ssf Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Vel, skal vel egentlig være ganske simpelt, gjør det jo glatt i programmer som f.eks. photoshop, men har ikke dette tilgjengelig hjemme. Der gjør man bildet fargeløst, for så å legge den fargen man vil etterpå. Men får ikke til dette i paint.net hjelp? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Flyttes til Bilderedigering og programvare Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Forstår ikkje heilt kva du vil, men for å gjere eit lag svartkvitt går du berre til Adjustments-menyen og vel Black and White, eventuelt Hue/Saturation, og dreg spaken for Saturation heilt til venstre. Lenke til kommentar
ssf Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Det er dit jeg kommer. Sikkert dårlig forklart av meg Så skal jeg legge ensfarget farge (hørtes jo smart ut) over bildet på en måte.. Vedlegget f.eks i gult, eller rødt, eller hva som helst.. for det er jo en smal sak i photoshop. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 For det vedlagte biletet er den enklaste måten å velge Adjustments --> Hue/Saturation og dra på Hue-spaken til du finn den fargen du vil ha. (Det same gjeld for den saks skuld i PS.) Vil du leggje ein farge over, lag fyrst eit nytt lag (med knappen nederst til venstre i Layer-boksen eller Layers --> Add New Layer), fyll det med ynskja farge (med malingbøtta, hurtigtast F) og so endre blandemåten i eigenskapane til laget (med laget aktivt, klikk på knappen nederst til høgre i Layers-boksen, eller trykk F4, og prøv deg fram med ulike blending modes). Lenke til kommentar
ssf Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Okei, tar poenget Utforska den litt dårlig (A) Men synes likevel at det var mye lettere i photoshop, der du kan velge hvilken farge du vil ha mer av og trykke deretter, der du har flere synlige farger du trykker på for å bruke mer Det der var dårlig forklart. Men tror jeg skal klare meg med det der, enn så lenge hvertfall, så takk for hjelpa Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Men synes likevel at det var mye lettere i photoshop, der du kan velge hvilken farge du vil ha mer av og trykke deretter, der du har flere synlige farger du trykker på for å bruke merLurer litt, kva meiner du her? Kva funksjon er det? Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 visuell korrigering kanskje? Lenke til kommentar
ssf Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Ikke peiling på hva det heter, ufattelig lenge siden jeg dreiv med det. Når du skal legge til farge etter å ha gjort det svart-hvitt, får du ca 6 farger rundt det du har markert i et eget vindu, og trykker den fargen du vil legge til mer av, og det kan du gjøre en del ganger. Slikk jeg husker det hvertfall, cs2, ikke 3 hvis det har noe å si.. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Kan det vere Variations (ligg under Image --> Adjustments)? Ikkje at det er so viktig, eg vart berre litt nysgjerrig ... Lenke til kommentar
ssf Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Jepp, den der ja Beste verktøyet når jeg skulle f.eks. skifte farger på bilen hjemme osv for å leke meg, i tillegg til et par andre effekter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå