Gå til innhold

Krav om NRK lisens - Enda jeg ikke har noe tv kabel i tven min, og vi betaler allerede lisens

Anbefalte innlegg

Fikk krav om lisens i dag på 353,-, men saken er at jeg ikke har noe tv kabel i tven, har ikke noe uttak på rommet mitt engang.. Eneste jeg bruker den til er film og spill. Og vi har allerede betalt lisens for tven vi har i stua, mener NRK at vi skal betale lisens 4 ganger fordi vi har 4 tver, enda det er i samme familie og hus ?!? Det er isåfall utrolig latterlig.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer an på om TV-en på rommet er registrert i ditt navn, eller i samme navn som de andre TV-ene i huset.

Dessuten mener faktisk NRK at man skal betale egen lisens dersom man har TV på rommet, siden denne da ikke er felles for husstanden. Ihvertfall det en kompis av meg fikk vite da han flyttet hjem igjen etter studier.

Lenke til kommentar

Du må også betale for videospillere, dvd opptaker og andre ting som har mulighet for å få inn tv signaler(Du må jo bare betale en per person da)

Derfor er det lurt at man kjøper alt utstyr som kan motta tv signaler i navnet på den i husstanden som har betalt tv lisens ;)

Men denne avgiften må jo bli fjernet når de slutter å sende "vanlige" signaler?

Eller kreves at man må betale selv om du bare har analog tuner som ikke kan motta digitale signaler?

Lenke til kommentar
Ok, da var det kanskje fordi den ble kjøpt i mitt navn, og ikke mamma sitt, som betaler lisensen. Men hvordan får jeg endret på det?

Det er ikke problem. Er bare å ringe de og gi beskjed at du er forsatt hjemmeboende, og lisensen går under huseier.

Skjedde meg og dette da jeg bodde hjemme. Kjøpte videospiller under mitt navn, så fikk jeg regning i posten...lol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...