Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Søker forslag til første bil

Zenxi

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er på utkjikk etter min første bil. har surfet litt på finn og funnet 3 som jeg liker hittil.

Kriteriene er absolutt ikke høyre en 80 000, helst ikke over 70 000.

5 seter

ikke kjørt lengere enn 150 000km

manuell

litt kult utseende.

ikke BMW eller GOLF

Mazda 323 F 1998 - 79 000 kr

Denne bilen ser veldig fin ut, stilig utseende og virker god å kjøre (en i klassa har slik bil)

Prisen holder meg litt igjen og at kompisen min har lik bil, henger ikke sammen med han i fritiden, men forde.

hvis dere har noe å si om mine valg eller har noen andre forslag vær så snill og svar :D

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11551613 = Mazdaen

Endret av Zenxi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg veit ikke hvor mye mer jeg skal skrive :p jeg har egentlig ikke noe spesielt krav til motor. jeg vil ha en grei første bil som ser fin ut og følger det jeg har skrevet fra før.

jeg liker nå mazdaen :p

jo, på utseende, vil ikke ha en bil som ser ut som en familiebil. ^^

Endret av Zenxi
Lenke til kommentar

Hvis du tør å være litt annerledes ville jeg anbefalt en Fiat Stilo. Den har et utseende som skiller seg ut og god kollisjonssikkerhet: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10935393

Men før folk begynner å skrike opp om dårlig driftssikkerhet, her er en Renault Megane med to års garanti. Utseendet er kanskje ikke det mest ungdommelige, men ut fra et rent fornuftsperspektiv er denne verdt en ekstra titt: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11161028

Ellers så har du Mitsubishi Carisma GDI. En bil med relativt sterk motor, grei kollisjonssikkerhet og brukbart utstyrsnivå inkludert automatisk klimaanlegg. Du liker helt sikkert ikke utseendet, men som en bruksbil er denne slett ikke dum. Med tanke på den lave km-standen kan du sannsynligvis selge den videre med et ikke altfor avskrekkende tap om et år eller to: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11618798

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Anbefaler Toyota Corolla på det varmeste. Har du ikke behov for en svær bil med monstermotor, men vil ha en bil som er brukervennlig og ikke svikter deg en tidlig vintermorgen, så er Corolla noe å satse på.

Anbefaler å se på de med 1.6 liters motor, 1.3 blir rett og slett litt lite, selv på en liten bil.

Lenke til kommentar
jeg veit ikke hvor mye mer jeg skal skrive :p jeg har egentlig ikke noe spesielt krav til motor. jeg vil ha en grei første bil som ser fin ut og følger det jeg har skrevet fra før.

jeg liker nå mazdaen :p

jo, på utseende, vil ikke ha en bil som ser ut som en familiebil. ^^

Da vil du vel ikke ha en bil som hovedsakelig kjøres av eldre enkefruer heller? :!: Livet er for kort til å kjøre rundt i kjedelige biler. Se på Toyota celica, Hyundai coupe, fiat coupe, vw vento, Mazda mx3 og mx5.

Du sier du ikke vil ha Golf eller BMW? Hvorfor det? Kjører selv Golf gti. Meget sprek, blir rå med enkel styling, billige deler, god kvalitet :) BMW er også helt greie, men ikke min type bil.

Lenke til kommentar

er ikke at jeg ikke liker Golf. syns det er fete biler, men alt som triller og går blandt ungdom er golf.

Opel Vectra er noe jeg tenker på. Men å dra flere 100 mil for å se på bilen for så å bestemme seg det gidder jeg ikke. og er ikke mange i oslo/akershus.

Er også ute etter noe som ikke er dyrt å fikse på om noe skulle skje. ja, golf er nice når det kommer til det, men fortsatt :p

vil heller ikek ha en bil som er for dyr å forsikre.

og som sagt, BMW er ikke min stil :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...