KillBill_Nutel Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) dere forteller oss at simkortet er blitt sendt ut. det fikk jeg bekreftet forrige uke. Nå er det gått 1 uke og så sier dere at de blir sendt ut nå? Hvorfor lyver dere til oss forbrukere? Omdømme til Nutel og studentkortet er så lav nå, at dere tåler ikke mange flere slike saker før dere er nødt til å legge ned!! 9629181[/snapback] Dersom det gjelder enkeltsaker - send en e-pos til [email protected] og du får status på din bestilling. Det er dessverre noen KillBill Student kunder som har ventet ekstra lenge på SIM-kort. Disse kortene er i posten, og nye sendes ut fortløpende. Endret 3. oktober 2007 av KillBill_Nutel Lenke til kommentar
_FnX_ Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Er det noen som har satt seg inn i reglene for å si opp dette abbonemanget/heve kjøpet? Både Kill Bill Student og studentkortet? Varene blir jo tydeligvis ikke levert som planlagt.. Kjedelig å kaste vekk 600 kr på dette og. Og en ting til, er det bare meg eller har noen andre og lest at denne avtalen om billig abbonemang bare varer frem til august 08? Da blir det jo ikke så vanvittig billig allikavel, siden vi sikkert ikke får sim-korta våre før jul... Ja, jeg er lei av å vente nå, blir litt oppgitt av det.. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Vilkår og angrefristregler: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Abonnementsvilkår for mobilabonnement fra Nutelgyldig fra 01.01.2007 endret 20.08.2007 KILLBILLSTUDENT DEL A BESTEMMELSER GJELDENDE FOR ALLE TJENESTENE 1 Abonnementsvilkårene Disse abonnementsvilkår (heretter kalt Abonnementsvilkårene) gjelder for levering av mobilabonnementet KILLBILL Student. KILLBILL Student er beskrevet i detalj på www.nutel.no, samt i velkomstbrev m/vedlegg som kommer per post eller mail. 1.1 Gyldighetsområde Dette er en tjeneste levert til forbrukere av Nutel og andre selskaper i Nutel-konsernet (heretter kalt Nutel), uavhengig av om kundeforholdet er etablert gjennom direkte kontakt mellom Nutel og Kunden (Sluttbruker), Studentkortet.no eller via forhandler (som på vegne av Nutel forhandler tjenestene). Abonnementsvilkårene regulerer bruk av Nutels tjenester og består av: Del A: Generelle vilkår som gjelder alle Nutels tjenester Del B: Særlige vilkår for de ulike tjenestetyper Forholdet mellom Nutel og kunden reguleres av (med prioritet i nevnte rekkefølge): - Eventuelle særlige avtaler mellom Nutel og kunden - Nutels ordrebekreftelse - Særlige vilkår for enkeltprodukter som ikke fremgår av disse abonnementsvilkårene, herunder produktbeskrivelser - Prisliste - Disse Abonnementsvilkårene - Kundens bestilling 1.2 Endringer i Abonnementsvilkårene Nutel har rett til å endre Abonnementsvilkårene, herunder som følge av endringer i ekomlovgivningen. Endringer i Abonnementsvilkårene som må antas å ha en viss betydning for kunden skal varsles minst en måned før endringene trer i kraft. Ved vesentlige endringer i Abonnementsvilkårene har Kunden rett til å si opp avtalen med øyeblikkelig virkning og kreve refundert en forholdsmessig del av forhåndsbetalte avgifter. 2 Abonnement 2.1 Hvem kan tegne abonnement Alle juridiske og myndige personer som har gyldig medlemskap hos Studentkortet.no kan abonnere på Nutels tjenester. Det er ikke mulig å tegne mer en et abonnement pr. medlemskap hos Studentkortet.no. 2.2 Kredittvurdering og sikkerhet Det vil bli foretatt rutinemessig kredittvurdering av nye Kunder. Nutel kan i denne sammenheng innhente opplysninger fra offentlige kilder og kredittopplysningsforetak. Dersom Kunden ikke er tilstrekkelig kredittverdig kan Nutel be om at Kunden forskuddsbetaler eller stiller tilfredsstillene sikkerhet. 2.3 Overdragelse av abonnement 2.3.1 Overdragelse fra Kunden Kunden kan ikke overdra abonnementet til andre uten skriftlig godkjennelse fra Nutel. Før slik overdragelse kan finne sted, må alle utestående forpliktelser i abonnementsforholdet være betalt. Overdragelse til medlemmer av samme husstand kan i forbrukerforhold ikke nektes uten saklig grunn. Manglende medlemskap i Studentkortet er eksempel men ikke begrenset til en slik saklig grunn. 2.3.2 Overdragelse fra Nutel Nutel kan overdra sine rettigheter og plikter i abonnementsforholdet til andre selskaper eller enheter, så fremt slik overdragelse ikke medfører vesentlig ulempe for Kunden. 2.4 Videresalg Videresalg av tjenester levert av Nutel er ikke tillatt med mindre skriftlig tillatelse foreligger fra Nutel. 2.5 Kommersiell virksomhet på private abonnement Det er ikke tillatt å bruke privatlinjer til kommersielle formål, eksempelvis servere og annen virksomhet på linjen som er av kommersiell art. 3 Priser og betaling 3.1 Priser Prisene for etablering og bruk av de ulike tjenestene fremgår av Nutels til enhver tid gjeldende Prisliste. Prislisten, som angir Nutels standardpriser, er for forbrukere tilgjengelig på Nutels hjemmeside, www.nutel.no. 3.2 Endring av priser Nutel forbeholder seg retten til å endre prisene til enhver tid. Prisendringer trer i kraft fra og med en måned etter at skriftlig varsel fra Nutel er sendt til Kunden. Prisendringer kan skje umiddelbart dersom endringen skyldes økning i offentlige avgifter. Utenfor forbrukerforhold kan prisendringer også skje innenfor avtalt bindingstid i den utstrekning endringen er en konsekvens av endringer i prisene fra underleverandører for den tjenesten som omfattes av Kundens abonnement eller av endringer av offentlige avgifter. 3.3 Kundens betalingsansvar Den som er registrert som Kunde hos Nutel, er ansvarlig for betaling av de ytelser som leveres i henhold til avtalen. Ansvaret omfatter også andres bruk av Kundens abonnement, herunder uvedkommendes bruk. 3.4 Fakturering Nutel sender Kunden faktura som gir oversikt over den leverte tjeneste, det beløp som skal betales og fristen for betaling. Dersom ikke annet avtales sendes faktura pr. post. Dersom Kunden mener at faktura er feil, må han reklamere skriftlig snarest mulig og senest innen betalingsfristen. Kunden er selv ansvarlig for å melde fra om endringer i epostadresse. Merutgifter for purregebyr som følge av at regninger ikke blir betalt i tide på grunn av manglende adresseendring dekkes av kunden. Endring i epost fakturaadresse meldes til Nutel Kundeservice på tlf 06003 eller e-post [email protected]. 3.5 Betaling Betaling skal skje innen den betalingsfrist som fremgår av fakturaen. Når Nutel AS har NOK 500,- eller mer utestående kan Nutel AS kreve at enkelte tjenester eller deler av tjenester forskuddsbetales, og evt. sperre abonnementet dersom ikke utestående beløp betales innen en uke etter at abonnenten har blitt varslet om dette på SMS og på oppgitt e-post. 4 Taushetsplikt og personvern Nutel og de ansatte i Nutel plikter i henhold til ekomloven § 2-9 å bevare taushet om opplysninger vedrørende Kundens bruk av teletjenestene og om innholdet i Kundens telekommunikasjon. Slike opplysninger kan likevel utleveres med Kundens samtykke, eller gis til domstolene, påtalemyndigheten eller andre offentlige myndigheter når Nutel er rettslig forpliktet til å utlevere slik informasjon. Personopplysninger om Kunden vil ikke bli utlevert uten i følgende tilfeller: - Når kunden har samtykket til det - Når utleveringen har hjemmel i lov eller forskrift - For å gjennomføre betalingsinnkreving - Som ledd i regnskapsbehandlingen Opplysninger om navn, adresse og telefonnummer kan leveres ut til nummeropplysningstjenester dersom kunden ikke har reservert seg mot dette. Personopplysninger som benyttes til faktureringsformål slettes når faktura er gjort opp. 5 Telefonnummer 5.1 Telefonnummer Kunden tildeles telefonnummer for telefontjenester. Regulatoriske eller driftsmessige forhold kan i særlige tilfeller medføre at Kunden må bytte telefonnummer. Nutel er ikke ansvarlig for utgifter Kunden måtte bli påført ved bytting av telefonnummer. 5.2 Nummervisning/hemmelig nummer Ved bruk av Nutels telefontjenester vil Kundens nummer vises for mottaker dersom Kunden ikke har reservert seg mot dette. Kunden kan ved avtale med Nutel få hemmelig nummer. Kunder som har hemmelig nummer vil ikke stå oppført under nummeropplysningstjenester og nummeret vil ikke vises på apparater som ringes opp. Selv om kunden har reservert seg eller har hemmelig nummer, vil nummeret vises ved opprigning til nødnummer. Nutel kan ikke garantere for at nummeret ikke vises ved opprigning til kunder hos andre teleoperatører. Bruker som mener seg utsatt for telefonsjikane kan innrømmes midlertidig unntak i reservasjonsretten. 5.3 Nummerportabilitet Kunden kan beholde sitt telefonnummer ved bytte av teleoperatør. Kunden må påregne at det tar noe tid å flytte telefonnummeret mellom teleoperatører. Ved flytting til Nutel er Kunden selv ansvarlig for å gjøre opp sitt mellomværende med den tidligere operatøren. Flytting fra Nutel til annen operatør regnes som oppsigelse av abonnementet. Ved flytting av enkeltnummer kan Nutel velge å si opp hele totalpakken eller fortsette å fakturere samme månedsavgift inntil full oppsigelse foreligger fra kunden. 6 Utstyr 6.1 Tilknytning av utstyr til telenettet For å unngå skade på telenettet eller ulempe for andre brukere, skal utstyr som tilknyttes telenettet tilfredsstille de krav som til enhver tid er fastsatt av telemyndighetene. Kunden er ansvarlig for at utstyr som han eller noen han svarer for kopler til nettet er typegodkjent. Dersom Kunden er i tvil plikter Kunden å avklare dette med Nutel. 6.2 Nutels utstyr Dersom ikke annet er avtalt er alt utstyr som Nutel plasserer hos Kunden Nutels eiendom. Kunden må ikke overlate eller leie ut utstyret til andre. Kunden har ikke adgang til å foreta noen inngrep i utstyret. 7 Feil eller mangler ved tjenesten 7.1 Reklamasjon Dersom Kunden oppdager feil ved tjenesten skal feilen uten ugrunnet opphold meldes til Nutel. Feilmeldingen skal så langt det er mulig angi hvilken type feil som foreligger. Før feil meldes skal Kunden undersøke om feilen skyldes Kundens eget utstyr, herunder kabler mellom utstyret og mellom utstyr og veggkontakt. Dersom Kunden melder om feil som ligger innenfor Kundens ansvarsområde kan Nutel kreve dekket sine omkostninger forbundet med feilsøkingen. 7.2 Feilretting Nutel skal snarest mulig etter å ha blitt kjent med en mangel ved teletjenestene som Nutel er ansvarlig for iverksette tiltak for å rette mangelen. 7.3 Prisavslag Ved feil som Nutel er ansvarlig for og som gjør at Kunden ikke kan gjøre nytte av tjenesten, kan Kunden kreve et forholdsmessig prisavslag. Prisavslaget kan ikke under noen omstedighet være høyere enn fastavgiften for tjenesten den perioden feilen foreligger. Krav om prisavslag må være fremmet senest en måned etter at feilen ble eller burde blitt oppdaget. 7.4 Erstatning Overfor forbrukere er Nutel ansvarlig for direkte tap som skyldes mangel ved tjenesten, med mindre Nutel godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor Nutels kontroll og som Nutel ikke med rimelighet kunne forutse eller med rimelighet kunne overvinne følgene av. Overfor næringsdrivende er Nutel ansvarlig for direkte tap som skyldes uaktsomhet fra Nutels side. Med direkte tap menes nødvendige og dokumenterte merutgifter som Kunden er påført som følge av mangelen. Nutel er verken overfor forbrukere eller næringsdrivende ansvarlig for Kundens indirekte økonomiske tap som følge av mangler, med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra Nutels side. Som indirekte tap regnes blant annet: a) tap som følge av minsket eller bortfalt produksjon eller omsetning (driftsavbrudd) b) tap som følge av at tjenesten ikke kan nyttiggjøres som forutsatt (avsavn) c) tapt fortjeneste som følge av at en kontrakt med tredjepart faller bort eller ikke blir oppfylt. Nutels samlede erstatningsansvar er under enhver omstendighet begrenset til kr. 25.000 for hver skadegjørende handling. Krav på erstatning må fremsettes senest to måneder etter at feilen er eller burde vært oppdaget. 7.5 Heving Kunden kan med øyeblikkelig virkning heve avtalen ved vesentlig mislighold fra Nutels side. 8 Kundens mislighold 8.1 Betalingsmislighold fra Kunden Ved betalingsmislighold vil Nutel sende betalingsvarsel i samsvar med gjeldende lovgivning. Ved betalingsmislighold vil Kunden bli belastet med purregebyr og forsinkelsesrente etter lov om renter ved forsinket betaling. Purregebyret utgjør p.t. kr 56,-. Nytt abonnement på tjenester som forutsetter kreditt vil ikke bli levert før gjelden er betalt eller bortfalt. 8.2 Stenging ved betalingsmislighold Dersom betaling av abonnement ikke er registrert innen 7 kalenderdager etter forfallsdato vil betalingsvarsel bli sendt Kunden. Dersom Kunden ikke betaler innen fristen angitt i betalingsvarslet kan Nutel stenge tjenesten uten ytterligere varsel. Hvis Kunden har bestilt felles regning for abonnement på flere tjenester, vil stenging kunne omfatte alle abonnementene og tjenester. 8.3 Stenging i andre tilfeller Nutel kan stenge Kundens tilknytning til telenettet dersom Kunden: a) benytter utstyr som ikke er typegodkjent eller godkjent av Nutel; b) opptrer i strid med gjeldende offentligrettslige regler for teletjenester; c) på annen måte grovt misbruker tjenestene, herunder benytter tjenestene til sjikane, d) benytter tjenesten til å formidle eller gjøre tilgjengelig innhold som er i strid med norsk lovgivning. e) overdrar eller videreselger tjenesten til tredjemann uten at dette er avklart med Nutel. Før stenging iverksettes etter denne bestemmelsen, skal Kunden varsles skriftlig og gis anledning til å uttale seg om forholdet. Varselet skal opplyse om årsaken og fastsette en frist for å rette opp forholdet. Dersom hensynet til sikkerheten i nettet krever det, kan stenging likevel foretas uten forhåndsvarsel. Kunden skal i slike tilfeller straks varsles om stengingen. Dersom Kunden har et unormalt høyt forbruk av tjenester, kan Nutel i særlige tilfelle sperre abonnementet for bestemte tjenester. 8.4 Gjenåpning Dersom abonnementet er blitt stengt i samsvar med pkt. 8.2 eller 8.3, vil Nutel gjenåpne abonnementet når det forhold som begrunnet stengingen er rettet. Kunden vil bli belastet med et gebyr for gjenåpning. Størrelsen på gebyret fremgår av prislisten. Dersom forholdet som begrunner stengingen ikke er rettet innen 1 måned etter stenging fant sted kan Nutel si opp abonnementet med øyeblikkelig virkning og kunden kan miste sitt telefonnummer. 8.5 Heving Nutel kan med øyeblikkelig virkning heve avtalen ved vesentlig mislighold fra Kundens side. 9 Oppsigelse Kunden kan si opp tjenestene ved å gi forutgående varsel til Nutel. Oppsigelsestider for de ulike tjenester er angitt i Særskilte vilkår for de ulike tjenester. Har Kunden inngått avtale med Nutel om bindingstid, påløper et gebyr dersom Kunden sier opp avtalen før bindingstidens utløp. Det er ingen Bindingstidmed mindre ikke annet er særskilt avtalt for de enkelte tjenester. Standard oppsigelsestid er tre måneder med mindre annet gjelder for de enkelte tjenester. Nutel kan si opp Abonnementet eller Tilleggstjenester med tre måneders varsel dersom vedkommende tjeneste legges ned. 10 Ekstraordinære bruksrestriksjoner I nødssituasjoner, herunder ved alvorlige trusler mot helse, sikkerhet eller miljø, naturkatastrofer, krig eller krigsliknende tilstander, streik eller lockout, og fare for sabotasje mot nett og tjenester, har Nutel rett til å gjennomføre følgende tiltak som begrenser bruken av teletjenestene: a) avbrudd i tjenesten; b) begrensning av tjenestefasiliteter; og c) avskjæring av adgang til teletjenestene for nye kunder. Nutel har også rett til å iverksette tiltak som kan medføre avbrudd, forstyrrelser eller endringer i telenettet som anses som nødvendige av tekniske, vedlikeholdsmessige eller driftsmessige årsaker. Nutel er uten ansvar for kostnader eller tap som Kunden måtte bli påført som følge av slike tiltak. Nutel vil bestrebe seg på å varsle om slike tiltak i god tid og gjøre sitt ytterste for at ulempen for den enkelte kunde blir minst mulig. 11 Klagebehandling Klage på forhold ved Nutels tjenester skal rettes skriftlig til Nutel for klagebehandling. I forbrukerforhold kan Kunden bringe Nutels avgjørelse i klagesaken inn for Brukerklagenemnda for elektronisk kommunikasjon. 12 Lovvalg, tvister og avtalt verneting Avtalen mellom Nutel og Kunden er underlagt norsk rett. Tvister mellom Kunden og Nutel skal søkes løst i minnelighet. Dersom det ikke lar seg gjøre, kan hver av partene bringe tvisten inn for domstolene, med Oslo som vedtatt verneting. DEL B SÆRSKILTE VILKÅR FOR DE ULIKE TJENESTETYPER I. Mobiltjenester 1 Abonnementet Abonnementet gir Kunden adgang til Nutels mobiltelefonnett og til andre mobiltelefonnett som Nutel har avtale med om slik bruk. Abonnementet gir dessuten tilgang til de tilleggstjenester det er inngått avtale om. KillBill Student har ingen månedsavgift, men en årsavgift som inkluderer 500 ringeminutter til norske fast- og mobiltelefoner (inkl gratis oppstartsavgift) og 1000 SMS pr måned,. Hver måned etter fakturering settes abonnementet tilbake til 500 gratis ringeminutter + 1000 SMS’er. Der blir altså ikke akkumulert noe ringetid eller SMS-meldinger. Produktet selges kun via studentkortet.no, og det er ingen etableringsavgift. Portering av kundens nåværende mobilnummer er også gratis. Det er ingen fakturagebyr, så lenge kunden velger å motta E-faktura.. Om kunden ikke velger E-faktura påregnes et fakturagebyr på kr. .19,- pr. utsending. Det presiseres at det her skal dreie seg om samtalebruk. Annen bruk vil bli sett på som misbruk og vil kunne danne grunnlag for oppsigelse og stengning. Abonnementet kan sperres dersom det er mistanke om at abonnementet brukes til annet enn samtale og det som ellers må regnes som vanlig telefonbruk som for eksempel, men ikke begrenset til bruk som bare har til hensikt å generere trafikk. Begrensningen gjelder også i forhold til samtaler til abonnenter tilknyttet selskap med uvanlig høye termineringspriser Det er ingen bindingstid på dette abonnementet. Første årsavgift på kr 399,- må innbetales før abonnementet blir aktivert. 2 Telefonnummer Kunden tildeles et eller flere telefonnummer for tjenesten. Oppføring av ett navn og ett telefonnummer i Telefon-katalogens hvite sider inngår i tjenesten såfremt kunden er en fysisk person 3 Ansvar for bruk av tjenesten Kunden er selv ansvarlig for at tjenesten brukes i tråd med offentlig regelverk og annen regulering som måtte gjelde der Kunden oppholder seg. Nutel innestår ikke for at tjenesten kan benyttes uten avbrudd eller at alle anrop og data når frem. Nutel fraskriver seg ethvert ansvar for tap som måtte følge av brudd i kommunikasjon eller manglende tilgang til nett. 4 Bruk av abonnementet i utlandet Kundens bruk av utenlandske mobiltelefonnett er underlagt de lover og bestemmelser, takster og vilkår som gjelder for den enkelte operatørs nett. Ved bruk av abonnementet i utlandet innkrever Nutel betaling for bruken på vegne av den utenlandske nettoperatøren. I tillegg beregnes et administrasjonsgebyr. 5 SIM - kort SIM-kort er et kort som settes inn i mobiltelefonen for å oppnå tilknytning til Nutels mobilnett og til andre mobiltelefonnett som Nutel har avtale med om slik bruk, og åpner de valgte tjenester. Kunden er ansvarlig for mottatt SIM-kort. SIM-kortet er Nutels eiendom, og skal bare brukes i typegodkjent abonnentutstyr som er i forskriftsmessig stand. Det er ikke tillatt å gjøre inngrep i kortet. Nutel kan frakoble ikke-forskriftsmessig utstyr. Det hører to koder til SIM-kortet (PIN- og PUK-kode) Kunden har ansvaret for å oppbevare kodene atskilt fra SIM-kortet og på en slik måte at de ikke blir kjent for uvedkommende. Kodene må heller ikke noteres på en slik måte at det er mulig for uvedkommende å forstå hva sifrene gjelder. Dersom kunden får mistanke om at uvedkommende har fått kjennskap til kodene skal kunden straks endre PIN-koden. 6 Tap eller tyveri av abonnementsutstyr Ved kjennskap til, eller mistanke om, at mobiltelefon, SIM-kort eller personsøker er kommet på avveie, skal Kunden straks underrette Nutels kundeservice. Nutel vil da sperre abonnementet umiddelbart. Sperringen er vederlagsfri for kunden. Abonnementet vil forbli sperret til Kunden gir Nutel melding om gjenåpning. Kunden kan i stedet få et nytt SIM- kort med nye personlige koder. Prisen for nytt kort fremgår av Prislisten. Selv om abonnementet er sperret vil det påløpe vanlig abonnementsavgift så lenge abonnementet ikke er gyldig oppsagt. 7 Ansvar ved tap, tyveri mv. Kunden er ansvarlig for tap som følge av misbruk av mobiltelefonen eller SIM-kortet før meldingstidspunktet. For forbrukere er ansvaret begrenset til kr. 500,-. Dersom tapet skyldes uaktsomhet, er forbrukeren likevel ansvarlig for inntil kr. 10.000. Hvis forbrukeren har utvist forsett eller har unnlatt å gi melding innen rimelig tid etter tap av mobiltelefonen eller SIM-kortet, er ansvaret ubegrenset. Nutel er ansvarlig for misbruk av SIM-kortet etter at sperremelding er gitt med mindre misbruket er muliggjort ved grov uaktsomhet eller forsett fra Kunden side. 8 Reklame Ved å akseptere disse avtalevilkårene samtykker kunden samtidig i å motta reklame fra Nutel og Nutel sine samarbeidspartnere på sin mobiltelefon. Dette kan være (men begrenser seg ikke til) i form av SMS, MMS og tale. 9 Oppsigelsestid Kunden kan si opp tjenestenved at Nutel AS mottar skriftlig oppsigelse fra juridisk eier. Ved oppsigelse vil ikke innbetalte beløp bli refundert. Angrefrist er ikke nevnt med et ord. Hvis man hever får man ikke en dritt. Når man bestiller krysser man av for at man har godkjent vilkårene, og man har 14 dagers angrerett... Dette er vel fra produktet er levert regner jeg med. Jeg finner heller ikke noe om at dette bare varer til august 2008, hvor fant du ut av dette Fenix? Endret 5. oktober 2007 av jalejale Lenke til kommentar
eikum Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Om det ikke er nevt noen ting om angrefrist, har man vell 3mnd? Mener å ha hørt det. Lenke til kommentar
_FnX_ Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Angrefrist er ikke nevnt med et ord.Hvis man hever får man ikke en dritt. Når man bestiller krysser man av for at man har godkjent vilkårene, og man har 14 dagers angrerett... Dette er vel fra produktet er levert regner jeg med. Jeg finner heller ikke noe om at dette bare varer til august 2008, hvor fant du ut av dette Fenix? Vel, produktet fra studentkortet har jeg fått for over 14 dager siden, så det kan jeg ikke returnere og få igjen noe på. Og med Kill Bill får man aldri svar virker det som, men får vel ikke igjen et øre om jeg sier opp avtalen der heller kan jeg tenke meg. Jeg tror det var i forbindelse med studentkortet jeg leste det, at jeg nå hadde bundet meg frem til August 2008. Og uten studentkortet kan man ikke ha Kill Bill Student abbonemanget, så det vil vel da si at vi har per dags dato 10 måneder (som sikkert vil enda opp med 8 måneder....) med billig ringetid fra Nutel, for de 399,- som skulle være en årsavgift. Alså ett år med de gratis ringeminuttene/sms. ..Om dere skjønner meg Lenke til kommentar
_FnX_ Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Sakset fra studentkortet sine betingelser/vilkår: Du har 14 dagers ubetinget angrerett. Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Og uten studentkortet kan man ikke ha Kill Bill Student abbonemanget..9642524[/snapback] Feil, tror jeg. Men man kan ikke tegne eller fornye et killbill student abonnement med mindre man har studentkortet. Lenke til kommentar
Oslo82 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Vilkår og angrefristregler: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Abonnementsvilkår for mobilabonnement fra Nutelgyldig fra 01.01.2007 endret 20.08.2007 KILLBILLSTUDENT DEL A BESTEMMELSER GJELDENDE FOR ALLE TJENESTENE 1 Abonnementsvilkårene Disse abonnementsvilkår (heretter kalt Abonnementsvilkårene) gjelder for levering av mobilabonnementet KILLBILL Student. KILLBILL Student er beskrevet i detalj på www.nutel.no, samt i velkomstbrev m/vedlegg som kommer per post eller mail. 1.1 Gyldighetsområde Dette er en tjeneste levert til forbrukere av Nutel og andre selskaper i Nutel-konsernet (heretter kalt Nutel), uavhengig av om kundeforholdet er etablert gjennom direkte kontakt mellom Nutel og Kunden (Sluttbruker), Studentkortet.no eller via forhandler (som på vegne av Nutel forhandler tjenestene). Abonnementsvilkårene regulerer bruk av Nutels tjenester og består av: Del A: Generelle vilkår som gjelder alle Nutels tjenester Del B: Særlige vilkår for de ulike tjenestetyper Forholdet mellom Nutel og kunden reguleres av (med prioritet i nevnte rekkefølge): - Eventuelle særlige avtaler mellom Nutel og kunden - Nutels ordrebekreftelse - Særlige vilkår for enkeltprodukter som ikke fremgår av disse abonnementsvilkårene, herunder produktbeskrivelser - Prisliste - Disse Abonnementsvilkårene - Kundens bestilling 1.2 Endringer i Abonnementsvilkårene Nutel har rett til å endre Abonnementsvilkårene, herunder som følge av endringer i ekomlovgivningen. Endringer i Abonnementsvilkårene som må antas å ha en viss betydning for kunden skal varsles minst en måned før endringene trer i kraft. Ved vesentlige endringer i Abonnementsvilkårene har Kunden rett til å si opp avtalen med øyeblikkelig virkning og kreve refundert en forholdsmessig del av forhåndsbetalte avgifter. 2 Abonnement 2.1 Hvem kan tegne abonnement Alle juridiske og myndige personer som har gyldig medlemskap hos Studentkortet.no kan abonnere på Nutels tjenester. Det er ikke mulig å tegne mer en et abonnement pr. medlemskap hos Studentkortet.no. 2.2 Kredittvurdering og sikkerhet Det vil bli foretatt rutinemessig kredittvurdering av nye Kunder. Nutel kan i denne sammenheng innhente opplysninger fra offentlige kilder og kredittopplysningsforetak. Dersom Kunden ikke er tilstrekkelig kredittverdig kan Nutel be om at Kunden forskuddsbetaler eller stiller tilfredsstillene sikkerhet. 2.3 Overdragelse av abonnement 2.3.1 Overdragelse fra Kunden Kunden kan ikke overdra abonnementet til andre uten skriftlig godkjennelse fra Nutel. Før slik overdragelse kan finne sted, må alle utestående forpliktelser i abonnementsforholdet være betalt. Overdragelse til medlemmer av samme husstand kan i forbrukerforhold ikke nektes uten saklig grunn. Manglende medlemskap i Studentkortet er eksempel men ikke begrenset til en slik saklig grunn. 2.3.2 Overdragelse fra Nutel Nutel kan overdra sine rettigheter og plikter i abonnementsforholdet til andre selskaper eller enheter, så fremt slik overdragelse ikke medfører vesentlig ulempe for Kunden. 2.4 Videresalg Videresalg av tjenester levert av Nutel er ikke tillatt med mindre skriftlig tillatelse foreligger fra Nutel. 2.5 Kommersiell virksomhet på private abonnement Det er ikke tillatt å bruke privatlinjer til kommersielle formål, eksempelvis servere og annen virksomhet på linjen som er av kommersiell art. 3 Priser og betaling 3.1 Priser Prisene for etablering og bruk av de ulike tjenestene fremgår av Nutels til enhver tid gjeldende Prisliste. Prislisten, som angir Nutels standardpriser, er for forbrukere tilgjengelig på Nutels hjemmeside, www.nutel.no. 3.2 Endring av priser Nutel forbeholder seg retten til å endre prisene til enhver tid. Prisendringer trer i kraft fra og med en måned etter at skriftlig varsel fra Nutel er sendt til Kunden. Prisendringer kan skje umiddelbart dersom endringen skyldes økning i offentlige avgifter. Utenfor forbrukerforhold kan prisendringer også skje innenfor avtalt bindingstid i den utstrekning endringen er en konsekvens av endringer i prisene fra underleverandører for den tjenesten som omfattes av Kundens abonnement eller av endringer av offentlige avgifter. 3.3 Kundens betalingsansvar Den som er registrert som Kunde hos Nutel, er ansvarlig for betaling av de ytelser som leveres i henhold til avtalen. Ansvaret omfatter også andres bruk av Kundens abonnement, herunder uvedkommendes bruk. 3.4 Fakturering Nutel sender Kunden faktura som gir oversikt over den leverte tjeneste, det beløp som skal betales og fristen for betaling. Dersom ikke annet avtales sendes faktura pr. post. Dersom Kunden mener at faktura er feil, må han reklamere skriftlig snarest mulig og senest innen betalingsfristen. Kunden er selv ansvarlig for å melde fra om endringer i epostadresse. Merutgifter for purregebyr som følge av at regninger ikke blir betalt i tide på grunn av manglende adresseendring dekkes av kunden. Endring i epost fakturaadresse meldes til Nutel Kundeservice på tlf 06003 eller e-post [email protected]. 3.5 Betaling Betaling skal skje innen den betalingsfrist som fremgår av fakturaen. Når Nutel AS har NOK 500,- eller mer utestående kan Nutel AS kreve at enkelte tjenester eller deler av tjenester forskuddsbetales, og evt. sperre abonnementet dersom ikke utestående beløp betales innen en uke etter at abonnenten har blitt varslet om dette på SMS og på oppgitt e-post. 4 Taushetsplikt og personvern Nutel og de ansatte i Nutel plikter i henhold til ekomloven § 2-9 å bevare taushet om opplysninger vedrørende Kundens bruk av teletjenestene og om innholdet i Kundens telekommunikasjon. Slike opplysninger kan likevel utleveres med Kundens samtykke, eller gis til domstolene, påtalemyndigheten eller andre offentlige myndigheter når Nutel er rettslig forpliktet til å utlevere slik informasjon. Personopplysninger om Kunden vil ikke bli utlevert uten i følgende tilfeller: - Når kunden har samtykket til det - Når utleveringen har hjemmel i lov eller forskrift - For å gjennomføre betalingsinnkreving - Som ledd i regnskapsbehandlingen Opplysninger om navn, adresse og telefonnummer kan leveres ut til nummeropplysningstjenester dersom kunden ikke har reservert seg mot dette. Personopplysninger som benyttes til faktureringsformål slettes når faktura er gjort opp. 5 Telefonnummer 5.1 Telefonnummer Kunden tildeles telefonnummer for telefontjenester. Regulatoriske eller driftsmessige forhold kan i særlige tilfeller medføre at Kunden må bytte telefonnummer. Nutel er ikke ansvarlig for utgifter Kunden måtte bli påført ved bytting av telefonnummer. 5.2 Nummervisning/hemmelig nummer Ved bruk av Nutels telefontjenester vil Kundens nummer vises for mottaker dersom Kunden ikke har reservert seg mot dette. Kunden kan ved avtale med Nutel få hemmelig nummer. Kunder som har hemmelig nummer vil ikke stå oppført under nummeropplysningstjenester og nummeret vil ikke vises på apparater som ringes opp. Selv om kunden har reservert seg eller har hemmelig nummer, vil nummeret vises ved opprigning til nødnummer. Nutel kan ikke garantere for at nummeret ikke vises ved opprigning til kunder hos andre teleoperatører. Bruker som mener seg utsatt for telefonsjikane kan innrømmes midlertidig unntak i reservasjonsretten. 5.3 Nummerportabilitet Kunden kan beholde sitt telefonnummer ved bytte av teleoperatør. Kunden må påregne at det tar noe tid å flytte telefonnummeret mellom teleoperatører. Ved flytting til Nutel er Kunden selv ansvarlig for å gjøre opp sitt mellomværende med den tidligere operatøren. Flytting fra Nutel til annen operatør regnes som oppsigelse av abonnementet. Ved flytting av enkeltnummer kan Nutel velge å si opp hele totalpakken eller fortsette å fakturere samme månedsavgift inntil full oppsigelse foreligger fra kunden. 6 Utstyr 6.1 Tilknytning av utstyr til telenettet For å unngå skade på telenettet eller ulempe for andre brukere, skal utstyr som tilknyttes telenettet tilfredsstille de krav som til enhver tid er fastsatt av telemyndighetene. Kunden er ansvarlig for at utstyr som han eller noen han svarer for kopler til nettet er typegodkjent. Dersom Kunden er i tvil plikter Kunden å avklare dette med Nutel. 6.2 Nutels utstyr Dersom ikke annet er avtalt er alt utstyr som Nutel plasserer hos Kunden Nutels eiendom. Kunden må ikke overlate eller leie ut utstyret til andre. Kunden har ikke adgang til å foreta noen inngrep i utstyret. 7 Feil eller mangler ved tjenesten 7.1 Reklamasjon Dersom Kunden oppdager feil ved tjenesten skal feilen uten ugrunnet opphold meldes til Nutel. Feilmeldingen skal så langt det er mulig angi hvilken type feil som foreligger. Før feil meldes skal Kunden undersøke om feilen skyldes Kundens eget utstyr, herunder kabler mellom utstyret og mellom utstyr og veggkontakt. Dersom Kunden melder om feil som ligger innenfor Kundens ansvarsområde kan Nutel kreve dekket sine omkostninger forbundet med feilsøkingen. 7.2 Feilretting Nutel skal snarest mulig etter å ha blitt kjent med en mangel ved teletjenestene som Nutel er ansvarlig for iverksette tiltak for å rette mangelen. 7.3 Prisavslag Ved feil som Nutel er ansvarlig for og som gjør at Kunden ikke kan gjøre nytte av tjenesten, kan Kunden kreve et forholdsmessig prisavslag. Prisavslaget kan ikke under noen omstedighet være høyere enn fastavgiften for tjenesten den perioden feilen foreligger. Krav om prisavslag må være fremmet senest en måned etter at feilen ble eller burde blitt oppdaget. 7.4 Erstatning Overfor forbrukere er Nutel ansvarlig for direkte tap som skyldes mangel ved tjenesten, med mindre Nutel godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor Nutels kontroll og som Nutel ikke med rimelighet kunne forutse eller med rimelighet kunne overvinne følgene av. Overfor næringsdrivende er Nutel ansvarlig for direkte tap som skyldes uaktsomhet fra Nutels side. Med direkte tap menes nødvendige og dokumenterte merutgifter som Kunden er påført som følge av mangelen. Nutel er verken overfor forbrukere eller næringsdrivende ansvarlig for Kundens indirekte økonomiske tap som følge av mangler, med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra Nutels side. Som indirekte tap regnes blant annet: a) tap som følge av minsket eller bortfalt produksjon eller omsetning (driftsavbrudd) b) tap som følge av at tjenesten ikke kan nyttiggjøres som forutsatt (avsavn) c) tapt fortjeneste som følge av at en kontrakt med tredjepart faller bort eller ikke blir oppfylt. Nutels samlede erstatningsansvar er under enhver omstendighet begrenset til kr. 25.000 for hver skadegjørende handling. Krav på erstatning må fremsettes senest to måneder etter at feilen er eller burde vært oppdaget. 7.5 Heving Kunden kan med øyeblikkelig virkning heve avtalen ved vesentlig mislighold fra Nutels side. 8 Kundens mislighold 8.1 Betalingsmislighold fra Kunden Ved betalingsmislighold vil Nutel sende betalingsvarsel i samsvar med gjeldende lovgivning. Ved betalingsmislighold vil Kunden bli belastet med purregebyr og forsinkelsesrente etter lov om renter ved forsinket betaling. Purregebyret utgjør p.t. kr 56,-. Nytt abonnement på tjenester som forutsetter kreditt vil ikke bli levert før gjelden er betalt eller bortfalt. 8.2 Stenging ved betalingsmislighold Dersom betaling av abonnement ikke er registrert innen 7 kalenderdager etter forfallsdato vil betalingsvarsel bli sendt Kunden. Dersom Kunden ikke betaler innen fristen angitt i betalingsvarslet kan Nutel stenge tjenesten uten ytterligere varsel. Hvis Kunden har bestilt felles regning for abonnement på flere tjenester, vil stenging kunne omfatte alle abonnementene og tjenester. 8.3 Stenging i andre tilfeller Nutel kan stenge Kundens tilknytning til telenettet dersom Kunden: a) benytter utstyr som ikke er typegodkjent eller godkjent av Nutel; b) opptrer i strid med gjeldende offentligrettslige regler for teletjenester; c) på annen måte grovt misbruker tjenestene, herunder benytter tjenestene til sjikane, d) benytter tjenesten til å formidle eller gjøre tilgjengelig innhold som er i strid med norsk lovgivning. e) overdrar eller videreselger tjenesten til tredjemann uten at dette er avklart med Nutel. Før stenging iverksettes etter denne bestemmelsen, skal Kunden varsles skriftlig og gis anledning til å uttale seg om forholdet. Varselet skal opplyse om årsaken og fastsette en frist for å rette opp forholdet. Dersom hensynet til sikkerheten i nettet krever det, kan stenging likevel foretas uten forhåndsvarsel. Kunden skal i slike tilfeller straks varsles om stengingen. Dersom Kunden har et unormalt høyt forbruk av tjenester, kan Nutel i særlige tilfelle sperre abonnementet for bestemte tjenester. 8.4 Gjenåpning Dersom abonnementet er blitt stengt i samsvar med pkt. 8.2 eller 8.3, vil Nutel gjenåpne abonnementet når det forhold som begrunnet stengingen er rettet. Kunden vil bli belastet med et gebyr for gjenåpning. Størrelsen på gebyret fremgår av prislisten. Dersom forholdet som begrunner stengingen ikke er rettet innen 1 måned etter stenging fant sted kan Nutel si opp abonnementet med øyeblikkelig virkning og kunden kan miste sitt telefonnummer. 8.5 Heving Nutel kan med øyeblikkelig virkning heve avtalen ved vesentlig mislighold fra Kundens side. 9 Oppsigelse Kunden kan si opp tjenestene ved å gi forutgående varsel til Nutel. Oppsigelsestider for de ulike tjenester er angitt i Særskilte vilkår for de ulike tjenester. Har Kunden inngått avtale med Nutel om bindingstid, påløper et gebyr dersom Kunden sier opp avtalen før bindingstidens utløp. Det er ingen Bindingstidmed mindre ikke annet er særskilt avtalt for de enkelte tjenester. Standard oppsigelsestid er tre måneder med mindre annet gjelder for de enkelte tjenester. Nutel kan si opp Abonnementet eller Tilleggstjenester med tre måneders varsel dersom vedkommende tjeneste legges ned. 10 Ekstraordinære bruksrestriksjoner I nødssituasjoner, herunder ved alvorlige trusler mot helse, sikkerhet eller miljø, naturkatastrofer, krig eller krigsliknende tilstander, streik eller lockout, og fare for sabotasje mot nett og tjenester, har Nutel rett til å gjennomføre følgende tiltak som begrenser bruken av teletjenestene: a) avbrudd i tjenesten; b) begrensning av tjenestefasiliteter; og c) avskjæring av adgang til teletjenestene for nye kunder. Nutel har også rett til å iverksette tiltak som kan medføre avbrudd, forstyrrelser eller endringer i telenettet som anses som nødvendige av tekniske, vedlikeholdsmessige eller driftsmessige årsaker. Nutel er uten ansvar for kostnader eller tap som Kunden måtte bli påført som følge av slike tiltak. Nutel vil bestrebe seg på å varsle om slike tiltak i god tid og gjøre sitt ytterste for at ulempen for den enkelte kunde blir minst mulig. 11 Klagebehandling Klage på forhold ved Nutels tjenester skal rettes skriftlig til Nutel for klagebehandling. I forbrukerforhold kan Kunden bringe Nutels avgjørelse i klagesaken inn for Brukerklagenemnda for elektronisk kommunikasjon. 12 Lovvalg, tvister og avtalt verneting Avtalen mellom Nutel og Kunden er underlagt norsk rett. Tvister mellom Kunden og Nutel skal søkes løst i minnelighet. Dersom det ikke lar seg gjøre, kan hver av partene bringe tvisten inn for domstolene, med Oslo som vedtatt verneting. DEL B SÆRSKILTE VILKÅR FOR DE ULIKE TJENESTETYPER I. Mobiltjenester 1 Abonnementet Abonnementet gir Kunden adgang til Nutels mobiltelefonnett og til andre mobiltelefonnett som Nutel har avtale med om slik bruk. Abonnementet gir dessuten tilgang til de tilleggstjenester det er inngått avtale om. KillBill Student har ingen månedsavgift, men en årsavgift som inkluderer 500 ringeminutter til norske fast- og mobiltelefoner (inkl gratis oppstartsavgift) og 1000 SMS pr måned,. Hver måned etter fakturering settes abonnementet tilbake til 500 gratis ringeminutter + 1000 SMS’er. Der blir altså ikke akkumulert noe ringetid eller SMS-meldinger. Produktet selges kun via studentkortet.no, og det er ingen etableringsavgift. Portering av kundens nåværende mobilnummer er også gratis. Det er ingen fakturagebyr, så lenge kunden velger å motta E-faktura.. Om kunden ikke velger E-faktura påregnes et fakturagebyr på kr. .19,- pr. utsending. Det presiseres at det her skal dreie seg om samtalebruk. Annen bruk vil bli sett på som misbruk og vil kunne danne grunnlag for oppsigelse og stengning. Abonnementet kan sperres dersom det er mistanke om at abonnementet brukes til annet enn samtale og det som ellers må regnes som vanlig telefonbruk som for eksempel, men ikke begrenset til bruk som bare har til hensikt å generere trafikk. Begrensningen gjelder også i forhold til samtaler til abonnenter tilknyttet selskap med uvanlig høye termineringspriser Det er ingen bindingstid på dette abonnementet. Første årsavgift på kr 399,- må innbetales før abonnementet blir aktivert. 2 Telefonnummer Kunden tildeles et eller flere telefonnummer for tjenesten. Oppføring av ett navn og ett telefonnummer i Telefon-katalogens hvite sider inngår i tjenesten såfremt kunden er en fysisk person 3 Ansvar for bruk av tjenesten Kunden er selv ansvarlig for at tjenesten brukes i tråd med offentlig regelverk og annen regulering som måtte gjelde der Kunden oppholder seg. Nutel innestår ikke for at tjenesten kan benyttes uten avbrudd eller at alle anrop og data når frem. Nutel fraskriver seg ethvert ansvar for tap som måtte følge av brudd i kommunikasjon eller manglende tilgang til nett. 4 Bruk av abonnementet i utlandet Kundens bruk av utenlandske mobiltelefonnett er underlagt de lover og bestemmelser, takster og vilkår som gjelder for den enkelte operatørs nett. Ved bruk av abonnementet i utlandet innkrever Nutel betaling for bruken på vegne av den utenlandske nettoperatøren. I tillegg beregnes et administrasjonsgebyr. 5 SIM - kort SIM-kort er et kort som settes inn i mobiltelefonen for å oppnå tilknytning til Nutels mobilnett og til andre mobiltelefonnett som Nutel har avtale med om slik bruk, og åpner de valgte tjenester. Kunden er ansvarlig for mottatt SIM-kort. SIM-kortet er Nutels eiendom, og skal bare brukes i typegodkjent abonnentutstyr som er i forskriftsmessig stand. Det er ikke tillatt å gjøre inngrep i kortet. Nutel kan frakoble ikke-forskriftsmessig utstyr. Det hører to koder til SIM-kortet (PIN- og PUK-kode) Kunden har ansvaret for å oppbevare kodene atskilt fra SIM-kortet og på en slik måte at de ikke blir kjent for uvedkommende. Kodene må heller ikke noteres på en slik måte at det er mulig for uvedkommende å forstå hva sifrene gjelder. Dersom kunden får mistanke om at uvedkommende har fått kjennskap til kodene skal kunden straks endre PIN-koden. 6 Tap eller tyveri av abonnementsutstyr Ved kjennskap til, eller mistanke om, at mobiltelefon, SIM-kort eller personsøker er kommet på avveie, skal Kunden straks underrette Nutels kundeservice. Nutel vil da sperre abonnementet umiddelbart. Sperringen er vederlagsfri for kunden. Abonnementet vil forbli sperret til Kunden gir Nutel melding om gjenåpning. Kunden kan i stedet få et nytt SIM- kort med nye personlige koder. Prisen for nytt kort fremgår av Prislisten. Selv om abonnementet er sperret vil det påløpe vanlig abonnementsavgift så lenge abonnementet ikke er gyldig oppsagt. 7 Ansvar ved tap, tyveri mv. Kunden er ansvarlig for tap som følge av misbruk av mobiltelefonen eller SIM-kortet før meldingstidspunktet. For forbrukere er ansvaret begrenset til kr. 500,-. Dersom tapet skyldes uaktsomhet, er forbrukeren likevel ansvarlig for inntil kr. 10.000. Hvis forbrukeren har utvist forsett eller har unnlatt å gi melding innen rimelig tid etter tap av mobiltelefonen eller SIM-kortet, er ansvaret ubegrenset. Nutel er ansvarlig for misbruk av SIM-kortet etter at sperremelding er gitt med mindre misbruket er muliggjort ved grov uaktsomhet eller forsett fra Kunden side. 8 Reklame Ved å akseptere disse avtalevilkårene samtykker kunden samtidig i å motta reklame fra Nutel og Nutel sine samarbeidspartnere på sin mobiltelefon. Dette kan være (men begrenser seg ikke til) i form av SMS, MMS og tale. 9 Oppsigelsestid Kunden kan si opp tjenestenved at Nutel AS mottar skriftlig oppsigelse fra juridisk eier. Ved oppsigelse vil ikke innbetalte beløp bli refundert. Angrefrist er ikke nevnt med et ord. Hvis man hever får man ikke en dritt. Når man bestiller krysser man av for at man har godkjent vilkårene, og man har 14 dagers angrerett... Dette er vel fra produktet er levert regner jeg med. Jeg finner heller ikke noe om at dette bare varer til august 2008, hvor fant du ut av dette Fenix? 9640826[/snapback] Dersom angrefristskjema ikke er vedlagt, men nevnt i vilkårene - har man 3 MÅNEDERS ubetinget angretett. Dersom Nutel/Studentkortet er vrange på dette, trenger man bare å ta en rask telefon til Forbrukerombudet. Dersom angrefrist ikke nevnes i vilkårene heller, har man 12 MÅNEDERS angrefrist... Det vil neppe være første telefonen de får om disse luringene.... Så her er det bare å si opp, og kreve full refusjon - det bør jo verken Nutel eller Studentkortet være veldig overraskede over at skjer, når de fortsetter å lyve om leveringstid, og selge ubrukelige kort med rabatter som ikke engang er ferdigforhandlet... Jeg er som sagt bare spent på hvem som først tar for seg alt tullet rundt Studentkortet i en artikkel...tror ikke det er langt unna nå! Lenke til kommentar
tsunammi2k Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Fikk simkortet mitt idag! Venter bare på portering nå.. Lenke til kommentar
dordar Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 fikk det idag jeg og.. Lenke til kommentar
galedahle Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Fikk det jeg også i går. Venter en måned på sim-kort, så en ny måned for at nummeret skal porteres? Er ikke dette noe som kunne blitt gjort i mellomtiden? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Venter en måned på sim-kort, så en ny måned for at nummeret skal porteres?Er ikke dette noe som kunne blitt gjort i mellomtiden? 9656723[/snapback] Da hadde du blitt stående uten noe brukbart simkort. Selve porteringen er nok fort overstått dersom alt er fylt ut riktig. Noen som har bestilt de siste to ukene og fått enda? Jeg har en liten killbil student-bestilling i magen. Men er litt skeptisk. Regner med at det vil bi mye mer reklae fremover, når kundemassen har btt såpass stor. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Tror det også blir vanskelig å bli kvitt reklamesmsen når man har portert vekk bra Nutel igjen også. Det at nummeret havner i en reklame pool ser jeg ikke utelukkende på som noe positivt nei. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Fikk i dag sim-kortet. Jeg skal selvfølgelig beholde mitt gamle nummer, så jeg begynner på en ny venteperiode Lenke til kommentar
kjeterik Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Blei flyttet over til nutel i dag. Så langt fungerer alt... Lenke til kommentar
_FnX_ Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Blei flyttet over til nutel i dag.Så langt fungerer alt... Heldiggris! Jeg venter ennå.. Fikk du sms 6 dager før porteringen? Lenke til kommentar
kjeterik Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Heldiggris! Jeg venter ennå..Fikk du sms 6 dager før porteringen? Ja jeg fikk en sms før jeg fikk simkortet å en sms 2 dager før flytting. Jeg ventet i akkurat 2 mnd. fra jeg bestilte til jeg ble flyttet over... Lenke til kommentar
_FnX_ Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Ja jeg fikk en sms før jeg fikk simkortet å en sms 2 dager før flytting.Jeg ventet i akkurat 2 mnd. fra jeg bestilte til jeg ble flyttet over... Jaja, da har jeg "bare" en liten måned igjen å vente jeg da.. SUPERT NUTEL!! Lenke til kommentar
eikum Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Ja jeg fikk en sms før jeg fikk simkortet å en sms 2 dager før flytting.Jeg ventet i akkurat 2 mnd. fra jeg bestilte til jeg ble flyttet over... Merket noe til reklamen de sender? Lenke til kommentar
kjeterik Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Merket noe til reklamen de sender? Jeg har nutel inkludert som ikke er reklamefinansiert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå