Ståle Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg har kjopt meg en DVI -> HDMI kabel, og bruker den til a koble laptop-en mot TVen. TVen er en Samsung LE40M7 Den beste linken jeg fant Problemet er at jeg far veldig darlig bilde pa TVen. Store "firkanter" hvis det er en stor ensfarget flate. PCinngangen har opplosning pa ca 1300x700px, men far bare 800x600 pa HDMI. Jeg utvider windows skrivebordet til den andre skjermen, men det burde vel vaere god kvalitet fordi? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Skal ikkje være noko grunn for ikkje å få høgare oppløysing. Kva kabel har du kjøpt, merke, lengd? Får forresten ikkje noko fram på sida du lenker til. I følge denne sida har TV-en din native oppløysing på 1366x768, heilt vanleg standard altså og den oppløysinga du bør bruke for å få best bilete. Får du satt den oppløysinga ut frå PC-en? Får du ikkje noko som helst over 800x600? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Det er en 1,5m kabel fra Biltema. Far ikke stilt hoyrere enn 800x600 nei =/ Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Prøvd å installere nye drivere til skjermkortet? Kva skjermkort har du forresten, og kva laptop? Kva oppløysing har du på laptopen? Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Høres mer ut som det er et problem med datakilden (for lav bitrate), avspilleren (klarer ikke gjevne ut artifakter) eller/eller innstillingene på TVen (kontrast og lysstyrke). Hadde det vært overføringen hadde du neppe fått noe bilde i det hele tatt. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 It's a FSC Celsius H Mobile WF2 Litt gammel, har et Quadro4 500 GoGL 64MB kort, sa det er sikkert det som er gale. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Kabel og TV skal det ikkje være noko i vegen med. Ein 1,5m lang kabel og ny 40" LCD-TV skal fint klare dette, så du skal ikkje sjå vekk frå at det er i PC-en problemet ligg. Har du andre maskiner i nærleiken du kan prøve med? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Har en annen PC koblet til VGA porten. Den far rett storrelse, og egentlig greie bilder. Sa ja, er nok bare PCen. Hadde lyst a koble denne til HDMI inngangen fordi det er bare den som er ledig, og er sa knotet og rote bak pa TVen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Har du forresten ein gammal laptop med DVI? Trur eg knapt har sett ein laptop med DVI-utgang. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Jupp Celsius H Mobile var jo skikkelige laptopper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå