan du har fått til det regnestykket må du finne ut i din egen hode.

Lenke til kommentar

Jeg har både 360 og ps3, og vil si at jeg bruker ps3 mest. har vel noe med feelinga og gjøre, synes sixaxis er kanonbra (helt perfekt når ruble kommer til våren) -36o stikka skal ha for å gjøre trigger knappene bra, men i forhold til sixaxis er det alt og, for ps3 stikka har bedre thumbsticks, de er mye mykere for bedre presisjon, og d-pad'en på sixaxis er strammere og mye mer presis. og nå som jeg har spillt endel med sixaxis (som etter årevis med dualshock spilling sitter som støpt i henda mine) så føles 360 stikka tung og rar men med gode triggerknapper... - stort pluss til ps3 her (min mening ihvertfall)

en ting til.. spille med ps3, så slipper man unna alt for mye støy ifra vifter og drev, mange mener lyden går vekk om man skrur på mer støy ifra tv'n eller stereoen og overdøver støyen ifra 360'n, men det har vel aldri vært en god løsning? - skal man ha god lyd, må man ha ren lyd, uansett hvor høyt man spiller.. stort pluss til ps3..

og for det trede, som multimediakonsoll så har ps3 vunnet årets EISA pris, og en rekke andre internasjonale priser... - hva har 360 på det feltet??

for det fjerde - det er lenge til 360s feilprosent (360's red ring of death) kommer ned på ps3's fullt akseptable feilprosent på 0,1% (det var noen som la ut et rykte om at 40gb ps3 skulle ha 40% feilprosent, men det er ingen hold i det ryktet og det er fullstendig tilbakevist)

Lenke til kommentar
for det fjerde - det er lenge til 360s feilprosent (360's red ring of death) kommer ned på ps3's fullt akseptable feilprosent på 0,1% (det var noen som la ut et rykte om at 40gb ps3 skulle ha 40% feilprosent, men det er ingen hold i det ryktet og det er fullstendig tilbakevist)

0,1% feilrate er jeg overbevist om at PS3 ikke har. Rundt 5%, kanskje 10%, er mer sannsynlig.

Lenke til kommentar

0,1% feilrate er jeg overbevist om at PS3 ikke har. Rundt 5%, kanskje 10%, er mer sannsynlig.

10% var i det meste laget. Vil tippe rundt 3%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...