Gå til innhold

Tråden om Nokia N96.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:dribble: Wow, det var en tankevekker for det fremtidige budjsettet. Dette er vel typisk en telefon man enten hater eller elsker, og med litt fundering tror jeg at jeg tilhører den siste gruppen.

 

For det første er det spennende med optisk zoom, og selv om de absolutt ikke er først ute med dette, er jo denne telefonen unektelig mer innbydende enn f.eks Samsung-satsninger. 6 megapixler kunne de spart seg syns jeg, dette minner mer om et desperat forsøk på å kapre noen ekstra kunder.

 

For det andre ser dette ut som en fantastisk spillmobil, og det frister nesten å legge DS'en på hylla. Vel, det var enda en dings samlet inni en annen dings..

 

Aller mest spennende hadde det vært om denne telefonen inneholdt den nye

haptikos-teknologien, men det er vel kanskje for mye å håpe på?

 

Jeg likte også de to tastaturene, og tror nok at dette kan være veldig kjekt etter en liten tilvennings-periode. Er derimot litt redd for at de fort kan bli slarkete, og det er jo ikke noe særlig på en såpass dyr mobil. Får håpe de bruker solide materialer og løsninger.

 

Håper bare ikke slekt og venner blir sure når jeg forteller dem at julegavebudsjettet for året er overført til en lykkelig fremtid for meg.... :!:

Lenke til kommentar

20x optisk zoom faktisk... :roll:

mulig dette blir en god telefon, men tipper den ikke kommer med det første, den blir svin dyr og den får sannsynligvis ikke alle funksjonene som det påstås. (20x optisk zoom og HDTV er eksempler) i tillegg må nokia skaffe et rimelig godt batteri for å drive det monsteret! (såvidt jeg husker er ikke batteriet til N95 noe å skryte av.) men håper egentlig den kommer da dette kan heve standarden på mobilkameraet (med optisk zoom som nevnt tidligere digital zoom er noe dritt) og mobiler generelt.

 

dette blir spennende!

Lenke til kommentar

dette med HDTV og 20X optisk zoom ser jeg meg veldig tvilenes til, men etter det jeg leste på http://www.avis2.no/teknologi/25818 så virker det som om denne mobilen blir en realitet. Om den blir lanser denne mnd er jeg ganske tvilendes til... først må jo n95 8gb komme, og nokia kommer til å tape på, trur jeg, om de lanserer n96 før n95 8gb har vert en stund på markedet.

Lenke til kommentar

Jeg regner ikke dette som heeelt usannsynlig.

 

Like etter at vi fikk N80 så viste jo Nokia frem N95'en som de jobbet med da, og det er ikke usannsynlig at de vil gjøre det samme en gang til.

 

Jeg synes ideen med tastene er god, og skal vi tro dem som har holdt n95 8GB i hånda så er de på riktig kurs ang slide mekanismen i alle fall. Jeg er satt på å handle 8GB versjonen når den kommer. Jeg har N95 pr idag, og jeg må vel innrømme at jeg er fornøyd....men jeg vil gjerne ha mer ;)

 

Jeg håper virkelig dette stemmer og at de vil benytte seg av touchscreen planene sine på denne telefonen. Med en så stor skjerm som er nevnt her er det ikke umulig.

Blir og interessant hvilken bildebrikke de 6 megapixlene skal på...kan bli et sinnsykt kamera.

 

Til dere som venter...og venter...og venter....osv.....hva venter dere egentlig på? Det vil hele tiden komme noen nytt, så dere ender sannsynligvis opp med å vente forgjeves. Men bør handle når man trengen en telefon (eller har råd). Å være med på leken med å hele tiden ha det nyeste er og vil forbli veldig dyrt og er forbehold dem med for mye penger...eller sånne idioter som meg uten økonomisk fornuft :p

 

Morro er det i alle fall, og jeg skal ha N96 hvis den blir realitet.

Lenke til kommentar
Jeg håper de [...] vil benytte seg av touchscreen planene sine på denne telefonen.
Nokia kommer ikke med TS til S60 på lenge...

 

Og tasteoppsettet kan man bare droppe å snakke om, det bildet er ikke av N96.

 

Neida....jeg tror vel egentlig ikke heller det bildet er av N96...men har du et bedre bilde?

 

Jeg tror ikke den tasteløsningen hadde blitt så gale skulle dem kombinere en stor touchscreen med fullt tastatur. Hadde dem bare skjønt seg på dette med å lage slide-telefoner. At den ikke er her på veldig lenge kan stemme veldig bra...for det tok vel et år fra vi hørte om n95 til den faktisk var her..

 

Jeg tror fremdeles at de lanserer noe snart som tar N95 et steg videre....slik dem gjorde når vi hadde fått N80. Er veldig spent på hva dette blir...tidspunktet for den pressekonferansen passer uansett genialt med tanke på at N95 8GB er her (den er vel sluppet i andre land allerede).

Lenke til kommentar

vi får vel hvite en del til onsdagen, da nokia skal lansere en rekke nyheter.

 

 

"Oppfølger til Nokia N95?

Ryktebørsten snakker også om en oppfølger til Nokia N95, kalt N96. Denne telefonen har visstnok kamera med 3 x optisk zoom, digital-TV, trykkfølsom skjerm, 10 GB minne og andre tilsynelatende urealistiske spesifikasjoner."

(amobil.no)

 

Om dette stemmer får vi kanskje svar på til onsdagen, samtidig som n82 skal lanseres.

Lenke til kommentar

Hahaha! :!: omg

 

Den N96N saken er minst like latterlig som N96 og N96i bildene. Tror ikke på noen supernyheter i Stockholm gitt. N82 kommer nok til å være den store greia. Som regel ser vi langt mer virkelighetstro bilder av dummymodeller osv før Nokia rekker å lansere, dette her er ikke en slik sak. N96N (ja, jeg kaller den konsekvent for det, bare for å understreke hvor teit det er å forestille seg at Nokia lanserer en telefon hvor modellnavnet ser likt ut om man snur telefonen "opp ned") har et så out-there design at den forblir nok i PS hos et ukjent antall nerder rundt omkring.

 

Kom med flere E-serietelefoner Nokia! :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Skulle virkelig ønske at denne mobilen N96, blei en realitet :) På tiden med en virkelig erstatter til N95. N82, syntes jeg er en lattelig "oppfølger" til N95. Veldig dårlig greier det der. MMMm 3,2" touch skjerm..

 

Da er det jo godt at N82 ikke er en oppfølger til N95 da. Om det kommer en N96 og den ser slik ut som dette, da har Finnene røyka sokkene sine, eller muligens også langt sterkere saker. Den ser jo faen ikke ut i det heletatt.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...