Gå til innhold

Endre farge på bilde i paint.net :S

Anbefalte innlegg

Vel, skal vel egentlig være ganske simpelt, gjør det jo glatt i programmer som f.eks. photoshop, men har ikke dette tilgjengelig hjemme. Der gjør man bildet fargeløst, for så å legge den fargen man vil etterpå.

Men får ikke til dette i paint.net :dontgetit: hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er dit jeg kommer. Sikkert dårlig forklart av meg :p

Så skal jeg legge ensfarget farge (hørtes jo smart ut) over bildet på en måte..

Vedlegget f.eks i gult, eller rødt, eller hva som helst.. for det er jo en smal sak i photoshop.

post-114258-1194640898_thumb.jpg

Lenke til kommentar

For det vedlagte biletet er den enklaste måten å velge Adjustments --> Hue/Saturation og dra på Hue-spaken til du finn den fargen du vil ha. (Det same gjeld for den saks skuld i PS.)

Vil du leggje ein farge over, lag fyrst eit nytt lag (med knappen nederst til venstre i Layer-boksen eller Layers --> Add New Layer), fyll det med ynskja farge (med malingbøtta, hurtigtast F) og so endre blandemåten i eigenskapane til laget (med laget aktivt, klikk på knappen nederst til høgre i Layers-boksen, eller trykk F4, og prøv deg fram med ulike blending modes).

Lenke til kommentar

Okei, tar poenget :)

Utforska den litt dårlig (A)

Men synes likevel at det var mye lettere i photoshop, der du kan velge hvilken farge du vil ha mer av og trykke deretter, der du har flere synlige farger du trykker på for å bruke mer

Det der var dårlig forklart. Men tror jeg skal klare meg med det der, enn så lenge hvertfall, så takk for hjelpa :)

Lenke til kommentar

Ikke peiling på hva det heter, ufattelig lenge siden jeg dreiv med det.

Når du skal legge til farge etter å ha gjort det svart-hvitt, får du ca 6 farger rundt det du har markert i et eget vindu, og trykker den fargen du vil legge til mer av, og det kan du gjøre en del ganger.

Slikk jeg husker det hvertfall, cs2, ikke 3 hvis det har noe å si..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...