thomassit0 Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Fikk krav om lisens i dag på 353,-, men saken er at jeg ikke har noe tv kabel i tven, har ikke noe uttak på rommet mitt engang.. Eneste jeg bruker den til er film og spill. Og vi har allerede betalt lisens for tven vi har i stua, mener NRK at vi skal betale lisens 4 ganger fordi vi har 4 tver, enda det er i samme familie og hus ?!? Det er isåfall utrolig latterlig. Endret 8. november 2007 av Thomas_H Lenke til kommentar
V-by Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Du skal vel slik det er nå bare betale tv lisens for en husstand, uansett hvor mange tv-er det er der... Om du ikke bruker tv-en til tv eller ikke har ingenting å si. Den må vel plomberes for at du ikke skal betale det. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Da er det jo rart at jeg har fått brev da, når vi allerede har betalt.. Får ta å ringe dem i morra. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Og du betaler for tv'en, uavhengig om du får inn tv-signaler Welcome to norway... Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Kommer an på om TV-en på rommet er registrert i ditt navn, eller i samme navn som de andre TV-ene i huset. Dessuten mener faktisk NRK at man skal betale egen lisens dersom man har TV på rommet, siden denne da ikke er felles for husstanden. Ihvertfall det en kompis av meg fikk vite da han flyttet hjem igjen etter studier. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Du må også betale for videospillere, dvd opptaker og andre ting som har mulighet for å få inn tv signaler(Du må jo bare betale en per person da) Derfor er det lurt at man kjøper alt utstyr som kan motta tv signaler i navnet på den i husstanden som har betalt tv lisens Men denne avgiften må jo bli fjernet når de slutter å sende "vanlige" signaler? Eller kreves at man må betale selv om du bare har analog tuner som ikke kan motta digitale signaler? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Ok, da var det kanskje fordi den ble kjøpt i mitt navn, og ikke mamma sitt, som betaler lisensen. Men hvordan får jeg endret på det? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Ok, da var det kanskje fordi den ble kjøpt i mitt navn, og ikke mamma sitt, som betaler lisensen. Men hvordan får jeg endret på det? Det er ikke problem. Er bare å ringe de og gi beskjed at du er forsatt hjemmeboende, og lisensen går under huseier. Skjedde meg og dette da jeg bodde hjemme. Kjøpte videospiller under mitt navn, så fikk jeg regning i posten...lol. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Det fungerte ikke AvidGamer. Siden jeg er student så måtte jeg betale. Er jo logisk det, studenter er jo som kjent rike. Er ihvertfall fint at de tvinger meg til å betale for noe jeg ikke bruker og ikke vil betale for da. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Da får du plombere televisjonen din hos nærmeste forhandler og sende kvitering på at dette er gjort til Lisenskontoret. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hvis dette går som oppfordring til lovbrudd, så slett denne posten. Men du kan sende et brev til NRK og si at du har solgt tven til din mor, og dermed bli fritatt for lisensavgift. Lenke til kommentar
WyZarD Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Er det ikke slikt at det er tuneren du betaler lisens for? Har forstått det slik at hvis du kjøper et aparat uten tuner, så er du in the clear? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Er det ikke slikt at det er tuneren du betaler lisens for?Har forstått det slik at hvis du kjøper et aparat uten tuner, så er du in the clear? Helt riktig, kjøper man en monitor eller har en dvd spiller med projektor så betaler man ikke lisens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå