Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tregt internet på skolenettverket

Anbefalte innlegg

Heisann. Har et lite problem når jeg bruker laptop'n min, en Acer Aspire 5040 på det trådløse skolenettverket. Får aldri bra hastighet og enkelte ganger går det så tregt at det er umulig å få gjort noe fornuftig eller at jeg ikke får lastet sider i det hele tatt. Det kan virke som om det av og til hjelper å koble fra og til igjen men bare for en kort periode og jeg får forsatt hastigheter som ikke er i nærheten av det som er riktig, men kan bety forskjellen mellom å laste sider tregt eller ikke klare å laste de i det hele tatt.

Maskinen fungerer helt normalt når jeg bruker den på linksys routeren jeg har hjemme med gode hastigheter, det samme gjelder når jeg prøver nettet til naboen, som er router av samme typen.

På skolen er det to oppkoblinger jeg kan bruke, men jeg vet ikke om det er det samme nettet. Det ene kommer opp automatisk når jeg søker frem trådløse nett, mens det andre må man skrive inn navnet på i SSID for å finne. Det er ikke passord på noen av de. Begge nettene ser ut til å ha god dekning i alle rom jeg pleier å være i på skolen, 5 av 5 streker, noen ganger 4 av 5.

Det ser heller ikke ut som om nettverket er overbelastet da de andre i klassen ikke har dette problemet og jeg får problemet selv på kvelden da det nesten ikke er folk i bygget.

Ting jeg har prøvd uten resultat er å slå av brannveggen på PC-en, slette oppkoblingene og laget nye, samt prøvd med fastsatt ip adresse på maskinen (som ikke skal være nødvendig ifølge de med normale hastigheter på maskinene sine).

Noen som har peil på hva dette kan være? Setter pris på alt av forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Kanskje skolen din har prioritert skole PC'ne fremfor de som kobler seg på det trådløse nettverket? Det er egentlig ganske liten sjans for det, men hvis det er slik, er det lite du kan gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...