Cool Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Hei. Har 2 maskiner koblet til en trådløs router, men når jeg spiller Lord of the rings online på den ene maskina, så blir den andre maskina helt sykt treig, og får elendig respons fra internett. Har en 4000/800 linje, så hastigheten på linja er mere en nok for dette spillet, da det er anbefalt med 512 linje. Når jeg sjekker ned/ut hastighet mens jeg spiller, så er den veldig lav, så problemet burde ikke være i hastigheten. Er det noen som har noe godt svar på dette? Hvis jeg spiller Lotro, og prøver og bruke torrent program samtidig, så ramler spillet ut, og jeg må restarte maskina for og få til og spille igjen. Har sjekket om det er noen portkonflikter, men det er det ikke. Noen som har peiling på hvorfor? Endret 10. november 2007 av Cool Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Bittorrent er ikke å anbefale samme hvor stor båndbredde du har, da den forverrer responsitiviteten til spillet. Trådløst internett er ikke helt stabilt etter min erfaring, har du sjekket spillet over kabel? Lenke til kommentar
Cool Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Har ikke prøvd med kabel, har ikke så lang kabel, er i 2 forskjellige etasjer. Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hvis du overfører store mengder over trådløst nett, så kan forbindelsen bli dårlig, spesielt hvis det er flere vegger/tak mellom. Dette pga. den må sende samme data flere ganger da det ikke kommer frem eller pga. støy. Prøv å bruke en annen "Channel"/kanal i trådløst instillingene og se om det blir bedre. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Problemet er trolig at du overbelaster routeren med for mange forbindelser mot nettet. Skaff deg en router som tåler mye belastning som f.eks DIR-655. Lenke til kommentar
Cool Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Kan være routeren som ikke tåler det ja, men det blir slik uansett hvor mye jeg laster ned, eller samme hvor mange tilkoblinger som er aktive. Router er en Telsey av noe slag, vet ikke om jeg kan bytte eller, virker ikke som ISP tillater bytte av router. Har adsl 2+ levert av NTE Bredbånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå