Gå til innhold

Får ikke farger over S-video...

JFM

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en HP Compaq 6715b. Denne leier jeg gjennom Troms fylkeskommune. (leieavtalen)

Specs i skjult tekst.

Operativsystem Vista Enterprice 32bits

Skjermkort ATI Radeon X1250 kort

Restore Media DRDVD Vista 6515/6715 Media

Prosessor AMD Turion64 X2 TL-56 6715b Processor

Skjerm 15.4 WXGA FF 6715b Display

Minne 2048M 667DDR2 2DM 6715 Module

Disk 80G 5400RPM FX 6715 Hard Drive

Optisk enhet DVD RW DL SM FX 6715 Drive

Batteri 6C 55Whr 6715 Battery

Mus på bærbar Touchpad w/FPR 6715b Keyboard

Modem 56K V92 MDC 6715 Modem

Tårdløst nettverkskort Broadcom 802.11a/b/g 6715 Card

Bluetooth Bluetooth 2.0+ 6715 Module

Garanti 1/1/0 6715b Warranty

Strømadapter 90W w/pwr 6715 Hardware Kit

AMD Turion 64 X2 Label

MS Vista Basic Logo Label

Levering HP standard delivery(Door/Dock) notebook

Mye specs jeg ikke trenger å si. Men jeg har kopiert dette, så jeg orker ikke sortere.

Jeg har veldig lyst å koble den til TV for å se film. Vi har ikke TV med VGA så jeg må bruke S-video. Men jeg får bare svart/hvit farger.

Hva kan feilen være?

PS: Bare å spørre om det er noe mere

Andre linker:

www.hp.com HP Compaq 6715b Notebook PC

www.hardware.no HP Compaq 6715b TL-56

Edit: dette skjer også på min stasjonære pc. (Specs i signatur). Men på min mammas pc får jeg farger. Men hu har et gammelt nvidia 6800le.

Virker som det er de litt nyere kortene dette skjer på...

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har nok mer med TV ditt en laptoppen å gjøre. Sjekk manulen til TV og se om den støtter

Svideo i det hele tatt. Regner med du bruker en scart med svideo ingang på?

Hvis TV ditt har egen Svideo ingang, så skal det nok støtte dette fint.

Da må du se på innstillingene på skjermoppsettet ditt. F.eks. at den er stilt in på PAL.

Lenke til kommentar
Det har nok mer med TV ditt en laptoppen å gjøre. Sjekk manulen til TV og se om den støtter

Svideo i det hele tatt. Regner med du bruker en scart med svideo ingang på?

Hvis TV ditt har egen Svideo ingang, så skal det nok støtte dette fint.

Da må du se på innstillingene på skjermoppsettet ditt. F.eks. at den er stilt in på PAL.

TV støtter svideo. Det må være pc-en det er noe "feil" med. Har brukt s-video på TV-en før. Men da me et Nvidia 6800LE

Edit: dette skjer også på min stasjonære pc. (Specs i signatur). Men på min mammas pc får jeg farger. Men hu har et gammelt nvidia 6800le.
Lenke til kommentar
hei

jeg og et par kamerater fiksa dette problemet ved å klippe en s-video kabel i to, for så å skjøte inn diverse farga tp kabler. funka som bare pokker :)

hvorfor dette skjedde er et pokkers godt pørsmål, men er eneste s-videokabelen vi klarer å få farger på :p

Kan du forklare bedre?

Edit. Jeg har før brukt S-video>komposit>komposit_til_scart_adapter>skart på tv.

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Hvilken TV har du ?

Har flere jeg har prøvd på. Alle er bilderør. Har Nokia, Philips og Sony. Vet ikke modellnavn på noen. Sonyen har egen s-video inngang

EDIT:Ingen av Tv-ene har egen s-video inngang

Endret av JFM
Lenke til kommentar
hei

jeg og et par kamerater fiksa dette problemet ved å klippe en s-video kabel i to, for så å skjøte inn diverse farga tp kabler. funka som bare pokker :)

hvorfor dette skjedde er et pokkers godt pørsmål, men er eneste s-videokabelen vi klarer å få farger på :p

Antagelig er dette pga at hvis du spleiser to av lederene i s-video, så får du kompositt.

Lenke til kommentar
Kan dette være løsninga? At jeg trenger en sånn som jeg har et bilde av...

Det kan godt være at det funker. Det er slik jeg har på mitt tv. Men jeg må trykke slik at

jeg kommer til AV2-S. På den vanlige AV2 kanalen blir det bare svart hvitt. Spørs helt på TV'n.

Men siden du har hatt svideo som funket før, så kan vi vel eliminere at tv ikke støtter det.

Som nevnt over så kan du trenge den mye omtalte "Color Fix"en. Tror faktisk at denne

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=21571160

skal gjøre samme nytten.

Kan være denne fungerer fint også http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=20186787

i sistnevnte får du også audio inn på tv hvis det er øsnkelig, hvis du ikke bruker audio, så

kan det være like greit med den første.

Lenke til kommentar
Kan dette være løsninga? At jeg trenger en sånn som jeg har et bilde av...

Det kan godt være at det funker. Det er slik jeg har på mitt tv. Men jeg må trykke slik at

jeg kommer til AV2-S. På den vanlige AV2 kanalen blir det bare svart hvitt. Spørs helt på TV'n.

Men siden du har hatt svideo som funket før, så kan vi vel eliminere at tv ikke støtter det.

Som nevnt over så kan du trenge den mye omtalte "Color Fix"en. Tror faktisk at denne

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=21571160

skal gjøre samme nytten.

Kan være denne fungerer fint også http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=20186787

i sistnevnte får du også audio inn på tv hvis det er øsnkelig, hvis du ikke bruker audio, så

kan det være like greit med den første.

Har en slik som den første. Det funker ikke. Skal låne en slik som nr2 hos en kompis. Enten i kveld eller i morgen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...