Sajamann Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg får ikke til å skru på PC-en min. Den er ny bygd, Jeg tror det er strømforsyningen/CPU som er problemet når jeg kobler CPU stømkontakten fra strømforsyningen og hovedkortet (Altså: PC-en funker når jeg kobler fra CPUen.) Kan det være at hovedkort delen der CPUen sitter er defekt/øddelagt/kortsluttet. Eller er det CPUen som er defekt/øddelagt/kortsluttet. Jeg har prøvd å skifte strømforsyning, det hjalp ikke. Hva er problemet? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Det første du kan prøve på er å resette bios. Se etter at alle strømkontakter er koblet til. Ikke ha koblet på mer enn det som er absolutt nødvendig for at systemet skal starte (HK+Cpu+psu+ram+skjermkort). Lenke til kommentar
TommyTii Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg får ikke til å skru på PC-en min.Den er ny bygd, Jeg tror det er strømforsyningen/CPU som er problemet når jeg kobler CPU stømkontakten fra strømforsyningen og hovedkortet (Altså: PC-en funker når jeg kobler fra CPUen.) Kan det være at hovedkort delen der CPUen sitter er defekt/øddelagt/kortsluttet. Eller er det CPUen som er defekt/øddelagt/kortsluttet. Jeg har prøvd å skifte strømforsyning, det hjalp ikke. Hva er problemet? hadde hjulpet litt vis du hadde fortelt hvilket hovedkort og hvilken prosessor du har og har du noen gang fått den opp og gå? (som i og ha kommet inn i biosen/installert OS) Lenke til kommentar
Sajamann Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 MSI P35 Neo INTEL CORE 2 QUAD q6600 2.40Ghz Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Det kan hende du trenger en bios oppdatering, før du kan bruke den quad prosessoren din. For å få gjort det må du ha en cpu som er støttet i den biosen versjonen som er på hk nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå